Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İSTATİSTİK-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ
Dersi VerenlerProf.Dr. Şevket GÜR
Dersin YardımcılarıArş.Gör. Nisa GÖKÇE
Dersin AmacıÖrneklem, verilerin düzenlenmesi ve analizi, örnekleme dağılımı ve tahmin etme, güven aralığı, iki kitle ortalamasının farkı için aralık tahmini, iki kitle varyansının oranı için aralık tahmini, binom parametresi p için aralık tahmini; hipotez testleri, korelasyon ve regresyon gibi temel istatistiksel kavramların öğrenci tarafından tanımlanması, karşılaştırılması, çeşitli analizler ve hesaplar yapılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel kavramlar
,Verilerin düzenlenmesi ve analizi
,Ölçme ve ölçeklerin incelenmesi,Merkezi eğilim ölçüleri,Frekans dağılımları ve grafiklerin incelenmesi,Merkezi dağılım ölçüleri,Örnekleme dağılımlarının incelenmesi ,Örnekleme dağılımlarının incelenmesi
,Binom dağılımı
,Güven aralığı tahmini
,Güven aralığı tahmini,Hipotez testleri
,Korelasyon ve regresyon
,Korelasyon ve regresyon
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Betimsel istatistikleri hesaplar. 12, 16, 6, 9A
Bilimsel araştırmalarda yer alan betimsel istatistikleri yorumlar. 10, 16, 6A
Merkezi eğilim ölçülerini uygular. 10, 12, 16, 6, 9A
Çeşitli konularda elde edilen verileri tanımlar.10, 16, 6, 9A
Merkezi dağılım ölçülerini uygular. 10, 12, 16, 6, 9A
Çıkarımsal istatistikleri hesaplar. 12, 16, 6, 9A
Korelasyon ve regresyon analizleri uygular. 10, 12, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel kavramlar
İlgili kaynaklar
2Verilerin düzenlenmesi ve analizi
İlgili kaynaklar
3Ölçme ve ölçeklerin incelenmesiİlgili kaynaklar
4Merkezi eğilim ölçüleriİlgili kaynaklar
5Frekans dağılımları ve grafiklerin incelenmesiİlgili kaynaklar
6Merkezi dağılım ölçüleriİlgili kaynaklar
7Örnekleme dağılımlarının incelenmesi İlgili kaynaklar
8Örnekleme dağılımlarının incelenmesi
İlgili kaynaklar
9Binom dağılımı
İlgili kaynaklar
10Güven aralığı tahmini
İlgili kaynaklar
11Güven aralığı tahminiİlgili kaynaklar
12Hipotez testleri
İlgili kaynaklar
13Korelasyon ve regresyon
İlgili kaynaklar
14Korelasyon ve regresyon
İlgili kaynaklar
Kaynak
1. Olasılık ve İstatistik (20. Baskı), Prof. Dr. Fikri Akdeniz (2016) Akademisyen Kitabevi, Ankara ISBN: 978-605-9942-62-1 2. Herkes İçin TEMEL İSTATİSTİK YÖNTEMLERİ ve Uygulamaları, Prof. Dr. Adnan Mazmanoğlu (2016) Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. 3. İstatistik, Tuncer Özdil-Adil Oguzhan-Metin Çakıcı, (2020) 4. Baskı, Ekin Yayınevi Bursa.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati122
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi122
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)4
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(4/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İSTATİSTİK-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ
Dersi VerenlerProf.Dr. Şevket GÜR
Dersin YardımcılarıArş.Gör. Nisa GÖKÇE
Dersin AmacıÖrneklem, verilerin düzenlenmesi ve analizi, örnekleme dağılımı ve tahmin etme, güven aralığı, iki kitle ortalamasının farkı için aralık tahmini, iki kitle varyansının oranı için aralık tahmini, binom parametresi p için aralık tahmini; hipotez testleri, korelasyon ve regresyon gibi temel istatistiksel kavramların öğrenci tarafından tanımlanması, karşılaştırılması, çeşitli analizler ve hesaplar yapılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel kavramlar
,Verilerin düzenlenmesi ve analizi
,Ölçme ve ölçeklerin incelenmesi,Merkezi eğilim ölçüleri,Frekans dağılımları ve grafiklerin incelenmesi,Merkezi dağılım ölçüleri,Örnekleme dağılımlarının incelenmesi ,Örnekleme dağılımlarının incelenmesi
,Binom dağılımı
,Güven aralığı tahmini
,Güven aralığı tahmini,Hipotez testleri
,Korelasyon ve regresyon
,Korelasyon ve regresyon
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Betimsel istatistikleri hesaplar. 12, 16, 6, 9A
Bilimsel araştırmalarda yer alan betimsel istatistikleri yorumlar. 10, 16, 6A
Merkezi eğilim ölçülerini uygular. 10, 12, 16, 6, 9A
Çeşitli konularda elde edilen verileri tanımlar.10, 16, 6, 9A
Merkezi dağılım ölçülerini uygular. 10, 12, 16, 6, 9A
Çıkarımsal istatistikleri hesaplar. 12, 16, 6, 9A
Korelasyon ve regresyon analizleri uygular. 10, 12, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel kavramlar
İlgili kaynaklar
2Verilerin düzenlenmesi ve analizi
İlgili kaynaklar
3Ölçme ve ölçeklerin incelenmesiİlgili kaynaklar
4Merkezi eğilim ölçüleriİlgili kaynaklar
5Frekans dağılımları ve grafiklerin incelenmesiİlgili kaynaklar
6Merkezi dağılım ölçüleriİlgili kaynaklar
7Örnekleme dağılımlarının incelenmesi İlgili kaynaklar
8Örnekleme dağılımlarının incelenmesi
İlgili kaynaklar
9Binom dağılımı
İlgili kaynaklar
10Güven aralığı tahmini
İlgili kaynaklar
11Güven aralığı tahminiİlgili kaynaklar
12Hipotez testleri
İlgili kaynaklar
13Korelasyon ve regresyon
İlgili kaynaklar
14Korelasyon ve regresyon
İlgili kaynaklar
Kaynak
1. Olasılık ve İstatistik (20. Baskı), Prof. Dr. Fikri Akdeniz (2016) Akademisyen Kitabevi, Ankara ISBN: 978-605-9942-62-1 2. Herkes İçin TEMEL İSTATİSTİK YÖNTEMLERİ ve Uygulamaları, Prof. Dr. Adnan Mazmanoğlu (2016) Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. 3. İstatistik, Tuncer Özdil-Adil Oguzhan-Metin Çakıcı, (2020) 4. Baskı, Ekin Yayınevi Bursa.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10