Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Oğuz KÖKLÜ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAlana özgü öğretim teknolojilerini kullanma; yazılım türleri ve kullanım amaçları; alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri; materyal ihtiyaçlarının belirlenmesi; iki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması; çalışma yaprakları; saydamlar; VCD, DVD, MP3 ve MP4 dosyaları vb. öğretim materyallerinin geliştirilmesi; farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaların değerlendirilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, dersin tanıtımı, ,Öğretim Teknolojileri & Öğretim Teknolojisi ve İletişim,Öğretim Analizi & Öğretim Programı ,Öğretimi Planlama,İki Boyutlu Görsel Araçlar & Araç Gereçlerin Öğretimdeki Yeri,Materyal Hazırlama,Görsel Materyaller hazırlama & Elektronik uygulamalar,Elektronik uygulamalar,Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…,Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…,Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…,Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…,Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…,Final öncesi konu tekrarı özet ve değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
10, 12, 16, 9F
Matematik öğretiminde materyal kullanımının önemini fark edecektir.
Matematik öğretiminde materyal tasarımının ilkelerini listeler
Matematik öğretiminde materyal tasarlayabilir
Tasarladığı materyal yardımıyla matematik dersi işleyebilir
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, dersin tanıtımı, [1]
2Öğretim Teknolojileri & Öğretim Teknolojisi ve İletişim[1]
3Öğretim Analizi & Öğretim Programı [1]
4Öğretimi Planlama[1]
5İki Boyutlu Görsel Araçlar & Araç Gereçlerin Öğretimdeki Yeri[1]
6Materyal Hazırlama[1]
7Görsel Materyaller hazırlama & Elektronik uygulamalar[1]
8Elektronik uygulamalar[1]
9Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…[1]
10Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…[1]
11Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…[1]
12Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…[1]
13Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…[1]
14Final öncesi konu tekrarı özet ve değerlendirme[1]
Kaynak
[1] Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı, Elif Bahadır, Eğitim Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati30260
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21530
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı155
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)105
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(105/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Oğuz KÖKLÜ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAlana özgü öğretim teknolojilerini kullanma; yazılım türleri ve kullanım amaçları; alanın öğretiminde kullanılacak materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri; materyal ihtiyaçlarının belirlenmesi; iki ve üç boyutlu öğretim materyallerinin tasarlanması; çalışma yaprakları; saydamlar; VCD, DVD, MP3 ve MP4 dosyaları vb. öğretim materyallerinin geliştirilmesi; farklı öğretim materyallerine yönelik sınıf içi uygulamaların değerlendirilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, dersin tanıtımı, ,Öğretim Teknolojileri & Öğretim Teknolojisi ve İletişim,Öğretim Analizi & Öğretim Programı ,Öğretimi Planlama,İki Boyutlu Görsel Araçlar & Araç Gereçlerin Öğretimdeki Yeri,Materyal Hazırlama,Görsel Materyaller hazırlama & Elektronik uygulamalar,Elektronik uygulamalar,Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…,Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…,Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…,Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…,Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…,Final öncesi konu tekrarı özet ve değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
10, 12, 16, 9F
Matematik öğretiminde materyal kullanımının önemini fark edecektir.
Matematik öğretiminde materyal tasarımının ilkelerini listeler
Matematik öğretiminde materyal tasarlayabilir
Tasarladığı materyal yardımıyla matematik dersi işleyebilir
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, dersin tanıtımı, [1]
2Öğretim Teknolojileri & Öğretim Teknolojisi ve İletişim[1]
3Öğretim Analizi & Öğretim Programı [1]
4Öğretimi Planlama[1]
5İki Boyutlu Görsel Araçlar & Araç Gereçlerin Öğretimdeki Yeri[1]
6Materyal Hazırlama[1]
7Görsel Materyaller hazırlama & Elektronik uygulamalar[1]
8Elektronik uygulamalar[1]
9Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…[1]
10Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…[1]
11Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…[1]
12Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…[1]
13Materyal sunuları, Ders içi uygulama örnekleriyle…[1]
14Final öncesi konu tekrarı özet ve değerlendirme[1]
Kaynak
[1] Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı, Elif Bahadır, Eğitim Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10