Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATEMATİK SINIFLARINDA İLETİŞİM | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Eda Nur SEZER |
Dersin Amacı | Bu dersin odağında matematiksel düşüncenin matematiksel iletişim süreçleri ile paralel gelişimi- yakın ilişkisi bulunmaktadır. Ortaokul matematiği öğrenme ve öğretme süreçlerinde matematiksel düşünceyi düzgün ve açık bir biçimde ifade etmede, ifade edilen matematiksel düşüncelerin ve stratejilerin analizi ve değerlendirilmesinde ve matematiksel fikirlerin doğru bir şekilde anlaşılıp yorumlanmasında matematiksel dil ve iletişim öğelerinin yeri incelenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; ,1. Ders içeriği ve izlencesinin tanıtılması,MAtematiksel iletişim,Matematik ve matematiksel dil,matematiksel söylem,Matematiksel semboller ve terminoloji,Matematikte çoklu temsiller,Video Analiz: Bir ortaokul matematik dersinde matematiksel iletişim öğeleri,arasınav,Video analiz ve sunumlar,Video analiz ve sunumlar,Video analiz ve sunumlar,Video analiz ve sunumlar,Video analiz ve sunumlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
• Matematiğin kendine özgü sembolleri ve terminolojisi olan bir dil olduğunu fark etme • Matematiğin sembol ve terimlerini etkili ve doğru kullanma, • Matematiksel dili matematiğin kendi içinde, farklı disiplinlerde ve yaşantısında uygun ve etkili bir biçimde kullanma • Somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceleri ifade etme; • Matematiksel düşünceleri sözlü ve yazılı ifade etme, günlük dili, matematiksel dil ve sembollerle, matematiksel dili, günlük dil ve sembollerle ilişkilendirme; • Matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama. Ders Akışı |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
0 | ||
1 | 1. Ders içeriği ve izlencesinin tanıtılması | |
2 | MAtematiksel iletişim | |
3 | Matematik ve matematiksel dil | |
4 | matematiksel söylem | |
5 | Matematiksel semboller ve terminoloji | |
6 | Matematikte çoklu temsiller | |
7 | Video Analiz: Bir ortaokul matematik dersinde matematiksel iletişim öğeleri | |
8 | arasınav | |
10 | Video analiz ve sunumlar | |
11 | Video analiz ve sunumlar | |
12 | Video analiz ve sunumlar | |
13 | Video analiz ve sunumlar | |
14 | Video analiz ve sunumlar |
Kaynak |
Akkuş, R. (2015). Matematikte dil ve söylem. Elementary Education Online, 14(1), 230–242. https://doi.org/10.17051/io.2015.78983 Işık, C., Işık, A., & Kar, T. (2011). Matematik Öğretmeni Adaylarının Sözel ve Görsel Temsillere Yönelik Kurdukları Problemlerin Analizi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 39–49. İpek, A. S., & Okumuş, S. (2012). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Problem Çözmede Kullandıkları Temsiller. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(3), 681–700. Kabael, T., & Ata Baran, A. (2016). Matematik Öğretmenlerinin Matematiksel İletişim Becerilerinin Gelişimine Yönelik Farkındalıklarının İncelenmesi. Elementary Education Online, 15(3), 868–881. Mazur,J. (2016). Matematik sembollerinin kısa tarihi. İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları National Council of Teachers of Mathematics (NCTM) (2000). Okul matematiğinin prensipleri ve standartları. Ünite 1,2,3.(Akkuş, O. Çev.) Reston, VA: NCTM Publications. http://www.imo.hacettepe.edu.tr/dosyalar/Okul-Matematigi-Prensip-ve-Standartlari.pdf Sammons, L. (2018). Teaching students to communicate mathematically. Alexandria, VA: ASCD Publications Toptaş, V. (2015). Matematiksel dile genel bir bakış. International journal of new trends in arts sports and science education, 4(1), 18–22. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATEMATİK SINIFLARINDA İLETİŞİM | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Eda Nur SEZER |
