Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OLASILIK-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Şevket GÜR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSaymanın temel prensibi; permütasyon kavramı ve uygulamalar; kombinasyon kavramı ve uygulamalar; binom teoremi, olasılık kavramı, olasılıkla ilgili temel kavramlar ve olasılık aksiyomları; koşullu olasılık ve Bayes teoremi; geometrik olasılık problemleri; rastgele değişken kavramı; olasılık fonksiyonu, olasılık yoğunluk fonksiyonu; rastgele değişkenlerin beklenen değeri ve varyansı; moment üreten fonksiyon ve momentler; bazı kesikli dağılımlar, Bernoulli, binom, geometric, Poisson dağılımları; bazı sürekli dağılımlar, düzgün dağılım, üstel dağılım, normal dağılım ve özellikleri konularını öğrenmek ve uygulamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Saymanın temel prensibi,Permütasyon kavram ve uygulamalar ,Kombinasyon kavramı ve uygulamalar, Binom teoremi ,Olasılık kavramı, olasılıkla ilgili temel kavramlar ve olasılık aksiyomları ,Koşullu olasılık ve Bayes teoremi ,Geometrik olasılık problemleri ,Rastgele değişken kavramı ,Olasılık fonksiyonu, olasılık yoğunluk fonksiyonu ,rastgele değişkenlerin beklenen değeri ve varyansı ,Moment üreten fonksiyon ve momentler bazı kesikli dağılımlar. ,Bernoulli, binom, geometrik, hipergeometrik Poisson dağılımları ,Bazı sürekli dağılımlar, düzgün dağılım, üstel dağılım, normal dağılım ve özellikleri.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler saymanın temel prensibini kavrar. 10, 12, 16, 3, 6, 9A
Öğrenciler permütasyon ve kombinasyonu tanımlayabilir. 10, 12, 16, 3, 6, 9A
Öğrenciler olasılıkla ilgili temel kavramları açıklayabilir. 10, 12, 16, 3, 6, 9A
Öğrenciler koşullu olasılığı açıklayabilir 10, 12, 16, 3, 6, 9A
Öğrenciler geometrik olasılık problemlerini çözebilir. 10, 12, 16, 3, 6, 9A
Öğrenciler olasılık fonksiyonunu ve olasılık yoğunluk fonksiyonunu açıklayabilir. 10, 12, 16, 3, 6, 9A
Öğrenciler bazı kesikli dağılımları açıklayabilir. 10, 12, 16, 3, 6, 9A
Öğrenciler bazı sürekli dağılımları açıklayabilir. 10, 12, 16, 3, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Saymanın temel prensibi[1] S : 4
2Permütasyon kavram ve uygulamalar [1] S : 7
3Kombinasyon kavramı ve uygulamalar[1] S : 14
4 Binom teoremi [1] S : 16
5Olasılık kavramı, olasılıkla ilgili temel kavramlar ve olasılık aksiyomları [1] S : 51
6Koşullu olasılık ve Bayes teoremi [1] S : 66
7Geometrik olasılık problemleri [1] S : 59
9Rastgele değişken kavramı [1] S : 107
10Olasılık fonksiyonu, olasılık yoğunluk fonksiyonu [1] S : 110
11rastgele değişkenlerin beklenen değeri ve varyansı [1] S : 116, 119
12Moment üreten fonksiyon ve momentler bazı kesikli dağılımlar. [1] S : 126
13Bernoulli, binom, geometrik, hipergeometrik Poisson dağılımları [1] S : 169, 185
14Bazı sürekli dağılımlar, düzgün dağılım, üstel dağılım, normal dağılım ve özellikleri.[1] S : 194
Kaynak
[1] Olasılık Problemleri, Ömer Faruk Gözükızıl-Metin Yaman, Sakarya Yayıncılık [2] Olasılık, Hüseyin Demir, Nobel Akademik Yayıncılık [3] Olasılık ve İstatistik, Mustafa Balcı-Şükran Özdemir, Delta Kültür Yayınevi [4] Olasılık ve İstatistik, Fikri Akdeniz, Akademisyen Kitabevi [5] Olasılık ve İstatistik - Problemler ve Çözümleri İle, Semra Oral Erbaş, Gazi Kitabevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati122
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi122
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)4
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(4/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OLASILIK-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Şevket GÜR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSaymanın temel prensibi; permütasyon kavramı ve uygulamalar; kombinasyon kavramı ve uygulamalar; binom teoremi, olasılık kavramı, olasılıkla ilgili temel kavramlar ve olasılık aksiyomları; koşullu olasılık ve Bayes teoremi; geometrik olasılık problemleri; rastgele değişken kavramı; olasılık fonksiyonu, olasılık yoğunluk fonksiyonu; rastgele değişkenlerin beklenen değeri ve varyansı; moment üreten fonksiyon ve momentler; bazı kesikli dağılımlar, Bernoulli, binom, geometric, Poisson dağılımları; bazı sürekli dağılımlar, düzgün dağılım, üstel dağılım, normal dağılım ve özellikleri konularını öğrenmek ve uygulamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Saymanın temel prensibi,Permütasyon kavram ve uygulamalar ,Kombinasyon kavramı ve uygulamalar, Binom teoremi ,Olasılık kavramı, olasılıkla ilgili temel kavramlar ve olasılık aksiyomları ,Koşullu olasılık ve Bayes teoremi ,Geometrik olasılık problemleri ,Rastgele değişken kavramı ,Olasılık fonksiyonu, olasılık yoğunluk fonksiyonu ,rastgele değişkenlerin beklenen değeri ve varyansı ,Moment üreten fonksiyon ve momentler bazı kesikli dağılımlar. ,Bernoulli, binom, geometrik, hipergeometrik Poisson dağılımları ,Bazı sürekli dağılımlar, düzgün dağılım, üstel dağılım, normal dağılım ve özellikleri.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler saymanın temel prensibini kavrar. 10, 12, 16, 3, 6, 9A
Öğrenciler permütasyon ve kombinasyonu tanımlayabilir. 10, 12, 16, 3, 6, 9A
Öğrenciler olasılıkla ilgili temel kavramları açıklayabilir. 10, 12, 16, 3, 6, 9A
Öğrenciler koşullu olasılığı açıklayabilir 10, 12, 16, 3, 6, 9A
Öğrenciler geometrik olasılık problemlerini çözebilir. 10, 12, 16, 3, 6, 9A
Öğrenciler olasılık fonksiyonunu ve olasılık yoğunluk fonksiyonunu açıklayabilir. 10, 12, 16, 3, 6, 9A
Öğrenciler bazı kesikli dağılımları açıklayabilir. 10, 12, 16, 3, 6, 9A
Öğrenciler bazı sürekli dağılımları açıklayabilir. 10, 12, 16, 3, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Saymanın temel prensibi[1] S : 4
2Permütasyon kavram ve uygulamalar [1] S : 7
3Kombinasyon kavramı ve uygulamalar[1] S : 14
4 Binom teoremi [1] S : 16
5Olasılık kavramı, olasılıkla ilgili temel kavramlar ve olasılık aksiyomları [1] S : 51
6Koşullu olasılık ve Bayes teoremi [1] S : 66
7Geometrik olasılık problemleri [1] S : 59
9Rastgele değişken kavramı [1] S : 107
10Olasılık fonksiyonu, olasılık yoğunluk fonksiyonu [1] S : 110
11rastgele değişkenlerin beklenen değeri ve varyansı [1] S : 116, 119
12Moment üreten fonksiyon ve momentler bazı kesikli dağılımlar. [1] S : 126
13Bernoulli, binom, geometrik, hipergeometrik Poisson dağılımları [1] S : 169, 185
14Bazı sürekli dağılımlar, düzgün dağılım, üstel dağılım, normal dağılım ve özellikleri.[1] S : 194
Kaynak
[1] Olasılık Problemleri, Ömer Faruk Gözükızıl-Metin Yaman, Sakarya Yayıncılık [2] Olasılık, Hüseyin Demir, Nobel Akademik Yayıncılık [3] Olasılık ve İstatistik, Mustafa Balcı-Şükran Özdemir, Delta Kültür Yayınevi [4] Olasılık ve İstatistik, Fikri Akdeniz, Akademisyen Kitabevi [5] Olasılık ve İstatistik - Problemler ve Çözümleri İle, Semra Oral Erbaş, Gazi Kitabevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10