Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
CEBİR-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİkili işlemler, grup tanımı ve temel özellikler, alt gruplar, devirli gruplar, homomorfizmalar, Lagrange teoremi, izomorfizma teoremleri, halkalar, alt halka ve idealler, asal ve maksimal idealler, halka homomorfizmaları, halkalarda aritmetik, polinom halkaları, cisimler konularını öğrenmek ve problem ve uygulamaları yapabilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İkili işlemler - Cebirsel Yapılar, Grup tanımı ve temel özellikler , Alt gruplar , Devirli gruplar ,Lagrange teoremi, Homomorfizmalar ,İzomorfizmalar,Homomorfizma Teoremleri, İzomorfizma Teoremleri , Halkalar, alt halkalar,İdealler, asal ve maksimal idealler, sağ ve sol idealler , Halka homomorfizmaları, halkalarda aritmetik, Polinom halkaları,Cisimler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Cebirsel Yapı kavramını ve temellerini öğrenir.10, 16, 3, 6, 9A
Cebirsel yapı özelinde Grup, alt grup, devirli grup kavramlarını öğrenir.10, 16, 3, 6, 9A
Lagrange Teoremi, alt grup-üst grup ilişkisini kavrar.10, 16, 3, 6, 9A
Dönüşümler, homomorfizma, izomorfizma ve özelliklerini öğrenir.10, 16, 3, 6, 9A
Dönüşümlerle ilgili teoremleri kavrar.10, 16, 3, 6, 9A
İki işlemli cebirsel yapıları , halkalar, cisimler, idealler, sağ-sol ideal, alt halka, alt ideal kavramlarını kavrar.10, 16, 3, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İkili işlemler - Cebirsel Yapılar[1]
2 Grup tanımı ve temel özellikler [1]
3 Alt gruplar [1]
4 Devirli gruplar [1]
5Lagrange teoremi[1]
6 Homomorfizmalar [1]
7İzomorfizmalar[1]
8Homomorfizma Teoremleri[1]
9 İzomorfizma Teoremleri [1]
10 Halkalar, alt halkalar[1]
11İdealler, asal ve maksimal idealler, sağ ve sol idealler [1]
12 Halka homomorfizmaları, halkalarda aritmetik[1]
13 Polinom halkaları[1]
14Cisimler[1]
Kaynak
[1] Soyut Cebir, Prof. Dr. Fethi Çallıalp
[1] Soyut Cebir, Prof. Dr. Göksel AĞARGÜN, Doç. Dr. Bayram Ali ERSOY, Doç. Dr. Kürşat Hakan ORAL, Doç. Dr. Murat ALAN, Dr. Öğr. Üyesi Nilgün Kutal Aygör

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati122
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi122
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)4
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(4/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
CEBİR-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİkili işlemler, grup tanımı ve temel özellikler, alt gruplar, devirli gruplar, homomorfizmalar, Lagrange teoremi, izomorfizma teoremleri, halkalar, alt halka ve idealler, asal ve maksimal idealler, halka homomorfizmaları, halkalarda aritmetik, polinom halkaları, cisimler konularını öğrenmek ve problem ve uygulamaları yapabilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İkili işlemler - Cebirsel Yapılar, Grup tanımı ve temel özellikler , Alt gruplar , Devirli gruplar ,Lagrange teoremi, Homomorfizmalar ,İzomorfizmalar,Homomorfizma Teoremleri, İzomorfizma Teoremleri , Halkalar, alt halkalar,İdealler, asal ve maksimal idealler, sağ ve sol idealler , Halka homomorfizmaları, halkalarda aritmetik, Polinom halkaları,Cisimler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Cebirsel Yapı kavramını ve temellerini öğrenir.10, 16, 3, 6, 9A
Cebirsel yapı özelinde Grup, alt grup, devirli grup kavramlarını öğrenir.10, 16, 3, 6, 9A
Lagrange Teoremi, alt grup-üst grup ilişkisini kavrar.10, 16, 3, 6, 9A
Dönüşümler, homomorfizma, izomorfizma ve özelliklerini öğrenir.10, 16, 3, 6, 9A
Dönüşümlerle ilgili teoremleri kavrar.10, 16, 3, 6, 9A
İki işlemli cebirsel yapıları , halkalar, cisimler, idealler, sağ-sol ideal, alt halka, alt ideal kavramlarını kavrar.10, 16, 3, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İkili işlemler - Cebirsel Yapılar[1]
2 Grup tanımı ve temel özellikler [1]
3 Alt gruplar [1]
4 Devirli gruplar [1]
5Lagrange teoremi[1]
6 Homomorfizmalar [1]
7İzomorfizmalar[1]
8Homomorfizma Teoremleri[1]
9 İzomorfizma Teoremleri [1]
10 Halkalar, alt halkalar[1]
11İdealler, asal ve maksimal idealler, sağ ve sol idealler [1]
12 Halka homomorfizmaları, halkalarda aritmetik[1]
13 Polinom halkaları[1]
14Cisimler[1]
Kaynak
[1] Soyut Cebir, Prof. Dr. Fethi Çallıalp
[1] Soyut Cebir, Prof. Dr. Göksel AĞARGÜN, Doç. Dr. Bayram Ali ERSOY, Doç. Dr. Kürşat Hakan ORAL, Doç. Dr. Murat ALAN, Dr. Öğr. Üyesi Nilgün Kutal Aygör

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10