Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemleri; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkilerini kavratabilme. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünebilme; temel kavramlar,Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünebilme; temel kavramlar,Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri;,Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri;,Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar;,Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar;,İşletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri;,İşletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri;,Dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar);,Dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar);,Kelime işlem programları;hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı ,Kelime işlem programları;hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı ,Web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri.,Web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; | 12, 16, 9 | G |
Kelime işlem programları;hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemlerini uygulayabilme ve tanıyabilme | 16, 19, 8 | A |
Dosya yönetimi; yardımcı programları (üçüncü parti yazılımlar) tanıyabilme ; | 19, 8, 9 | A |
İşletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemlerini anlayabilme | 14, 19, 8 | A, F |
Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlarını anlayabilme | 14, 19, 21, 8 | A |
Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemlerini anlayabilme | 19, 2, 6, 8, 9 | A |
Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünebilme; | 12, 19, 2, 23 | |
iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkilerini kavrayabilme, | 19, 23, 3, 37, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünebilme; temel kavramlar | 1.Kaynak -1. Ünite Temel Kavramlar |
2 | Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünebilme; temel kavramlar | 1.Kaynak -1. Ünite Temel Kavramlar |
3 | Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; | Ders Uygulama ve ünite devamı |
4 | Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; | Ders Uygulama ve ünite devamı |
5 | Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; | Ders Uygulama ve ünite devamı |
6 | Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; | Ders Uygulama ve ünite devamı |
7 | İşletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; | Ders Uygulama ve ünite devamı |
8 | İşletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; | Ders Uygulama ve ünite devamı |
9 | Dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); | Ders Uygulama ve ünite devamı |
10 | Dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); | Ders Uygulama ve ünite devamı |
11 | Kelime işlem programları;hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı | Ders Uygulama ve ünite devamı |
12 | Kelime işlem programları;hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı | Ders Uygulama ve ünite devamı |
13 | Web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri. | Ders Uygulama ve ünite devamı |
14 | Web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri. | Ders Uygulama ve ünite devamı |
Kaynak |
https://www.anadolu.edu.tr/uploads/anadolu/ckfinder/web/files/BIL101U.pdf https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/1852017131004bili.pdf |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 3 | 9 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 3 | 9 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 3 | 3 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 3 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 3 | 42 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 3 | 6 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 136 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemleri; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkilerini kavratabilme. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünebilme; temel kavramlar,Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünebilme; temel kavramlar,Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri;,Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri;,Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar;,Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar;,İşletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri;,İşletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri;,Dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar);,Dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar);,Kelime işlem programları;hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı ,Kelime işlem programları;hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı ,Web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri.,Web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; | 12, 16, 9 | G |
Kelime işlem programları;hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemlerini uygulayabilme ve tanıyabilme | 16, 19, 8 | A |
Dosya yönetimi; yardımcı programları (üçüncü parti yazılımlar) tanıyabilme ; | 19, 8, 9 | A |
İşletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemlerini anlayabilme | 14, 19, 8 | A, F |
Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlarını anlayabilme | 14, 19, 21, 8 | A |
Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemlerini anlayabilme | 19, 2, 6, 8, 9 | A |
Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünebilme; | 12, 19, 2, 23 | |
iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkilerini kavrayabilme, | 19, 23, 3, 37, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünebilme; temel kavramlar | 1.Kaynak -1. Ünite Temel Kavramlar |
2 | Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünebilme; temel kavramlar | 1.Kaynak -1. Ünite Temel Kavramlar |
3 | Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; | Ders Uygulama ve ünite devamı |
4 | Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; | Ders Uygulama ve ünite devamı |
5 | Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; | Ders Uygulama ve ünite devamı |
6 | Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; | Ders Uygulama ve ünite devamı |
7 | İşletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; | Ders Uygulama ve ünite devamı |
8 | İşletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; | Ders Uygulama ve ünite devamı |
9 | Dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); | Ders Uygulama ve ünite devamı |
10 | Dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); | Ders Uygulama ve ünite devamı |
11 | Kelime işlem programları;hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı | Ders Uygulama ve ünite devamı |
12 | Kelime işlem programları;hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı | Ders Uygulama ve ünite devamı |
13 | Web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri. | Ders Uygulama ve ünite devamı |
14 | Web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri. | Ders Uygulama ve ünite devamı |
Kaynak |
https://www.anadolu.edu.tr/uploads/anadolu/ckfinder/web/files/BIL101U.pdf https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/1852017131004bili.pdf |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |