Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANALİZ III-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇok değişkenli fonksiyon kavramının öğretilmesi ve çok değişkenli fonksiyonlarda limit, süreklilik ve türev uygulamalarının yaptırılması, Katlı integraller ve katlı integrallerle yüksek hesaplama yaptırılması ve bu konuların bilimsel ve teknolojik karşılıklarının öğrenilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Çok değişkenli fonksiyonlar ,Çok değişkenli fonksiyonlarda tanım kümesi,Çok değişkenli fonksiyonlarda tanım kümesinin grafik gösterimi,Çok değişkenli fonksiyonlarda limit ve süreklilik,Çok değişkenli fonksiyonlarda süreklilik,Çok değişkenli fonksiyonlarda diferansiyel,Zincir kuralı,Kısmi türev,Kısmi türevin geometrik yorumu ,Yüksek mertebeden kısmi türevler,Çok değişkenli fonksiyonlarda extramum,Katlı integraller ,Katlı integrallerle alan hesabı,Katlı integrallerle hacim hesabı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler çok değişkenli fonksiyonları tanıyacak, tanım bölgelerini bulacak, grafiklerini çizebilecektir. 10, 12, 16, 3, 6, 9A
Öğrenciler çok değişkenli fonksiyonlar için limit kavramların nasıl tanımlandığını öğreneceklerdir. 10, 12, 16, 3, 6, 9A
Öğrenciler çok değişkenli fonksiyonlar için süreklilik kavramının nasıl tanımlandığını öğreneceklerdir. 10, 12, 16, 3, 6, 9A
Öğrenciler çok değişkenli fonksiyonlar için türev kavramının nasıl tanımlandığını öğreneceklerdir. 10, 12, 16, 3, 6, 9A
Öğrenciler fonksiyonlar dizilerinin nasıl tanımlandığını öğreneceklerdir. 10, 12, 16, 3, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çok değişkenli fonksiyonlar [1] S : 43
2Çok değişkenli fonksiyonlarda tanım kümesi[1] S : 44
3Çok değişkenli fonksiyonlarda tanım kümesinin grafik gösterimi[1] S : 44
4Çok değişkenli fonksiyonlarda limit ve süreklilik[1] S : 46
5Çok değişkenli fonksiyonlarda süreklilik[1] S : 51
6Çok değişkenli fonksiyonlarda diferansiyel[1] S : 57
7Zincir kuralı[1] S : 58
8Kısmi türev[1] S : 53
9Kısmi türevin geometrik yorumu [1] S : 96
10Yüksek mertebeden kısmi türevler[1] S : 55
11Çok değişkenli fonksiyonlarda extramum[1] S : 79
12Katlı integraller [1] S : 65
13Katlı integrallerle alan hesabı[1] S : 118 - 156
14Katlı integrallerle hacim hesabı[1] S : 135 - 165
Kaynak
[1] Temel ve Genel Matematik, Cilt 3, H. Hilmi Hacısalihoğlu, Mustafa Balcı, Fikri Gökdal [2] Thomas Kalkülüs Metrik Baskı Cilt: 1, George B. Thomas, Joel R. Hass, Maurice D. Weir, Pearson Education

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati122
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi122
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)4
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(4/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANALİZ III-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇok değişkenli fonksiyon kavramının öğretilmesi ve çok değişkenli fonksiyonlarda limit, süreklilik ve türev uygulamalarının yaptırılması, Katlı integraller ve katlı integrallerle yüksek hesaplama yaptırılması ve bu konuların bilimsel ve teknolojik karşılıklarının öğrenilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Çok değişkenli fonksiyonlar ,Çok değişkenli fonksiyonlarda tanım kümesi,Çok değişkenli fonksiyonlarda tanım kümesinin grafik gösterimi,Çok değişkenli fonksiyonlarda limit ve süreklilik,Çok değişkenli fonksiyonlarda süreklilik,Çok değişkenli fonksiyonlarda diferansiyel,Zincir kuralı,Kısmi türev,Kısmi türevin geometrik yorumu ,Yüksek mertebeden kısmi türevler,Çok değişkenli fonksiyonlarda extramum,Katlı integraller ,Katlı integrallerle alan hesabı,Katlı integrallerle hacim hesabı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenciler çok değişkenli fonksiyonları tanıyacak, tanım bölgelerini bulacak, grafiklerini çizebilecektir. 10, 12, 16, 3, 6, 9A
Öğrenciler çok değişkenli fonksiyonlar için limit kavramların nasıl tanımlandığını öğreneceklerdir. 10, 12, 16, 3, 6, 9A
Öğrenciler çok değişkenli fonksiyonlar için süreklilik kavramının nasıl tanımlandığını öğreneceklerdir. 10, 12, 16, 3, 6, 9A
Öğrenciler çok değişkenli fonksiyonlar için türev kavramının nasıl tanımlandığını öğreneceklerdir. 10, 12, 16, 3, 6, 9A
Öğrenciler fonksiyonlar dizilerinin nasıl tanımlandığını öğreneceklerdir. 10, 12, 16, 3, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çok değişkenli fonksiyonlar [1] S : 43
2Çok değişkenli fonksiyonlarda tanım kümesi[1] S : 44
3Çok değişkenli fonksiyonlarda tanım kümesinin grafik gösterimi[1] S : 44
4Çok değişkenli fonksiyonlarda limit ve süreklilik[1] S : 46
5Çok değişkenli fonksiyonlarda süreklilik[1] S : 51
6Çok değişkenli fonksiyonlarda diferansiyel[1] S : 57
7Zincir kuralı[1] S : 58
8Kısmi türev[1] S : 53
9Kısmi türevin geometrik yorumu [1] S : 96
10Yüksek mertebeden kısmi türevler[1] S : 55
11Çok değişkenli fonksiyonlarda extramum[1] S : 79
12Katlı integraller [1] S : 65
13Katlı integrallerle alan hesabı[1] S : 118 - 156
14Katlı integrallerle hacim hesabı[1] S : 135 - 165
Kaynak
[1] Temel ve Genel Matematik, Cilt 3, H. Hilmi Hacısalihoğlu, Mustafa Balcı, Fikri Gökdal [2] Thomas Kalkülüs Metrik Baskı Cilt: 1, George B. Thomas, Joel R. Hass, Maurice D. Weir, Pearson Education

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10