Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAYILARIN ÖĞRETİMİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Damla SÖNMEZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrencilerin, sayılar ve İşlemler öğrenme alanına dahil olan konuları açıklaması; ileride öğretecek oldukları konuların içeriğine dair kavramları açıklaması; bu konuların ortaokul matematiğine uygun olan yöntem ve teknikleri açıklaması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Öğretim Programlarının sayılar ve işlemler alanı ile ilişkili olarak incelenmesi,Sayı hissinin gelişimi,Dört işlemin anlamlarının geliştirilmesi,Bölme ve bölünebilme,Çarpanlar ve katlar EBOB EKOK kavramlarının incelenmesi,Tam sayılar ile ilgili temel kavramlar ve öğretimi,Tam sayılarda işlemler,Kesirler ile ilgili temel kavramlar,Kesirlerde işlemler ve öğretimi,Ondalık sayılar ve öğretimi,Ondalık sayılarda işlemler ilgili temel kavramlar,Yüzde kavramı ve öğretimi,Rasyonel ve İrrasyonel sayılar,Üslü ve köklü sayıların öğretimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Temel sayı sistemlerini ve bunların arasındaki ilişkileri açıklar.10, 16, 9A, E, F
Bölünebilme kuralları, EKOK ve EBOB kavramları ile ilgili uygulamalar yapar. 10, 16, 9A, E, F
Oran, orantı kavramları ile ilgili uygulamalar yapar. 10, 16, 9A, E, F
Sayı sistemlerinin öğretimi için ders içeriği yapar. 10, 16, 9A, E, F
Sayı sistemlerinin günlük hayat kullanımlarını açıklar. 10, 16, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Öğretim Programlarının sayılar ve işlemler alanı ile ilişkili olarak incelenmesi[1], [2], [3]
2Sayı hissinin gelişimi[1], [2], [3]
3Dört işlemin anlamlarının geliştirilmesi[1], [2], [3]
4Bölme ve bölünebilme[1], [2], [3]
5Çarpanlar ve katlar EBOB EKOK kavramlarının incelenmesi[1], [2], [3]
6Tam sayılar ile ilgili temel kavramlar ve öğretimi[1], [2], [3]
7Tam sayılarda işlemler[1], [2], [3]
8Kesirler ile ilgili temel kavramlar[1], [2], [3]
9Kesirlerde işlemler ve öğretimi[1], [2], [3]
10Ondalık sayılar ve öğretimi[1], [2], [3]
11Ondalık sayılarda işlemler ilgili temel kavramlar[1], [2], [3]
12Yüzde kavramı ve öğretimi[1], [2], [3]
13Rasyonel ve İrrasyonel sayılar[1], [2], [3]
14Üslü ve köklü sayıların öğretimi[1], [2], [3]
Kaynak
[1] Van de Walle, J. A. , Karp, K. S., Bay-Williams, J. M. İlkokul ve Ortaokul Matematiği Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim. Çeviri editörü: Prof. Dr. Soner Durmuş. Nobel Yayınları. (En son basım) [2] Ertekin, E., & Ünlü, M. Kuramdan uygulamaya etkinlik örnekleriyle sayıların öğretimi. Pegem Akademi. (En son basım) [3] Horzum, T. (2016). İrrasyonel sayıların öğretimi için görsel model önerisi: e ve π sayıları. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 42-57.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati133
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi144
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)7
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(7/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAYILARIN ÖĞRETİMİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Damla SÖNMEZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrencilerin, sayılar ve İşlemler öğrenme alanına dahil olan konuları açıklaması; ileride öğretecek oldukları konuların içeriğine dair kavramları açıklaması; bu konuların ortaokul matematiğine uygun olan yöntem ve teknikleri açıklaması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Öğretim Programlarının sayılar ve işlemler alanı ile ilişkili olarak incelenmesi,Sayı hissinin gelişimi,Dört işlemin anlamlarının geliştirilmesi,Bölme ve bölünebilme,Çarpanlar ve katlar EBOB EKOK kavramlarının incelenmesi,Tam sayılar ile ilgili temel kavramlar ve öğretimi,Tam sayılarda işlemler,Kesirler ile ilgili temel kavramlar,Kesirlerde işlemler ve öğretimi,Ondalık sayılar ve öğretimi,Ondalık sayılarda işlemler ilgili temel kavramlar,Yüzde kavramı ve öğretimi,Rasyonel ve İrrasyonel sayılar,Üslü ve köklü sayıların öğretimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Temel sayı sistemlerini ve bunların arasındaki ilişkileri açıklar.10, 16, 9A, E, F
Bölünebilme kuralları, EKOK ve EBOB kavramları ile ilgili uygulamalar yapar. 10, 16, 9A, E, F
Oran, orantı kavramları ile ilgili uygulamalar yapar. 10, 16, 9A, E, F
Sayı sistemlerinin öğretimi için ders içeriği yapar. 10, 16, 9A, E, F
Sayı sistemlerinin günlük hayat kullanımlarını açıklar. 10, 16, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Öğretim Programlarının sayılar ve işlemler alanı ile ilişkili olarak incelenmesi[1], [2], [3]
2Sayı hissinin gelişimi[1], [2], [3]
3Dört işlemin anlamlarının geliştirilmesi[1], [2], [3]
4Bölme ve bölünebilme[1], [2], [3]
5Çarpanlar ve katlar EBOB EKOK kavramlarının incelenmesi[1], [2], [3]
6Tam sayılar ile ilgili temel kavramlar ve öğretimi[1], [2], [3]
7Tam sayılarda işlemler[1], [2], [3]
8Kesirler ile ilgili temel kavramlar[1], [2], [3]
9Kesirlerde işlemler ve öğretimi[1], [2], [3]
10Ondalık sayılar ve öğretimi[1], [2], [3]
11Ondalık sayılarda işlemler ilgili temel kavramlar[1], [2], [3]
12Yüzde kavramı ve öğretimi[1], [2], [3]
13Rasyonel ve İrrasyonel sayılar[1], [2], [3]
14Üslü ve köklü sayıların öğretimi[1], [2], [3]
Kaynak
[1] Van de Walle, J. A. , Karp, K. S., Bay-Williams, J. M. İlkokul ve Ortaokul Matematiği Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim. Çeviri editörü: Prof. Dr. Soner Durmuş. Nobel Yayınları. (En son basım) [2] Ertekin, E., & Ünlü, M. Kuramdan uygulamaya etkinlik örnekleriyle sayıların öğretimi. Pegem Akademi. (En son basım) [3] Horzum, T. (2016). İrrasyonel sayıların öğretimi için görsel model önerisi: e ve π sayıları. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 42-57.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10