Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SINIF YÖNETİMİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Metin KAYA
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ali ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğretmen adayının sınıf yönetimi konusunda öğrendikleriyle sınıf yönetimi becerilerini düzenleyebilmesi ve olumlu sınıf iklimi yaratabilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar,Sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modelleri , Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi ,Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi giriş,Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi ,Öğretim lideri olarak öğretmen tanımlama,Öğretim lideri olarak öğretmen,Öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi ,Olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturma yolları,Sınıfta iletişim ve etkileşim sürecinde etkili faktörler,Olumlu sınıf ortamı örnekleri,Ceza ve disiplin,Örnek olaylarla sınıf yönetimi - kurallar,Sınıf yönetiminde iyi örnekler ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar.10, 16, 9A
Sınıf yönetiminin temel boyutlarını açıklar.10, 16, 9A
Sınıfta etkili iletişim biçimlerine örnekler verir.10, 13, 16, 19, 9A
Sınıftaki öğrencilerin motivasyonlarını artırmaya yönelik etkinliklere örnekler verir.10, 13, 16, 9A
Sınıfta etkili zaman yönetimine ilişkin örnekler verir.10, 12, 13, 16, 19, 9A
Sınıfın fiziksel ortamının özelliklerini sayar.10, 12, 16, 19, 9A
Öğrenci davranışlarını yönetmenin ilkelerini açıklar.10, 12, 13, 16, 19, 9A
Öğrenci davranışları yönetmeye yönelik örnekleri inceler.10, 12, 13, 16, 9A
Sınıfta lider öğretmenin rollerini tartışır.10, 12, 13, 16, 19, 9A
Öğretmen veli ve öğrenci görüşlerini planlar.10, 13, 16, 9A
Olumlu sınıf ikliminin özelliklerini sayar.10, 12, 13, 16, 9A
Sınıf yönetimini etkileyen faktörlere örnekler verir.10, 12, 13, 16, 9A
Sınıf yönetimi modellerini tartışır.10, 13, 16, 19, 9A
Sınıf yönetimi modellerine değer biçer. 10, 13, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlarİlgili konuda önerilen makalelerin okunması
2Sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modelleri Sınıf disiplini ve yönetimi modellerinin araştırılması
3 Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi Öğrenci davranışlarına yönelik sınıf gözlemi
4Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi girişÖğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi ile ilgili makalelerin okunması
5Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi ile ilgili makalelerin okunması
6Öğretim lideri olarak öğretmen tanımlamaÖğretmenin rollerinin tartışılması
7Öğretim lideri olarak öğretmenÖğretim lideri olarak öğretmen konusunda okumalar
8Öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi Okul- öğretmen- veli ilişkileri üzerine okumalar
9Olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturma yollarıOlumlu sınıf ve öğrenme iklimi üzerine okumalar
10Sınıfta iletişim ve etkileşim sürecinde etkili faktörlerDers hakkında beklentilerin konuşulması
11Olumlu sınıf ortamı örnekleriSınıf ortamı kapsamında sınıf gözlemi raporu
12Ceza ve disiplinEğitimde ceza ve disiplin üzerine fikir yazısı
13Örnek olaylarla sınıf yönetimi - kurallarSınıf kurallarının oluşturulması üzerine okumalar
14Sınıf yönetiminde iyi örnekler Sınıf yönetimine dair örneklerin araştırılması
Kaynak
Kayıkçı, K. Yücel, C. Gürgan, U. (2012). Sınıf Yönetimi. Anı Yayıncılık
Argon T. ve Sezgin Nartgün, Ş. (2021). Sınıf Yönetimi. Pegem.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme717
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi7214
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer2510
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı717
Genel Sınav ve Hazırlığı14114
Performans Görevi, Bakım Planı5210
Toplam İş Yükü (Saat)90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SINIF YÖNETİMİ-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Metin KAYA
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ali ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğretmen adayının sınıf yönetimi konusunda öğrendikleriyle sınıf yönetimi becerilerini düzenleyebilmesi ve olumlu sınıf iklimi yaratabilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar,Sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modelleri , Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi ,Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi giriş,Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi ,Öğretim lideri olarak öğretmen tanımlama,Öğretim lideri olarak öğretmen,Öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi ,Olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturma yolları,Sınıfta iletişim ve etkileşim sürecinde etkili faktörler,Olumlu sınıf ortamı örnekleri,Ceza ve disiplin,Örnek olaylarla sınıf yönetimi - kurallar,Sınıf yönetiminde iyi örnekler ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar.10, 16, 9A
Sınıf yönetiminin temel boyutlarını açıklar.10, 16, 9A
Sınıfta etkili iletişim biçimlerine örnekler verir.10, 13, 16, 19, 9A
Sınıftaki öğrencilerin motivasyonlarını artırmaya yönelik etkinliklere örnekler verir.10, 13, 16, 9A
Sınıfta etkili zaman yönetimine ilişkin örnekler verir.10, 12, 13, 16, 19, 9A
Sınıfın fiziksel ortamının özelliklerini sayar.10, 12, 16, 19, 9A
Öğrenci davranışlarını yönetmenin ilkelerini açıklar.10, 12, 13, 16, 19, 9A
Öğrenci davranışları yönetmeye yönelik örnekleri inceler.10, 12, 13, 16, 9A
Sınıfta lider öğretmenin rollerini tartışır.10, 12, 13, 16, 19, 9A
Öğretmen veli ve öğrenci görüşlerini planlar.10, 13, 16, 9A
Olumlu sınıf ikliminin özelliklerini sayar.10, 12, 13, 16, 9A
Sınıf yönetimini etkileyen faktörlere örnekler verir.10, 12, 13, 16, 9A
Sınıf yönetimi modellerini tartışır.10, 13, 16, 19, 9A
Sınıf yönetimi modellerine değer biçer. 10, 13, 16, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlarİlgili konuda önerilen makalelerin okunması
2Sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modelleri Sınıf disiplini ve yönetimi modellerinin araştırılması
3 Sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi Öğrenci davranışlarına yönelik sınıf gözlemi
4Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi girişÖğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi ile ilgili makalelerin okunması
5Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi Öğrenci motivasyonu ve zaman yönetimi ile ilgili makalelerin okunması
6Öğretim lideri olarak öğretmen tanımlamaÖğretmenin rollerinin tartışılması
7Öğretim lideri olarak öğretmenÖğretim lideri olarak öğretmen konusunda okumalar
8Öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi Okul- öğretmen- veli ilişkileri üzerine okumalar
9Olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturma yollarıOlumlu sınıf ve öğrenme iklimi üzerine okumalar
10Sınıfta iletişim ve etkileşim sürecinde etkili faktörlerDers hakkında beklentilerin konuşulması
11Olumlu sınıf ortamı örnekleriSınıf ortamı kapsamında sınıf gözlemi raporu
12Ceza ve disiplinEğitimde ceza ve disiplin üzerine fikir yazısı
13Örnek olaylarla sınıf yönetimi - kurallarSınıf kurallarının oluşturulması üzerine okumalar
14Sınıf yönetiminde iyi örnekler Sınıf yönetimine dair örneklerin araştırılması
Kaynak
Kayıkçı, K. Yücel, C. Gürgan, U. (2012). Sınıf Yönetimi. Anı Yayıncılık
Argon T. ve Sezgin Nartgün, Ş. (2021). Sınıf Yönetimi. Pegem.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10