Eğitim Giriş" dersinin amacı, öğrencilere eğitim alanında temel bir anlayış sağlamaktır. Bu ders, öğrencileri eğitimle ilgili temel kavramlar, teoriler ve uygulamalarla tanıştırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders; "Eğitim nedir?" ve "education" kelimesinin etimolojisi ile öğretim ve öğrenme
teorilerindeki önemi. ,Eğitimde zaman içinde meydana gelen değişiklikler, bunları doğuran sebepler,
bu sebepleri yorumlama ve günümüzle ilişkilendirme,Günümüz eğitimi ve gelecekteki eğitimin nasıl olması gerektiği ve mevcut ve
muhtemel gelecek şartlar çerçevesinde ilişkilendirilerek tartışılmas,Öğretmenin değişen iş tanımı ışığında geleceğin öğretmeninin eğitimdeki işlevi,Öğretim ilkeleri ve yöntemleri çerçevesinde 21.yyöğrencilerine öğretmenlik
meselesi,21.yy sınıfının karakteristikleri nelerdir? ,İnsan nasıl öğrenir ve buna paralel eğitim vizyonu nasıl olmalıdır? ,Bir öğretmen için kalıcı öğrenme vizyonu nedir ve bu nasıl gerçekleştirilir? ,Görülebilir öğrenme ve öğretme kavramı,Bilişsel öğrenme ve Bloom Taksonomisi ,Farklı Taksonomiler,Geleceğin insanının sahip olması gereken beceriler,Öğrenmeyi öğrenme ve öğrenmeyi öğretme,Eleştirel düşünce"yi öğretirken öğretmek and metabilişsel; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Eğitimi bir bilim alanı olarak tam anlamıyla kavramsallaştırır ve daha ileri keşif ve eğitimle ilgili disiplinlerde uzmanlaşma için sağlam bir temel oluşturur.
10, 16, 19, 9
A
Eğitimdeki güncel meseleler, eğitim reformu, küreselleşme ve eğitimin sosyal sorunları ele almadaki rolü gibi eğitim yönelimlerini tartışır.
10, 16, 19, 9
A
Eğitimle ilgili konularda geniş bir perspektif ve eğitimin bireylerin yaşamlarında ve toplumun tamamındaki dönüştürücü gücünü üzerinde eleştirel düşünebilir.
10, 16, 19, 9
A
Başlıca eğitim teorileri olan behaviorizm, yapılandırmacılık,ve ilerlemecilik gibi teorileri ve bunlarla ilgili uygulamaları teoriyle ilişkilendirir.
10, 16, 19, 9
A
Eğitimle ilgili psikolojik teoriler, kavramlar, öğrenme, motivasyon, zeka ve bilişsel gelişim teorilerini eğitime uygular.
10, 16, 19, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
"Eğitim nedir?" ve "education" kelimesinin etimolojisi ile öğretim ve öğrenme
teorilerindeki önemi.
İlgili Ders Notları
2
Eğitimde zaman içinde meydana gelen değişiklikler, bunları doğuran sebepler,
bu sebepleri yorumlama ve günümüzle ilişkilendirme
İlgili Ders Notu
3
Günümüz eğitimi ve gelecekteki eğitimin nasıl olması gerektiği ve mevcut ve
muhtemel gelecek şartlar çerçevesinde ilişkilendirilerek tartışılmas
İlgili Ders Notu
4
Öğretmenin değişen iş tanımı ışığında geleceğin öğretmeninin eğitimdeki işlevi
İlgili Ders Notu
5
Öğretim ilkeleri ve yöntemleri çerçevesinde 21.yyöğrencilerine öğretmenlik
meselesi
İlgili Ders Notu
6
21.yy sınıfının karakteristikleri nelerdir?
İlgili Ders Notu
7
İnsan nasıl öğrenir ve buna paralel eğitim vizyonu nasıl olmalıdır?
İlgili Ders Notu
8
Bir öğretmen için kalıcı öğrenme vizyonu nedir ve bu nasıl gerçekleştirilir?
