Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EKONOMİ VE GİRİŞİMCİLİK | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nihal KALAYCI OFLAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nihal KALAYCI OFLAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında ekonomi disiplininin kuramsal ve kavramsal çerçevesi üzerinden eğitim alanına bakılacak ve öğrencilere “girişimcilik” konusunda genel-geçer bilgiler kazandırılmaya çalışılacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ekonomi Kavramı ve Disiplini,Temel iktisadi kavramlar,Türkiye’de Ekonomi ve Eğitim -Türkiye Ekonomisinin Tarihsel Gelişim Seyri ve Dönemleri -Aktüel Makro-Ekonomik Göstergeler,İktisadi Sistemler,Türkiye’de Ekonomi ve Eğitim -GSMH-Konsolide Devlet Bütçesi ve Eğitim -OECD Standartları Üzerinden Türkiye’de Eğitim ,Eğitimin Ekonomik Çözümlemesi -Eğitim Hizmetinin Niteliği -Eğitim Hizmetinin Finansmanı -Eğitim ve İstihdam ,Girişimciliğin Temel Kavramları - Bir İşletme Yönetimi Kavramı Olarak Girişimcilik - Girişimciliğin Tarihi - Girişimciliğin Özellikleri,Girişimciliğin Temel Kavramları - Bir Girişimcide Bulunması Beklenen Özellikler - Girişimcilik Türleri - Girişimcilik ve Liderlik,Girişimciler için Pazarlama -Pazar Kavramı -Pazar Araştırma Yöntemleri -Pazarlama Planı,Girişimciler için Üretim Planlaması,Girişimciler için Finansal Planın Oluşturulması,Yeni Girişimci Desteği ve İş Planının Hazırlanması,Proje Döngüsü Yönetimi – Analiz Aşaması,Proje Döngüsü Yönetimi – Planlama Aşaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Girişimciliğin ekonomideki önemini kavrayabilir | 13, 16, 9 | A |
2-Küçük işletmeleri ve ekonomideki rollerini açıklayabilir | ||
3-Girişimcilik konusunun temel kavramlarını tanımlayabilir |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ekonomi Kavramı ve Disiplini | [1] |
2 | Temel iktisadi kavramlar | [1] |
3 | Türkiye’de Ekonomi ve Eğitim -Türkiye Ekonomisinin Tarihsel Gelişim Seyri ve Dönemleri -Aktüel Makro-Ekonomik Göstergeler | [1] |
4 | İktisadi Sistemler | [1] |
5 | Türkiye’de Ekonomi ve Eğitim -GSMH-Konsolide Devlet Bütçesi ve Eğitim -OECD Standartları Üzerinden Türkiye’de Eğitim | [1] |
6 | Eğitimin Ekonomik Çözümlemesi -Eğitim Hizmetinin Niteliği -Eğitim Hizmetinin Finansmanı -Eğitim ve İstihdam | [1] |
7 | Girişimciliğin Temel Kavramları - Bir İşletme Yönetimi Kavramı Olarak Girişimcilik - Girişimciliğin Tarihi - Girişimciliğin Özellikleri | [1] |
8 | Girişimciliğin Temel Kavramları - Bir Girişimcide Bulunması Beklenen Özellikler - Girişimcilik Türleri - Girişimcilik ve Liderlik | [1] |
9 | Girişimciler için Pazarlama -Pazar Kavramı -Pazar Araştırma Yöntemleri -Pazarlama Planı | [1] |
10 | Girişimciler için Üretim Planlaması | [1] |
11 | Girişimciler için Finansal Planın Oluşturulması | [1] |
12 | Yeni Girişimci Desteği ve İş Planının Hazırlanması | [1] |
13 | Proje Döngüsü Yönetimi – Analiz Aşaması | [1] |
14 | Proje Döngüsü Yönetimi – Planlama Aşaması | [1] |
Kaynak |
[1] Doğan, H. (vd). (2018). Yenilikçilik ve Girişimcilik, Ankara: Gazi Kitabevi. [2] Eğilmez, M. (2015). Örneklerle Kolay Ekonomi, İstanbul: Remzi Kitabevi. [3] Ekonominin Temelleri Kavramlar ve Kurumlar, Remzi Kitabevi. Erdal Türkkan (2017), [4] İktisadi Sistemler, Etkinlik-Özgürlük-Adalet, Orion kitabevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 1 | 2 | 2 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 2 | 2 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 2 | 2 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(6/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EKONOMİ VE GİRİŞİMCİLİK | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Nihal KALAYCI OFLAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Nihal KALAYCI OFLAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında ekonomi disiplininin kuramsal ve kavramsal çerçevesi üzerinden eğitim alanına bakılacak ve öğrencilere “girişimcilik” konusunda genel-geçer bilgiler kazandırılmaya çalışılacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ekonomi Kavramı ve Disiplini,Temel iktisadi kavramlar,Türkiye’de Ekonomi ve Eğitim -Türkiye Ekonomisinin Tarihsel Gelişim Seyri ve Dönemleri -Aktüel Makro-Ekonomik Göstergeler,İktisadi Sistemler,Türkiye’de Ekonomi ve Eğitim -GSMH-Konsolide Devlet Bütçesi ve Eğitim -OECD Standartları Üzerinden Türkiye’de Eğitim ,Eğitimin Ekonomik Çözümlemesi -Eğitim Hizmetinin Niteliği -Eğitim Hizmetinin Finansmanı -Eğitim ve İstihdam ,Girişimciliğin Temel Kavramları - Bir İşletme Yönetimi Kavramı Olarak Girişimcilik - Girişimciliğin Tarihi - Girişimciliğin Özellikleri,Girişimciliğin Temel Kavramları - Bir Girişimcide Bulunması Beklenen Özellikler - Girişimcilik Türleri - Girişimcilik ve Liderlik,Girişimciler için Pazarlama -Pazar Kavramı -Pazar Araştırma Yöntemleri -Pazarlama Planı,Girişimciler için Üretim Planlaması,Girişimciler için Finansal Planın Oluşturulması,Yeni Girişimci Desteği ve İş Planının Hazırlanması,Proje Döngüsü Yönetimi – Analiz Aşaması,Proje Döngüsü Yönetimi – Planlama Aşaması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Girişimciliğin ekonomideki önemini kavrayabilir | 13, 16, 9 | A |
2-Küçük işletmeleri ve ekonomideki rollerini açıklayabilir | ||
3-Girişimcilik konusunun temel kavramlarını tanımlayabilir |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ekonomi Kavramı ve Disiplini | [1] |
2 | Temel iktisadi kavramlar | [1] |
3 | Türkiye’de Ekonomi ve Eğitim -Türkiye Ekonomisinin Tarihsel Gelişim Seyri ve Dönemleri -Aktüel Makro-Ekonomik Göstergeler | [1] |
4 | İktisadi Sistemler | [1] |
5 | Türkiye’de Ekonomi ve Eğitim -GSMH-Konsolide Devlet Bütçesi ve Eğitim -OECD Standartları Üzerinden Türkiye’de Eğitim | [1] |
6 | Eğitimin Ekonomik Çözümlemesi -Eğitim Hizmetinin Niteliği -Eğitim Hizmetinin Finansmanı -Eğitim ve İstihdam | [1] |
7 | Girişimciliğin Temel Kavramları - Bir İşletme Yönetimi Kavramı Olarak Girişimcilik - Girişimciliğin Tarihi - Girişimciliğin Özellikleri | [1] |
8 | Girişimciliğin Temel Kavramları - Bir Girişimcide Bulunması Beklenen Özellikler - Girişimcilik Türleri - Girişimcilik ve Liderlik | [1] |
9 | Girişimciler için Pazarlama -Pazar Kavramı -Pazar Araştırma Yöntemleri -Pazarlama Planı | [1] |
10 | Girişimciler için Üretim Planlaması | [1] |
11 | Girişimciler için Finansal Planın Oluşturulması | [1] |
12 | Yeni Girişimci Desteği ve İş Planının Hazırlanması | [1] |
13 | Proje Döngüsü Yönetimi – Analiz Aşaması | [1] |
14 | Proje Döngüsü Yönetimi – Planlama Aşaması | [1] |
Kaynak |
[1] Doğan, H. (vd). (2018). Yenilikçilik ve Girişimcilik, Ankara: Gazi Kitabevi. [2] Eğilmez, M. (2015). Örneklerle Kolay Ekonomi, İstanbul: Remzi Kitabevi. [3] Ekonominin Temelleri Kavramlar ve Kurumlar, Remzi Kitabevi. Erdal Türkkan (2017), [4] İktisadi Sistemler, Etkinlik-Özgürlük-Adalet, Orion kitabevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |