Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Metin KAYA
Dersi VerenlerDoç.Dr. Dilara DEMİRBULAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKarşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesi; karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma; farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapı, işleyiş, okul kademeleri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden karşılaştırılması; farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik; farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri; farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri; eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma; eğitimle ilgili uluslararası sınavlar, kurumlar ve kuruluşlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı ve tarihçesi,Karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma,Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden),Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden),Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden),Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik,Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik,Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri, Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri,Farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri,Eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma,Eğitimle ilgili uluslararası sınavlar,Eğitimle ilgili uluslararası kurumlar ve kuruluşlar,Eğitimle ilgili uluslararası kurumlar ve kuruluşlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Karşılaştırmalı eğitim alanının gelişimini tanımlar ve açıklar 16, 18, 9E, F
 Karşılaştırmalı eğitim alanını ve çalışma kapsamını belirler16, 18, 9E, F
Karşılaştırmalı eğitim alanındaki yaklaşımları açıklar ve alanda kullanılan yöntemleri tanır ve kullanır16, 18, 9E, F
Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini analiz eder ve ilkelerini kavrar10, 13, 16, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı ve tarihçesiKubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler
2Karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırmaKubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler
3Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden)Kubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler
4Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden)Kubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler
5Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden)Kubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler
6Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlikÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
7Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlikÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
8Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleriÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
9 Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleriÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
10Farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleriÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
11Eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşmaÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
12Eğitimle ilgili uluslararası sınavlarÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
13Eğitimle ilgili uluslararası kurumlar ve kuruluşlarÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
14Eğitimle ilgili uluslararası kurumlar ve kuruluşlarÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
Kaynak
Erdoğan, İrfan. 2000. Çağdaş Eğitim Sistemleri. İstanbul: Sistem Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2816
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı248
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı188
Toplam İş Yükü (Saat)108
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Metin KAYA
Dersi VerenlerDoç.Dr. Dilara DEMİRBULAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKarşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesi; karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma; farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapı, işleyiş, okul kademeleri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden karşılaştırılması; farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik; farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri; farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri; eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma; eğitimle ilgili uluslararası sınavlar, kurumlar ve kuruluşlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı ve tarihçesi,Karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma,Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden),Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden),Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden),Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik,Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik,Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri, Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri,Farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri,Eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma,Eğitimle ilgili uluslararası sınavlar,Eğitimle ilgili uluslararası kurumlar ve kuruluşlar,Eğitimle ilgili uluslararası kurumlar ve kuruluşlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Karşılaştırmalı eğitim alanının gelişimini tanımlar ve açıklar 16, 18, 9E, F
 Karşılaştırmalı eğitim alanını ve çalışma kapsamını belirler16, 18, 9E, F
Karşılaştırmalı eğitim alanındaki yaklaşımları açıklar ve alanda kullanılan yöntemleri tanır ve kullanır16, 18, 9E, F
Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini analiz eder ve ilkelerini kavrar10, 13, 16, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı ve tarihçesiKubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler
2Karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırmaKubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler
3Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden)Kubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler
4Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden)Kubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler
5Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden)Kubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler
6Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlikÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
7Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlikÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
8Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleriÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
9 Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleriÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
10Farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleriÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
11Eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşmaÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
12Eğitimle ilgili uluslararası sınavlarÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
13Eğitimle ilgili uluslararası kurumlar ve kuruluşlarÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
14Eğitimle ilgili uluslararası kurumlar ve kuruluşlarÖğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar
Kaynak
Erdoğan, İrfan. 2000. Çağdaş Eğitim Sistemleri. İstanbul: Sistem Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10