Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EKONOMİ VE GİRİŞİMCİLİK-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Genel Kültür
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nihal KALAYCI OFLAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nihal KALAYCI OFLAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders kapsamında ekonomi disiplininin kuramsal ve kavramsal çerçevesi üzerinden eğitim alanına bakılacak ve öğrencilere “girişimcilik” konusunda genel-geçer bilgiler kazandırılmaya çalışılacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ekonomi Kavramı ve Disiplini,Temel iktisadi kavramlar,Türkiye’de Ekonomi ve Eğitim
-Türkiye Ekonomisinin Tarihsel Gelişim Seyri ve Dönemleri
-Aktüel Makro-Ekonomik Göstergeler,İktisadi Sistemler,Türkiye’de Ekonomi ve Eğitim
-GSMH-Konsolide Devlet Bütçesi ve Eğitim
-OECD Standartları Üzerinden Türkiye’de Eğitim
,Eğitimin Ekonomik Çözümlemesi
-Eğitim Hizmetinin Niteliği
-Eğitim Hizmetinin Finansmanı
-Eğitim ve İstihdam
,Girişimciliğin Temel Kavramları
- Bir İşletme Yönetimi Kavramı Olarak Girişimcilik
- Girişimciliğin Tarihi
- Girişimciliğin Özellikleri,Girişimciliğin Temel Kavramları
- Bir Girişimcide Bulunması Beklenen Özellikler
- Girişimcilik Türleri
- Girişimcilik ve Liderlik,Girişimciler için Pazarlama
-Pazar Kavramı
-Pazar Araştırma Yöntemleri
-Pazarlama Planı,Girişimciler için Üretim Planlaması,Girişimciler için Finansal Planın Oluşturulması,Yeni Girişimci Desteği ve İş Planının Hazırlanması,Proje Döngüsü Yönetimi
– Analiz Aşaması,Proje Döngüsü Yönetimi – Planlama Aşaması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Girişimciliğin ekonomideki önemini kavrayabilir 13, 16, 9A
2-Küçük işletmeleri ve ekonomideki rollerini açıklayabilir
3-Girişimcilik konusunun temel kavramlarını tanımlayabilir
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ekonomi Kavramı ve Disiplini[1]
2Temel iktisadi kavramlar[1]
3Türkiye’de Ekonomi ve Eğitim
-Türkiye Ekonomisinin Tarihsel Gelişim Seyri ve Dönemleri
-Aktüel Makro-Ekonomik Göstergeler
[1]
4İktisadi Sistemler[1]
5Türkiye’de Ekonomi ve Eğitim
-GSMH-Konsolide Devlet Bütçesi ve Eğitim
-OECD Standartları Üzerinden Türkiye’de Eğitim
[1]
6Eğitimin Ekonomik Çözümlemesi
-Eğitim Hizmetinin Niteliği
-Eğitim Hizmetinin Finansmanı
-Eğitim ve İstihdam
[1]
7Girişimciliğin Temel Kavramları
- Bir İşletme Yönetimi Kavramı Olarak Girişimcilik
- Girişimciliğin Tarihi
- Girişimciliğin Özellikleri
[1]
8Girişimciliğin Temel Kavramları
- Bir Girişimcide Bulunması Beklenen Özellikler
- Girişimcilik Türleri
- Girişimcilik ve Liderlik
[1]
9Girişimciler için Pazarlama
-Pazar Kavramı
-Pazar Araştırma Yöntemleri
-Pazarlama Planı
[1]
10Girişimciler için Üretim Planlaması[1]
11Girişimciler için Finansal Planın Oluşturulması[1]
12Yeni Girişimci Desteği ve İş Planının Hazırlanması[1]
13Proje Döngüsü Yönetimi
– Analiz Aşaması
[1]
14Proje Döngüsü Yönetimi – Planlama Aşaması[1]
Kaynak
[1] Doğan, H. (vd). (2018). Yenilikçilik ve Girişimcilik, Ankara: Gazi Kitabevi. [2] Eğilmez, M. (2015). Örneklerle Kolay Ekonomi, İstanbul: Remzi Kitabevi. [3] Ekonominin Temelleri Kavramlar ve Kurumlar, Remzi Kitabevi. Erdal Türkkan (2017), [4] İktisadi Sistemler, Etkinlik-Özgürlük-Adalet, Orion kitabevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati122
Rehberli Problem Çözme122
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi122