İlgili Ders Notu
9
Görülebilir öğrenme ve öğretme kavramı
İlgili Ders Notu
10
Bilişsel öğrenme ve Bloom Taksonomisi
İlgili Ders Notu
11
Farklı Taksonomiler
İlgili Ders Notu
12
Geleceğin insanının sahip olması gereken beceriler
İlgili Ders Notu
13
Öğrenmeyi öğrenme ve öğrenmeyi öğretme
İlgili Ders Notu
14
Eleştirel düşünce"yi öğretirken öğretmek and metabilişsel
İlgili Ders Notu
Kaynak
Lecture Notes
Characteristics of a 21st Century Classroom
Flipped Learning As A New Educational Paradigm
CambridgePapers_in_ELT-Flipped_Learning_minipaper_ONLINE MAKALE
Noam Chomsky What is education
Yuval Harari Education
Visible Learning for Teachers_ Maximizing Impact on Learning
Steve Bartlett, Diana Burton - Introduction to Education Studies-SAGE (2007)Lecture Notes
Characteristics of a 21st Century Classroom
Flipped Learning As A New Educational Paradigm
CambridgePapers_in_ELT-Flipped_Learning_minipaper_ONLINE MAKALE
Noam Chomsky What is education
Yuval Harari Education
Visible Learning for Teachers_ Maximizing Impact on Learning
Steve Bartlett, Diana Burton - Introduction to Education Studies-SAGE (2007)
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
7
1
7
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
10
2
20
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
2
4
8
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
7
1
7
Genel Sınav ve Hazırlığı
14
1
14
Performans Görevi, Bakım Planı
6
1
6
Toplam İş Yükü (Saat)
90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
EĞİTİME GİRİŞ
-
Güz Dönemi
2+0
2
3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Meslek Bilgisi
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Nagehan UZUN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Eğitim Giriş" dersinin amacı, öğrencilere eğitim alanında temel bir anlayış sağlamaktır. Bu ders, öğrencileri eğitimle ilgili temel kavramlar, teoriler ve uygulamalarla tanıştırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders; "Eğitim nedir?" ve "education" kelimesinin etimolojisi ile öğretim ve öğrenme
teorilerindeki önemi. ,Eğitimde zaman içinde meydana gelen değişiklikler, bunları doğuran sebepler,
bu sebepleri yorumlama ve günümüzle ilişkilendirme,Günümüz eğitimi ve gelecekteki eğitimin nasıl olması gerektiği ve mevcut ve
muhtemel gelecek şartlar çerçevesinde ilişkilendirilerek tartışılmas,Öğretmenin değişen iş tanımı ışığında geleceğin öğretmeninin eğitimdeki işlevi,Öğretim ilkeleri ve yöntemleri çerçevesinde 21.yyöğrencilerine öğretmenlik
meselesi,21.yy sınıfının karakteristikleri nelerdir? ,İnsan nasıl öğrenir ve buna paralel eğitim vizyonu nasıl olmalıdır? ,Bir öğretmen için kalıcı öğrenme vizyonu nedir ve bu nasıl gerçekleştirilir? ,Görülebilir öğrenme ve öğretme kavramı,Bilişsel öğrenme ve Bloom Taksonomisi ,Farklı Taksonomiler,Geleceğin insanının sahip olması gereken beceriler,Öğrenmeyi öğrenme ve öğrenmeyi öğretme,Eleştirel düşünce"yi öğretirken öğretmek and metabilişsel; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Eğitimi bir bilim alanı olarak tam anlamıyla kavramsallaştırır ve daha ileri keşif ve eğitimle ilgili disiplinlerde uzmanlaşma için sağlam bir temel oluşturur.
10, 16, 19, 9
A
Eğitimdeki güncel meseleler, eğitim reformu, küreselleşme ve eğitimin sosyal sorunları ele almadaki rolü gibi eğitim yönelimlerini tartışır.
10, 16, 19, 9
A
Eğitimle ilgili konularda geniş bir perspektif ve eğitimin bireylerin yaşamlarında ve toplumun tamamındaki dönüştürücü gücünü üzerinde eleştirel düşünebilir.
10, 16, 19, 9
A
Başlıca eğitim teorileri olan behaviorizm, yapılandırmacılık,ve ilerlemecilik gibi teorileri ve bunlarla ilgili uygulamaları teoriyle ilişkilendirir.
10, 16, 19, 9
A
Eğitimle ilgili psikolojik teoriler, kavramlar, öğrenme, motivasyon, zeka ve bilişsel gelişim teorilerini eğitime uygular.
10, 16, 19, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
"Eğitim nedir?" ve "education" kelimesinin etimolojisi ile öğretim ve öğrenme
teorilerindeki önemi.
İlgili Ders Notları
2
Eğitimde zaman içinde meydana gelen değişiklikler, bunları doğuran sebepler,
bu sebepleri yorumlama ve günümüzle ilişkilendirme
İlgili Ders Notu
3
Günümüz eğitimi ve gelecekteki eğitimin nasıl olması gerektiği ve mevcut ve
muhtemel gelecek şartlar çerçevesinde ilişkilendirilerek tartışılmas
İlgili Ders Notu
4
Öğretmenin değişen iş tanımı ışığında geleceğin öğretmeninin eğitimdeki işlevi
İlgili Ders Notu
5
Öğretim ilkeleri ve yöntemleri çerçevesinde 21.yyöğrencilerine öğretmenlik
meselesi
İlgili Ders Notu
6
21.yy sınıfının karakteristikleri nelerdir?
İlgili Ders Notu
7
İnsan nasıl öğrenir ve buna paralel eğitim vizyonu nasıl olmalıdır?
İlgili Ders Notu
8
Bir öğretmen için kalıcı öğrenme vizyonu nedir ve bu nasıl gerçekleştirilir?
İlgili Ders Notu
9
Görülebilir öğrenme ve öğretme kavramı
İlgili Ders Notu
10
Bilişsel öğrenme ve Bloom Taksonomisi
İlgili Ders Notu
11
Farklı Taksonomiler
İlgili Ders Notu
12
Geleceğin insanının sahip olması gereken beceriler
İlgili Ders Notu
13
Öğrenmeyi öğrenme ve öğrenmeyi öğretme
İlgili Ders Notu
14
Eleştirel düşünce"yi öğretirken öğretmek and metabilişsel
İlgili Ders Notu
Kaynak
Lecture Notes
Characteristics of a 21st Century Classroom
Flipped Learning As A New Educational Paradigm
CambridgePapers_in_ELT-Flipped_Learning_minipaper_ONLINE MAKALE
Noam Chomsky What is education
Yuval Harari Education
Visible Learning for Teachers_ Maximizing Impact on Learning
Steve Bartlett, Diana Burton - Introduction to Education Studies-SAGE (2007)Lecture Notes
Characteristics of a 21st Century Classroom
Flipped Learning As A New Educational Paradigm
CambridgePapers_in_ELT-Flipped_Learning_minipaper_ONLINE MAKALE
Noam Chomsky What is education
Yuval Harari Education
Visible Learning for Teachers_ Maximizing Impact on Learning
Steve Bartlett, Diana Burton - Introduction to Education Studies-SAGE (2007)
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.