Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE MATEMATİK EĞİTİMİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Figen BOZKUŞ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Oğuz KÖKLÜ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğretmen adaylarına üstün yetenekli öğrencilerin özelliklerinin ve gelişiminin farkında olmalarını, üstün yetenekli öğrencilere yönelik matematik derslerinde kullanabilecekleri stratejileri ve yöntemleri öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Üstün yetenekliliğin tanımı,Üstün yetenekli öğrencilerin özellikleri,Üstün yetenekli olarak etiketlenmenin avantajları ve dezavantajları,Matematikte üstün yeteneğin gelişimi,Üstün yetenekli öğrenciler için matematik programı tercihleri,Üstün yetenekli öğrenciler için matematiksel farklılaştırma,Üstün yetenekli öğrenciler için matematiksel zenginleştirme,Üstün yetenekli öğrenciler için matematiksel hızlandırma,Üstün yetenekli öğrencileri matematik sınıflarında destekleme,Üstün yetenekli öğrencileri okul dışı ortamlarda destekleme,Üstün yetenekli öğrenciler için bireyselleştirilmiş matematik programları,Üstün yetenekliler için matematiksel içerik geliştirme uygulamaları,Üstün yetenekliler için matematiksel içerik geliştirme uygulamaları,Üstün yetenekliler için matematiksel içerik geliştirme uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Matematiksel olarak üstün yetenekli öğrencilerin özelliklerini listeler.10, 16, 9A
Matematikte üstün yetenekliliğin gelişimini açıklar. 10, 16A, E
Üstün yetenekli öğrenciler için matematik dersinde farklılaştırma, zenginleştirme, hızlandırma, destekleme uygulamaları tasarlar.10, 16, 5, 9E, H
Üstün yetenekli öğrencilerin sınıf içinde nasıl desteklenebileceğine yönelik öğretim stratejileri geliştirir.10, 16, 5, 9H
Üstün yetenekli öğrenciler için matematiksel içerik geliştirir.10, 16, 23, 5, 9H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Üstün yetenekliliğin tanımıSak, U. (ed.) (2020). s.2-22
2Üstün yetenekli öğrencilerin özellikleriGürlen, E. (2018). s.1-12
3Üstün yetenekli olarak etiketlenmenin avantajları ve dezavantajlarıSak, U. (ed.) (2020). s.125-130
4Matematikte üstün yeteneğin gelişimiSak, U. (ed.) (2020). s.112-120
5Üstün yetenekli öğrenciler için matematik programı tercihleriGürlen, E. (2018). s.38-76
6Üstün yetenekli öğrenciler için matematiksel farklılaştırmaGürlen, E. (2018). s.22-31
7Üstün yetenekli öğrenciler için matematiksel zenginleştirmeSak, U. (ed.) (2020). s.68-89
8Üstün yetenekli öğrenciler için matematiksel hızlandırmaSak, U. (ed.) (2020). s.50-65
9Üstün yetenekli öğrencileri matematik sınıflarında desteklemeGürlen, E. (2018). s.106-134
10Üstün yetenekli öğrencileri okul dışı ortamlarda desteklemeSak, U. (ed.) (2020). s.152-175
11Üstün yetenekli öğrenciler için bireyselleştirilmiş matematik programlarıBireyselleştirilmiş matematik programları ile ilgili literatür okuması
12Üstün yetenekliler için matematiksel içerik geliştirme uygulamalarıSeçici problem çözme tekniği ile ilgili literatür okuması
13Üstün yetenekliler için matematiksel içerik geliştirme uygulamalarıProblem çözme ile ilgili literatür okuması
14Üstün yetenekliler için matematiksel içerik geliştirme uygulamalarıMatematiksel modelleme ile ilgili literatür okuması
Kaynak
Kitap [1] Rimm S., B., Siegle D. & Davis G.A. (2022). Üstün Zekalı ve Yeteneklilerin Eğitimi (7.Basım). M.S. Köksal (Editör). Pegem Akademi. Makale [2] Öztürk, M., Akkan, Y. & Kaplan, A. (2014).Üstün yetenekli öğrencilerin matematik kavramına yönelik algılarının incelenmesi. Journal for the Education of Gifted Young Scientists, 2(2), 49-57. [3] Karaduman, G. B. (2010). Üstün yetenekli öğrenciler için uygulanan farklılaştırılmış matematik eğitim programları. HAYEF Journal of Education, 7(1), 1-12.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme10110
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14228
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı10220
Toplam İş Yükü (Saat)106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERE MATEMATİK EĞİTİMİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Figen BOZKUŞ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Oğuz KÖKLÜ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğretmen adaylarına üstün yetenekli öğrencilerin özelliklerinin ve gelişiminin farkında olmalarını, üstün yetenekli öğrencilere yönelik matematik derslerinde kullanabilecekleri stratejileri ve yöntemleri öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Üstün yetenekliliğin tanımı,Üstün yetenekli öğrencilerin özellikleri,Üstün yetenekli olarak etiketlenmenin avantajları ve dezavantajları,Matematikte üstün yeteneğin gelişimi,Üstün yetenekli öğrenciler için matematik programı tercihleri,Üstün yetenekli öğrenciler için matematiksel farklılaştırma,Üstün yetenekli öğrenciler için matematiksel zenginleştirme,Üstün yetenekli öğrenciler için matematiksel hızlandırma,Üstün yetenekli öğrencileri matematik sınıflarında destekleme,Üstün yetenekli öğrencileri okul dışı ortamlarda destekleme,Üstün yetenekli öğrenciler için bireyselleştirilmiş matematik programları,Üstün yetenekliler için matematiksel içerik geliştirme uygulamaları,Üstün yetenekliler için matematiksel içerik geliştirme uygulamaları,Üstün yetenekliler için matematiksel içerik geliştirme uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Matematiksel olarak üstün yetenekli öğrencilerin özelliklerini listeler.10, 16, 9A
Matematikte üstün yetenekliliğin gelişimini açıklar. 10, 16A, E
Üstün yetenekli öğrenciler için matematik dersinde farklılaştırma, zenginleştirme, hızlandırma, destekleme uygulamaları tasarlar.10, 16, 5, 9E, H
Üstün yetenekli öğrencilerin sınıf içinde nasıl desteklenebileceğine yönelik öğretim stratejileri geliştirir.10, 16, 5, 9H
Üstün yetenekli öğrenciler için matematiksel içerik geliştirir.10, 16, 23, 5, 9H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Üstün yetenekliliğin tanımıSak, U. (ed.) (2020). s.2-22
2Üstün yetenekli öğrencilerin özellikleriGürlen, E. (2018). s.1-12
3Üstün yetenekli olarak etiketlenmenin avantajları ve dezavantajlarıSak, U. (ed.) (2020). s.125-130
4Matematikte üstün yeteneğin gelişimiSak, U. (ed.) (2020). s.112-120
5Üstün yetenekli öğrenciler için matematik programı tercihleriGürlen, E. (2018). s.38-76
6Üstün yetenekli öğrenciler için matematiksel farklılaştırmaGürlen, E. (2018). s.22-31
7Üstün yetenekli öğrenciler için matematiksel zenginleştirmeSak, U. (ed.) (2020). s.68-89
8Üstün yetenekli öğrenciler için matematiksel hızlandırmaSak, U. (ed.) (2020). s.50-65
9Üstün yetenekli öğrencileri matematik sınıflarında desteklemeGürlen, E. (2018). s.106-134
10Üstün yetenekli öğrencileri okul dışı ortamlarda desteklemeSak, U. (ed.) (2020). s.152-175
11Üstün yetenekli öğrenciler için bireyselleştirilmiş matematik programlarıBireyselleştirilmiş matematik programları ile ilgili literatür okuması
12Üstün yetenekliler için matematiksel içerik geliştirme uygulamalarıSeçici problem çözme tekniği ile ilgili literatür okuması
13Üstün yetenekliler için matematiksel içerik geliştirme uygulamalarıProblem çözme ile ilgili literatür okuması
14Üstün yetenekliler için matematiksel içerik geliştirme uygulamalarıMatematiksel modelleme ile ilgili literatür okuması
Kaynak
Kitap [1] Rimm S., B., Siegle D. & Davis G.A. (2022). Üstün Zekalı ve Yeteneklilerin Eğitimi (7.Basım). M.S. Köksal (Editör). Pegem Akademi. Makale [2] Öztürk, M., Akkan, Y. & Kaplan, A. (2014).Üstün yetenekli öğrencilerin matematik kavramına yönelik algılarının incelenmesi. Journal for the Education of Gifted Young Scientists, 2(2), 49-57. [3] Karaduman, G. B. (2010). Üstün yetenekli öğrenciler için uygulanan farklılaştırılmış matematik eğitim programları. HAYEF Journal of Education, 7(1), 1-12.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10