Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİME GİRİŞ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nagehan UZUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEğitim Giriş" dersinin amacı, öğrencilere eğitim alanında temel bir anlayış sağlamaktır. Bu ders, öğrencileri eğitimle ilgili temel kavramlar, teoriler ve uygulamalarla tanıştırmayı amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; "Eğitim nedir?" ve "education" kelimesinin etimolojisi ile öğretim ve öğrenme
teorilerindeki önemi. ,Eğitimde zaman içinde meydana gelen değişiklikler, bunları doğuran sebepler,
bu sebepleri yorumlama ve günümüzle ilişkilendirme,Günümüz eğitimi ve gelecekteki eğitimin nasıl olması gerektiği ve mevcut ve
muhtemel gelecek şartlar çerçevesinde ilişkilendirilerek tartışılmas,Öğretmenin değişen iş tanımı ışığında geleceğin öğretmeninin eğitimdeki işlevi,Öğretim ilkeleri ve yöntemleri çerçevesinde 21.yyöğrencilerine öğretmenlik
meselesi,21.yy sınıfının karakteristikleri nelerdir? ,İnsan nasıl öğrenir ve buna paralel eğitim vizyonu nasıl olmalıdır? ,Bir öğretmen için kalıcı öğrenme vizyonu nedir ve bu nasıl gerçekleştirilir? ,Görülebilir öğrenme ve öğretme kavramı,Bilişsel öğrenme ve Bloom Taksonomisi ,Farklı Taksonomiler,Geleceğin insanının sahip olması gereken beceriler,Öğrenmeyi öğrenme ve öğrenmeyi öğretme,Eleştirel düşünce"yi öğretirken öğretmek and metabilişsel; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eğitimi bir bilim alanı olarak tam anlamıyla kavramsallaştırır ve daha ileri keşif ve eğitimle ilgili disiplinlerde uzmanlaşma için sağlam bir temel oluşturur.10, 16, 19, 9A
Eğitimdeki güncel meseleler, eğitim reformu, küreselleşme ve eğitimin sosyal sorunları ele almadaki rolü gibi eğitim yönelimlerini tartışır. 10, 16, 19, 9A
Eğitimle ilgili konularda geniş bir perspektif ve eğitimin bireylerin yaşamlarında ve toplumun tamamındaki dönüştürücü gücünü üzerinde eleştirel düşünebilir.10, 16, 19, 9A
Başlıca eğitim teorileri olan behaviorizm, yapılandırmacılık,ve ilerlemecilik gibi teorileri ve bunlarla ilgili uygulamaları teoriyle ilişkilendirir. 10, 16, 19, 9A
Eğitimle ilgili psikolojik teoriler, kavramlar, öğrenme, motivasyon, zeka ve bilişsel gelişim teorilerini eğitime uygular.10, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 "Eğitim nedir?" ve "education" kelimesinin etimolojisi ile öğretim ve öğrenme
teorilerindeki önemi.
İlgili Ders Notları
2Eğitimde zaman içinde meydana gelen değişiklikler, bunları doğuran sebepler,
bu sebepleri yorumlama ve günümüzle ilişkilendirme
İlgili Ders Notu
3Günümüz eğitimi ve gelecekteki eğitimin nasıl olması gerektiği ve mevcut ve
muhtemel gelecek şartlar çerçevesinde ilişkilendirilerek tartışılmas
İlgili Ders Notu
4Öğretmenin değişen iş tanımı ışığında geleceğin öğretmeninin eğitimdeki işleviİlgili Ders Notu
5Öğretim ilkeleri ve yöntemleri çerçevesinde 21.yyöğrencilerine öğretmenlik
meselesi
İlgili Ders Notu
621.yy sınıfının karakteristikleri nelerdir? İlgili Ders Notu
7İnsan nasıl öğrenir ve buna paralel eğitim vizyonu nasıl olmalıdır? İlgili Ders Notu
8Bir öğretmen için kalıcı öğrenme vizyonu nedir ve bu nasıl gerçekleştirilir? İlgili Ders Notu
9Görülebilir öğrenme ve öğretme kavramıİlgili Ders Notu
10Bilişsel öğrenme ve Bloom Taksonomisi İlgili Ders Notu
11Farklı Taksonomilerİlgili Ders Notu
12Geleceğin insanının sahip olması gereken becerilerİlgili Ders Notu
13Öğrenmeyi öğrenme ve öğrenmeyi öğretmeİlgili Ders Notu
14Eleştirel düşünce"yi öğretirken öğretmek and metabilişselİlgili Ders Notu
Kaynak
Lecture Notes Characteristics of a 21st Century Classroom Flipped Learning As A New Educational Paradigm CambridgePapers_in_ELT-Flipped_Learning_minipaper_ONLINE MAKALE Noam Chomsky What is education Yuval Harari Education Visible Learning for Teachers_ Maximizing Impact on Learning Steve Bartlett, Diana Burton - Introduction to Education Studies-SAGE (2007)Lecture Notes Characteristics of a 21st Century Classroom Flipped Learning As A New Educational Paradigm CambridgePapers_in_ELT-Flipped_Learning_minipaper_ONLINE MAKALE Noam Chomsky What is education Yuval Harari Education Visible Learning for Teachers_ Maximizing Impact on Learning Steve Bartlett, Diana Burton - Introduction to Education Studies-SAGE (2007)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme717
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi10220
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı717
Genel Sınav ve Hazırlığı14114
Performans Görevi, Bakım Planı616
Toplam İş Yükü (Saat)90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİME GİRİŞ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. İlker ALTUNBAŞAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nagehan UZUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEğitim Giriş" dersinin amacı, öğrencilere eğitim alanında temel bir anlayış sağlamaktır. Bu ders, öğrencileri eğitimle ilgili temel kavramlar, teoriler ve uygulamalarla tanıştırmayı amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; "Eğitim nedir?" ve "education" kelimesinin etimolojisi ile öğretim ve öğrenme
teorilerindeki önemi. ,Eğitimde zaman içinde meydana gelen değişiklikler, bunları doğuran sebepler,
bu sebepleri yorumlama ve günümüzle ilişkilendirme,Günümüz eğitimi ve gelecekteki eğitimin nasıl olması gerektiği ve mevcut ve
muhtemel gelecek şartlar çerçevesinde ilişkilendirilerek tartışılmas,Öğretmenin değişen iş tanımı ışığında geleceğin öğretmeninin eğitimdeki işlevi,Öğretim ilkeleri ve yöntemleri çerçevesinde 21.yyöğrencilerine öğretmenlik
meselesi,21.yy sınıfının karakteristikleri nelerdir? ,İnsan nasıl öğrenir ve buna paralel eğitim vizyonu nasıl olmalıdır? ,Bir öğretmen için kalıcı öğrenme vizyonu nedir ve bu nasıl gerçekleştirilir? ,Görülebilir öğrenme ve öğretme kavramı,Bilişsel öğrenme ve Bloom Taksonomisi ,Farklı Taksonomiler,Geleceğin insanının sahip olması gereken beceriler,Öğrenmeyi öğrenme ve öğrenmeyi öğretme,Eleştirel düşünce"yi öğretirken öğretmek and metabilişsel; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eğitimi bir bilim alanı olarak tam anlamıyla kavramsallaştırır ve daha ileri keşif ve eğitimle ilgili disiplinlerde uzmanlaşma için sağlam bir temel oluşturur.10, 16, 19, 9A
Eğitimdeki güncel meseleler, eğitim reformu, küreselleşme ve eğitimin sosyal sorunları ele almadaki rolü gibi eğitim yönelimlerini tartışır. 10, 16, 19, 9A
Eğitimle ilgili konularda geniş bir perspektif ve eğitimin bireylerin yaşamlarında ve toplumun tamamındaki dönüştürücü gücünü üzerinde eleştirel düşünebilir.10, 16, 19, 9A
Başlıca eğitim teorileri olan behaviorizm, yapılandırmacılık,ve ilerlemecilik gibi teorileri ve bunlarla ilgili uygulamaları teoriyle ilişkilendirir. 10, 16, 19, 9A
Eğitimle ilgili psikolojik teoriler, kavramlar, öğrenme, motivasyon, zeka ve bilişsel gelişim teorilerini eğitime uygular.10, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 "Eğitim nedir?" ve "education" kelimesinin etimolojisi ile öğretim ve öğrenme
teorilerindeki önemi.
İlgili Ders Notları
2Eğitimde zaman içinde meydana gelen değişiklikler, bunları doğuran sebepler,
bu sebepleri yorumlama ve günümüzle ilişkilendirme
İlgili Ders Notu
3Günümüz eğitimi ve gelecekteki eğitimin nasıl olması gerektiği ve mevcut ve
muhtemel gelecek şartlar çerçevesinde ilişkilendirilerek tartışılmas
İlgili Ders Notu
4Öğretmenin değişen iş tanımı ışığında geleceğin öğretmeninin eğitimdeki işleviİlgili Ders Notu
5Öğretim ilkeleri ve yöntemleri çerçevesinde 21.yyöğrencilerine öğretmenlik
meselesi
İlgili Ders Notu
621.yy sınıfının karakteristikleri nelerdir? İlgili Ders Notu
7İnsan nasıl öğrenir ve buna paralel eğitim vizyonu nasıl olmalıdır? İlgili Ders Notu
8Bir öğretmen için kalıcı öğrenme vizyonu nedir ve bu nasıl gerçekleştirilir? İlgili Ders Notu
9Görülebilir öğrenme ve öğretme kavramıİlgili Ders Notu
10Bilişsel öğrenme ve Bloom Taksonomisi İlgili Ders Notu
11Farklı Taksonomilerİlgili Ders Notu
12Geleceğin insanının sahip olması gereken becerilerİlgili Ders Notu
13Öğrenmeyi öğrenme ve öğrenmeyi öğretmeİlgili Ders Notu
14Eleştirel düşünce"yi öğretirken öğretmek and metabilişselİlgili Ders Notu
Kaynak
Lecture Notes Characteristics of a 21st Century Classroom Flipped Learning As A New Educational Paradigm CambridgePapers_in_ELT-Flipped_Learning_minipaper_ONLINE MAKALE Noam Chomsky What is education Yuval Harari Education Visible Learning for Teachers_ Maximizing Impact on Learning Steve Bartlett, Diana Burton - Introduction to Education Studies-SAGE (2007)Lecture Notes Characteristics of a 21st Century Classroom Flipped Learning As A New Educational Paradigm CambridgePapers_in_ELT-Flipped_Learning_minipaper_ONLINE MAKALE Noam Chomsky What is education Yuval Harari Education Visible Learning for Teachers_ Maximizing Impact on Learning Steve Bartlett, Diana Burton - Introduction to Education Studies-SAGE (2007)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10