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)6
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(6/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EKONOMİ VE GİRİŞİMCİLİK-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Genel Kültür
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nihal KALAYCI OFLAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nihal KALAYCI OFLAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders kapsamında ekonomi disiplininin kuramsal ve kavramsal çerçevesi üzerinden eğitim alanına bakılacak ve öğrencilere “girişimcilik” konusunda genel-geçer bilgiler kazandırılmaya çalışılacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ekonomi Kavramı ve Disiplini,Temel iktisadi kavramlar,Türkiye’de Ekonomi ve Eğitim
-Türkiye Ekonomisinin Tarihsel Gelişim Seyri ve Dönemleri
-Aktüel Makro-Ekonomik Göstergeler,İktisadi Sistemler,Türkiye’de Ekonomi ve Eğitim
-GSMH-Konsolide Devlet Bütçesi ve Eğitim
-OECD Standartları Üzerinden Türkiye’de Eğitim
,Eğitimin Ekonomik Çözümlemesi
-Eğitim Hizmetinin Niteliği
-Eğitim Hizmetinin Finansmanı
-Eğitim ve İstihdam
,Girişimciliğin Temel Kavramları
- Bir İşletme Yönetimi Kavramı Olarak Girişimcilik
- Girişimciliğin Tarihi
- Girişimciliğin Özellikleri,Girişimciliğin Temel Kavramları
- Bir Girişimcide Bulunması Beklenen Özellikler
- Girişimcilik Türleri
- Girişimcilik ve Liderlik,Girişimciler için Pazarlama
-Pazar Kavramı
-Pazar Araştırma Yöntemleri
-Pazarlama Planı,Girişimciler için Üretim Planlaması,Girişimciler için Finansal Planın Oluşturulması,Yeni Girişimci Desteği ve İş Planının Hazırlanması,Proje Döngüsü Yönetimi
– Analiz Aşaması,Proje Döngüsü Yönetimi – Planlama Aşaması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Girişimciliğin ekonomideki önemini kavrayabilir 13, 16, 9A
2-Küçük işletmeleri ve ekonomideki rollerini açıklayabilir
3-Girişimcilik konusunun temel kavramlarını tanımlayabilir
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ekonomi Kavramı ve Disiplini[1]
2Temel iktisadi kavramlar[1]
3Türkiye’de Ekonomi ve Eğitim
-Türkiye Ekonomisinin Tarihsel Gelişim Seyri ve Dönemleri
-Aktüel Makro-Ekonomik Göstergeler
[1]
4İktisadi Sistemler[1]
5Türkiye’de Ekonomi ve Eğitim
-GSMH-Konsolide Devlet Bütçesi ve Eğitim
-OECD Standartları Üzerinden Türkiye’de Eğitim
[1]
6Eğitimin Ekonomik Çözümlemesi
-Eğitim Hizmetinin Niteliği
-Eğitim Hizmetinin Finansmanı
-Eğitim ve İstihdam
[1]
7Girişimciliğin Temel Kavramları
- Bir İşletme Yönetimi Kavramı Olarak Girişimcilik
- Girişimciliğin Tarihi
- Girişimciliğin Özellikleri
[1]
8Girişimciliğin Temel Kavramları
- Bir Girişimcide Bulunması Beklenen Özellikler
- Girişimcilik Türleri
- Girişimcilik ve Liderlik
[1]
9Girişimciler için Pazarlama
-Pazar Kavramı
-Pazar Araştırma Yöntemleri
-Pazarlama Planı
[1]
10Girişimciler için Üretim Planlaması[1]
11Girişimciler için Finansal Planın Oluşturulması[1]
12Yeni Girişimci Desteği ve İş Planının Hazırlanması[1]
13Proje Döngüsü Yönetimi
– Analiz Aşaması
[1]
14Proje Döngüsü Yönetimi – Planlama Aşaması[1]
Kaynak
[1] Doğan, H. (vd). (2018). Yenilikçilik ve Girişimcilik, Ankara: Gazi Kitabevi. [2] Eğilmez, M. (2015). Örneklerle Kolay Ekonomi, İstanbul: Remzi Kitabevi. [3] Ekonominin Temelleri Kavramlar ve Kurumlar, Remzi Kitabevi. Erdal Türkkan (2017), [4] İktisadi Sistemler, Etkinlik-Özgürlük-Adalet, Orion kitabevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10