Dersin Amacı | Bu dersin odağında matematiksel düşüncenin matematiksel iletişim süreçleri ile paralel gelişimi- yakın ilişkisi bulunmaktadır. Ortaokul matematiği öğrenme ve öğretme süreçlerinde matematiksel düşünceyi düzgün ve açık bir biçimde ifade etmede, ifade edilen matematiksel düşüncelerin ve stratejilerin analizi ve değerlendirilmesinde ve matematiksel fikirlerin doğru bir şekilde anlaşılıp yorumlanmasında matematiksel dil ve iletişim öğelerinin yeri incelenecektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; ,1. Ders içeriği ve izlencesinin tanıtılması,MAtematiksel iletişim,Matematik ve matematiksel dil,matematiksel söylem,Matematiksel semboller ve terminoloji,Matematikte çoklu temsiller,Video Analiz: Bir ortaokul matematik dersinde matematiksel iletişim öğeleri,arasınav,Video analiz ve sunumlar,Video analiz ve sunumlar,Video analiz ve sunumlar,Video analiz ve sunumlar,Video analiz ve sunumlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
• Matematiğin kendine özgü sembolleri ve terminolojisi olan bir dil olduğunu fark etme • Matematiğin sembol ve terimlerini etkili ve doğru kullanma, • Matematiksel dili matematiğin kendi içinde, farklı disiplinlerde ve yaşantısında uygun ve etkili bir biçimde kullanma • Somut model, şekil, resim, grafik, tablo, sembol vb. farklı temsil biçimlerini kullanarak matematiksel düşünceleri ifade etme; • Matematiksel düşünceleri sözlü ve yazılı ifade etme, günlük dili, matematiksel dil ve sembollerle, matematiksel dili, günlük dil ve sembollerle ilişkilendirme; • Matematiksel düşüncelerin doğruluğunu ve anlamını yorumlama. Ders Akışı |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
0 | ||
1 | 1. Ders içeriği ve izlencesinin tanıtılması | |
2 | MAtematiksel iletişim | |
3 | Matematik ve matematiksel dil | |
4 | matematiksel söylem | |
5 | Matematiksel semboller ve terminoloji | |
6 | Matematikte çoklu temsiller | |
7 | Video Analiz: Bir ortaokul matematik dersinde matematiksel iletişim öğeleri | |
8 | arasınav | |
10 | Video analiz ve sunumlar | |
11 | Video analiz ve sunumlar | |
12 | Video analiz ve sunumlar | |
13 | Video analiz ve sunumlar | |
14 | Video analiz ve sunumlar |
Kaynak |
Akkuş, R. (2015). Matematikte dil ve söylem. Elementary Education Online, 14(1), 230–242. https://doi.org/10.17051/io.2015.78983 Işık, C., Işık, A., & Kar, T. (2011). Matematik Öğretmeni Adaylarının Sözel ve Görsel Temsillere Yönelik Kurdukları Problemlerin Analizi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 39–49. İpek, A. S., & Okumuş, S. (2012). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Problem Çözmede Kullandıkları Temsiller. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(3), 681–700. Kabael, T., & Ata Baran, A. (2016). Matematik Öğretmenlerinin Matematiksel İletişim Becerilerinin Gelişimine Yönelik Farkındalıklarının İncelenmesi. Elementary Education Online, 15(3), 868–881. Mazur,J. (2016). Matematik sembollerinin kısa tarihi. İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları National Council of Teachers of Mathematics (NCTM) (2000). Okul matematiğinin prensipleri ve standartları. Ünite 1,2,3.(Akkuş, O. Çev.) Reston, VA: NCTM Publications. http://www.imo.hacettepe.edu.tr/dosyalar/Okul-Matematigi-Prensip-ve-Standartlari.pdf Sammons, L. (2018). Teaching students to communicate mathematically. Alexandria, VA: ASCD Publications Toptaş, V. (2015). Matematiksel dile genel bir bakış. International journal of new trends in arts sports and science education, 4(1), 18–22. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
2 | İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
3 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
4 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
6 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |