Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Metin KAYA |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Esra AKGÜL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerini öğretimin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesine ilişkin bilgi, beceri ve yetkinlerini geliştirmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar,Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar;,Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar,Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri ,Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri,Öğretim-öğrenme stratejileri,Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri,Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri,Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri,Öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi,Okulda etkili öğretim, öğrenme ve öğrenmede öğrenci başarı,Öğretimin planı ve uygulamasının değerlendirilmesi,Grup çalışması örnekleri 1,Grup çalışması örnekleri 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim ilkelerine örnekler verir. | 13, 20, 5 | A |
Öğretimle ilgili kuramları özelliklerine göre karşılaştırır. | 12, 19, 5, 9 | A |
Öğretim stratejilerini özelliklerine göre karşılaştırır. | 10, 13, 15, 16, 9 | A |
Öğretim yöntemlerini açıklar. | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
Öğretim tekniklerini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
Öğretim ve öğrenmede içerik ve materyal seçip düzenler. | 10, 12, 13, 15, 16, 19, 9 | A |
Öğretim/ders planı yapar. | 10, 12, 13, 16, 19, 9 | A |
Sınıf içi ve dışı öğretim planlarına değer biçer. | 10, 13, 16, 5, 9 | A |
Öğretim ilkelerini açıklar. | 10, 13, 19, 9 | A |
Öğretim yöntemlerine örnekler verir. | 10, 13, 16, 9 | A |
Öğretim tekniklerine örnekler verir. | 10, 13, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
2 | Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar; | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
3 | Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
4 | Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
5 | Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
6 | Öğretim-öğrenme stratejileri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
7 | Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
8 | Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
9 | Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
10 | Öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
11 | Okulda etkili öğretim, öğrenme ve öğrenmede öğrenci başarı | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
12 | Öğretimin planı ve uygulamasının değerlendirilmesi | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
13 | Grup çalışması örnekleri 1 | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
14 | Grup çalışması örnekleri 2 | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
Kaynak |
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Şeref Tan (Ed), 2016, PegemAkademi. Öğrenme ve Öğretme, kuramdan uygulamaya, Ö. Polat (Ed), 2017) Nobel Yayınları |
Ders öğretim üyesi tarafından paylaşılacak olan okuma paketi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 6 | 6 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 4 | 12 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 2 | 2 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 8 | 16 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 4 | 4 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Metin KAYA |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Esra AKGÜL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerini öğretimin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesine ilişkin bilgi, beceri ve yetkinlerini geliştirmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar,Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar;,Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar,Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri ,Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri,Öğretim-öğrenme stratejileri,Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri,Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri,Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri,Öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi,Okulda etkili öğretim, öğrenme ve öğrenmede öğrenci başarı,Öğretimin planı ve uygulamasının değerlendirilmesi,Grup çalışması örnekleri 1,Grup çalışması örnekleri 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim ilkelerine örnekler verir. | 13, 20, 5 | A |
Öğretimle ilgili kuramları özelliklerine göre karşılaştırır. | 12, 19, 5, 9 | A |
Öğretim stratejilerini özelliklerine göre karşılaştırır. | 10, 13, 15, 16, 9 | A |
Öğretim yöntemlerini açıklar. | 10, 13, 16, 19, 9 | A |
Öğretim tekniklerini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
Öğretim ve öğrenmede içerik ve materyal seçip düzenler. | 10, 12, 13, 15, 16, 19, 9 | A |
Öğretim/ders planı yapar. | 10, 12, 13, 16, 19, 9 | A |
Sınıf içi ve dışı öğretim planlarına değer biçer. | 10, 13, 16, 5, 9 | A |
Öğretim ilkelerini açıklar. | 10, 13, 19, 9 | A |
Öğretim yöntemlerine örnekler verir. | 10, 13, 16, 9 | A |
Öğretim tekniklerine örnekler verir. | 10, 13, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğretim ilke ve yöntemleriyle ilgili temel kavramlar | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
2 | Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar; | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
3 | Öğretimle ilgili kuram ve yaklaşımlar | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
4 | Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
5 | Öğretim-öğrenme ilkeleri ve modelleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
6 | Öğretim-öğrenme stratejileri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
7 | Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
8 | Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
9 | Öğretim-öğrenme yöntemleri ve teknikleri | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
10 | Öğretimde hedef ve amaç belirleme; öğretim ve öğrenmede içerik seçimi ve düzenlemesi | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
11 | Okulda etkili öğretim, öğrenme ve öğrenmede öğrenci başarı | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
12 | Öğretimin planı ve uygulamasının değerlendirilmesi | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
13 | Grup çalışması örnekleri 1 | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
14 | Grup çalışması örnekleri 2 | İlgili konu kaynaklardan okunur ve araştırılır. |
Kaynak |
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Şeref Tan (Ed), 2016, PegemAkademi. Öğrenme ve Öğretme, kuramdan uygulamaya, Ö. Polat (Ed), 2017) Nobel Yayınları |
Ders öğretim üyesi tarafından paylaşılacak olan okuma paketi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |