Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAlgoritma tasarımı; akış diyagramları, girdi çıktı kavramları, döngüler, karar yapıları, karar verme ve döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirilmesi; algoritma ve akış şemalarının görselleştirilerek kullanılması; fonksiyon kullanarak uygun çözün algoritmalarının oluşturulması; tek ve çift boyutlu diziler kullanarak uygun çözüm algoritmalarının geliştirilmesi; oluşturulan algoritmaların Bilgisayar Cebir Sistemlerinde kodlanması ve programlanmasının öğrenilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Algoritma Tasarımı,Akış diyagramları,Girdi-çıktı kavramları,Karşılaştırma-mukayese,Karar yapıları,Döngüler-döngü çeşitleri,Karar verme ve döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirilmesi,Akış şemalarının görselleştirilerek kullanılması,Fonksiyon kullanarak uygun çözüm algoritmalarının oluşturulması,Tek boyutlu diziler,Dizilerle işlemler, sıralama,Çok boyutlu diziler-matrisler,Matrislerde işlemler,Lineer olmayan denklemlerin Yaklaşık Çözümleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenci bilgisayar programlamanın mantığını ve faydalarını kavrar.10, 16, 17, 3, 6, 8, 9A
Programlamada algoritma ve akış şemasının önemini öğrenir.10, 16, 17, 3, 6, 8, 9A
Bilgisayar programlamada hesaplamanın ve fonksiyon kavramının işlev ve önemini kavrar.10, 16, 17, 3, 6, 8, 9A
Programlamada karşılaştırma=mukayese(if) komutunun işlevini ve kullanma biçimlerini kavrar.10, 16, 17, 3, 6, 8, 9A
Döngü ve iç-içe döngünün işlevini, formatını ve döngü çeşitlerini öğrenir.10, 16, 17, 3, 6, 8, 9A
Dizileri(indisli değişkenleri) ve programlamadaki önemini, dizilerle işlemleri öğrenir.10, 16, 17, 3, 6, 8, 9A
İkii ndisli dizileri(matrislerı) veya çok indisli dizileri öğrenir, matrislerle işlemleri kavrar.10, 16, 17, 3, 6, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Algoritma Tasarımı[1]
2Akış diyagramları[1]
3Girdi-çıktı kavramları[1]
4Karşılaştırma-mukayese[1]
5Karar yapıları[1]
6Döngüler-döngü çeşitleri[1]
7Karar verme ve döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirilmesi[1]
8Akış şemalarının görselleştirilerek kullanılması[1]
9Fonksiyon kullanarak uygun çözüm algoritmalarının oluşturulması[1]
10Tek boyutlu diziler[1]
11Dizilerle işlemler, sıralama[1]
12Çok boyutlu diziler-matrisler[1]
13Matrislerde işlemler[1]
14Lineer olmayan denklemlerin Yaklaşık Çözümleri[1]
Kaynak
[1] Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Fahri VATANSEVER, Seçkin Yayınevi/2023
[1] C++, Muhammed Mastar, Süha Eriş, KODLAB Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati122
Rehberli Problem Çözme122
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)4
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(4/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Hüseyin KOCAMAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAlgoritma tasarımı; akış diyagramları, girdi çıktı kavramları, döngüler, karar yapıları, karar verme ve döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirilmesi; algoritma ve akış şemalarının görselleştirilerek kullanılması; fonksiyon kullanarak uygun çözün algoritmalarının oluşturulması; tek ve çift boyutlu diziler kullanarak uygun çözüm algoritmalarının geliştirilmesi; oluşturulan algoritmaların Bilgisayar Cebir Sistemlerinde kodlanması ve programlanmasının öğrenilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Algoritma Tasarımı,Akış diyagramları,Girdi-çıktı kavramları,Karşılaştırma-mukayese,Karar yapıları,Döngüler-döngü çeşitleri,Karar verme ve döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirilmesi,Akış şemalarının görselleştirilerek kullanılması,Fonksiyon kullanarak uygun çözüm algoritmalarının oluşturulması,Tek boyutlu diziler,Dizilerle işlemler, sıralama,Çok boyutlu diziler-matrisler,Matrislerde işlemler,Lineer olmayan denklemlerin Yaklaşık Çözümleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenci bilgisayar programlamanın mantığını ve faydalarını kavrar.10, 16, 17, 3, 6, 8, 9A
Programlamada algoritma ve akış şemasının önemini öğrenir.10, 16, 17, 3, 6, 8, 9A
Bilgisayar programlamada hesaplamanın ve fonksiyon kavramının işlev ve önemini kavrar.10, 16, 17, 3, 6, 8, 9A
Programlamada karşılaştırma=mukayese(if) komutunun işlevini ve kullanma biçimlerini kavrar.10, 16, 17, 3, 6, 8, 9A
Döngü ve iç-içe döngünün işlevini, formatını ve döngü çeşitlerini öğrenir.10, 16, 17, 3, 6, 8, 9A
Dizileri(indisli değişkenleri) ve programlamadaki önemini, dizilerle işlemleri öğrenir.10, 16, 17, 3, 6, 8, 9A
İkii ndisli dizileri(matrislerı) veya çok indisli dizileri öğrenir, matrislerle işlemleri kavrar.10, 16, 17, 3, 6, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Algoritma Tasarımı[1]
2Akış diyagramları[1]
3Girdi-çıktı kavramları[1]
4Karşılaştırma-mukayese[1]
5Karar yapıları[1]
6Döngüler-döngü çeşitleri[1]
7Karar verme ve döngüsel problemlere uygun algoritmaların geliştirilmesi[1]
8Akış şemalarının görselleştirilerek kullanılması[1]
9Fonksiyon kullanarak uygun çözüm algoritmalarının oluşturulması[1]
10Tek boyutlu diziler[1]
11Dizilerle işlemler, sıralama[1]
12Çok boyutlu diziler-matrisler[1]
13Matrislerde işlemler[1]
14Lineer olmayan denklemlerin Yaklaşık Çözümleri[1]
Kaynak
[1] Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, Fahri VATANSEVER, Seçkin Yayınevi/2023
[1] C++, Muhammed Mastar, Süha Eriş, KODLAB Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10