Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MATEMATİĞİN TEMELLERİ II-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Özlem ERKEK
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Eda Nur Güner
Dersin AmacıÖğretmen adaylarına geometri, olasılık ve istatistik konularındaki temel bilgileri hatırlatarak onların bu kavramları etkili bir şekilde kullanabilme becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel geometrik kavramlar ,Açı kavramı, Doğrular ve açılar,Üçgenler ve Üçgen Özellikleri,Çokgenler ,Dörtgenler ve Dörtgenlerin Özellikleri ,Özel Dörtgenler ,Çember ve Daire,Geometrik cisimler ve özellikleri,Geometrik Cisimler ve Özellikleri,Dönüşüm Geometrisi,Ölçme, Uzunluk ölçme ve Alan Ölçme,Zaman ölçme ve Sıvı ölçme aktiviteleri ,İzometrik ve Ortografik çizimler ,Veri Toplama ve Değerlendirme, Veri Analizi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Geometrideki temel kavramların tanımlarını anlatır. 10, 5A
Ölçme öğrenme alanındaki kavramların tanımlarını ve birbiriyle ilişkilerini keşfeder. 10, 16, 5A, E
Dönüşüm Geometrisi ile ilgili alıştırmaları yapar 10, 16
Olasılık ve istatistik ile ilgili temel kavramları açıklar.10, 16A
Geometri kavramları arasındaki ilişkileri keşfeder. 10, 16, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel geometrik kavramlar Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.257-362
2Açı kavramı, Doğrular ve açılarElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.363-380
3Üçgenler ve Üçgen ÖzellikleriElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.381-434
4Çokgenler Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s. 435-452
5Dörtgenler ve Dörtgenlerin Özellikleri Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s. 435-452
6Özel Dörtgenler Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.453-486
7Çember ve DaireElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.487-500
8Geometrik cisimler ve özellikleriElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.515-526
9Geometrik Cisimler ve ÖzellikleriElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.527-540
10Dönüşüm GeometrisiElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.589-602
11Ölçme, Uzunluk ölçme ve Alan ÖlçmeElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s. 231-236
12Zaman ölçme ve Sıvı ölçme aktiviteleri Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.237-252
13İzometrik ve Ortografik çizimler Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.603-614
14Veri Toplama ve Değerlendirme, Veri AnaliziElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.207-230
Kaynak
Temel Matematiksel Kavramlar ve Uygulamaları. Editörler: Yrd. Doç. Dr. Aysun Nüket Elçi, Doç. Dr. Esra Bukova Güzel, Doç. Dr. Berna Cantürk Günhan, Yrd. Doç. Dr. Emre Ev Çimen. (2016). Pegem Akademi Yayınları
Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar. Editörler: İzmail Özgür Zembat, Mehmet Fatih Özmantar, Erhan Bingölbali, Hakan Şandır, Ali Delice. (2013). Pegem Akademi Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi12020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer12020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı11212
Toplam İş Yükü (Saat)105
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(105/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MATEMATİĞİN TEMELLERİ II-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra YEMENLİ
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Özlem ERKEK
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Eda Nur Güner
Dersin AmacıÖğretmen adaylarına geometri, olasılık ve istatistik konularındaki temel bilgileri hatırlatarak onların bu kavramları etkili bir şekilde kullanabilme becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Temel geometrik kavramlar ,Açı kavramı, Doğrular ve açılar,Üçgenler ve Üçgen Özellikleri,Çokgenler ,Dörtgenler ve Dörtgenlerin Özellikleri ,Özel Dörtgenler ,Çember ve Daire,Geometrik cisimler ve özellikleri,Geometrik Cisimler ve Özellikleri,Dönüşüm Geometrisi,Ölçme, Uzunluk ölçme ve Alan Ölçme,Zaman ölçme ve Sıvı ölçme aktiviteleri ,İzometrik ve Ortografik çizimler ,Veri Toplama ve Değerlendirme, Veri Analizi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Geometrideki temel kavramların tanımlarını anlatır. 10, 5A
Ölçme öğrenme alanındaki kavramların tanımlarını ve birbiriyle ilişkilerini keşfeder. 10, 16, 5A, E
Dönüşüm Geometrisi ile ilgili alıştırmaları yapar 10, 16
Olasılık ve istatistik ile ilgili temel kavramları açıklar.10, 16A
Geometri kavramları arasındaki ilişkileri keşfeder. 10, 16, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel geometrik kavramlar Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.257-362
2Açı kavramı, Doğrular ve açılarElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.363-380
3Üçgenler ve Üçgen ÖzellikleriElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.381-434
4Çokgenler Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s. 435-452
5Dörtgenler ve Dörtgenlerin Özellikleri Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s. 435-452
6Özel Dörtgenler Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.453-486
7Çember ve DaireElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.487-500
8Geometrik cisimler ve özellikleriElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.515-526
9Geometrik Cisimler ve ÖzellikleriElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.527-540
10Dönüşüm GeometrisiElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.589-602
11Ölçme, Uzunluk ölçme ve Alan ÖlçmeElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s. 231-236
12Zaman ölçme ve Sıvı ölçme aktiviteleri Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.237-252
13İzometrik ve Ortografik çizimler Elçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.603-614
14Veri Toplama ve Değerlendirme, Veri AnaliziElçi, Bukova-Güzel, Cantürk-Günhan & Ev-Çimen. (2016), s.207-230
Kaynak
Temel Matematiksel Kavramlar ve Uygulamaları. Editörler: Yrd. Doç. Dr. Aysun Nüket Elçi, Doç. Dr. Esra Bukova Güzel, Doç. Dr. Berna Cantürk Günhan, Yrd. Doç. Dr. Emre Ev Çimen. (2016). Pegem Akademi Yayınları
Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar. Editörler: İzmail Özgür Zembat, Mehmet Fatih Özmantar, Erhan Bingölbali, Hakan Şandır, Ali Delice. (2013). Pegem Akademi Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İlköğretim matematik öğretmenliği alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. İlköğretim matematik öğretmenliği alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
2
İlköğretim matematik öğretmenliği alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
3
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
4
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
5
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
6
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. Ölçme ve değerlendirme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:09Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:10