Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSosyal beceri eğitimi dersinin amacı, öğrencilerin sosyal becerilerin tanımı ve sınıflaması, sosyal beceri kuramları ve öğretim yöntem teknikleri ile öğretim programları hakkında bilgi sahibi olmalarıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sosyal beceri tanımlamaları ve sosyal becerinin alt boyutları ,Sosyal beceri tanımlamaları ve sosyal becerinin alt boyutları,Sosyal beceri kuramları ,Sosyal beceri kuramları ,Sosyal beceri kuramları ,Sosyal beceri müdahale programlarında kullanılan çeşitli yöntem ve teknikler ,Sosyal beceri müdahale programlarında kullanılan çeşitli yöntem ve teknikler,Sosyal beceri müdahale programlarında kullanılan çeşitli yöntem ve teknikler,Sosyal beceri eğitim programlarında ölçme araçlarının kullanılması ,Sosyal beceri eğitim programlarında ölçme araçlarının kullanılması,Sosyal beceri eğitim programlarında ölçme araçlarının kullanılması,Sosyal beceri müdahale programlarının hazırlanmasında dikkat edilmesi gereken hususlar ,Farklı yaş ve farklı problem gruplarına yönelik hazırlanmış olan çeşitli sosyal beceri müdahale programlarının incelenmesi ,Farklı yaş ve farklı problem gruplarına yönelik hazırlanmış olan çeşitli sosyal beceri müdahale programlarının incelenmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sosyal beceri kapsamında yer alan alt becerileri tanımlar. 10, 16, 9A
Sosyal becerileri geliştirmeye yönelik çeşitli müdahale programlarını açıklar. 10, 16, 9A
Sosyal beceri geliştirme programlarında kullanılan etkili öğretim yöntem ve tekniklerin neler olduğunu ifade eder.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sosyal beceri tanımlamaları ve sosyal becerinin alt boyutları Ders Okuması
2Sosyal beceri tanımlamaları ve sosyal becerinin alt boyutlarıDers Okuması
3Sosyal beceri kuramları Ders Okuması
4Sosyal beceri kuramları Ders Okuması
5Sosyal beceri kuramları Ders Okuması
6Sosyal beceri müdahale programlarında kullanılan çeşitli yöntem ve teknikler Ders Okuması
7Sosyal beceri müdahale programlarında kullanılan çeşitli yöntem ve tekniklerDers Okuması
8Sosyal beceri müdahale programlarında kullanılan çeşitli yöntem ve tekniklerDers Okuması
9Sosyal beceri eğitim programlarında ölçme araçlarının kullanılması Ders Okuması
10Sosyal beceri eğitim programlarında ölçme araçlarının kullanılmasıDers Okuması
11Sosyal beceri eğitim programlarında ölçme araçlarının kullanılmasıDers Okuması
12Sosyal beceri müdahale programlarının hazırlanmasında dikkat edilmesi gereken hususlar Ders Okuması
13Farklı yaş ve farklı problem gruplarına yönelik hazırlanmış olan çeşitli sosyal beceri müdahale programlarının incelenmesi Ders Okuması
14Farklı yaş ve farklı problem gruplarına yönelik hazırlanmış olan çeşitli sosyal beceri müdahale programlarının incelenmesiDers Okuması
Kaynak
Albayrak- Kaymak, D., Çetin, F., Bilbay, A.B. (2001) Çocuklarda Sosyal Beceriler. Epsilon Yayınevi. Ataş, A.T., Efeçınar, İ. (2017). Çocuklar İçin Gerçek Yaşam Becerileri. Remzi Kitapevi. Bacanlı, H. (2014) Sosyal Beceri Eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı16060
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)118
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(118/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSosyal beceri eğitimi dersinin amacı, öğrencilerin sosyal becerilerin tanımı ve sınıflaması, sosyal beceri kuramları ve öğretim yöntem teknikleri ile öğretim programları hakkında bilgi sahibi olmalarıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sosyal beceri tanımlamaları ve sosyal becerinin alt boyutları ,Sosyal beceri tanımlamaları ve sosyal becerinin alt boyutları,Sosyal beceri kuramları ,Sosyal beceri kuramları ,Sosyal beceri kuramları ,Sosyal beceri müdahale programlarında kullanılan çeşitli yöntem ve teknikler ,Sosyal beceri müdahale programlarında kullanılan çeşitli yöntem ve teknikler,Sosyal beceri müdahale programlarında kullanılan çeşitli yöntem ve teknikler,Sosyal beceri eğitim programlarında ölçme araçlarının kullanılması ,Sosyal beceri eğitim programlarında ölçme araçlarının kullanılması,Sosyal beceri eğitim programlarında ölçme araçlarının kullanılması,Sosyal beceri müdahale programlarının hazırlanmasında dikkat edilmesi gereken hususlar ,Farklı yaş ve farklı problem gruplarına yönelik hazırlanmış olan çeşitli sosyal beceri müdahale programlarının incelenmesi ,Farklı yaş ve farklı problem gruplarına yönelik hazırlanmış olan çeşitli sosyal beceri müdahale programlarının incelenmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sosyal beceri kapsamında yer alan alt becerileri tanımlar. 10, 16, 9A
Sosyal becerileri geliştirmeye yönelik çeşitli müdahale programlarını açıklar. 10, 16, 9A
Sosyal beceri geliştirme programlarında kullanılan etkili öğretim yöntem ve tekniklerin neler olduğunu ifade eder.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sosyal beceri tanımlamaları ve sosyal becerinin alt boyutları Ders Okuması
2Sosyal beceri tanımlamaları ve sosyal becerinin alt boyutlarıDers Okuması
3Sosyal beceri kuramları Ders Okuması
4Sosyal beceri kuramları Ders Okuması
5Sosyal beceri kuramları Ders Okuması
6Sosyal beceri müdahale programlarında kullanılan çeşitli yöntem ve teknikler Ders Okuması
7Sosyal beceri müdahale programlarında kullanılan çeşitli yöntem ve tekniklerDers Okuması
8Sosyal beceri müdahale programlarında kullanılan çeşitli yöntem ve tekniklerDers Okuması
9Sosyal beceri eğitim programlarında ölçme araçlarının kullanılması Ders Okuması
10Sosyal beceri eğitim programlarında ölçme araçlarının kullanılmasıDers Okuması
11Sosyal beceri eğitim programlarında ölçme araçlarının kullanılmasıDers Okuması
12Sosyal beceri müdahale programlarının hazırlanmasında dikkat edilmesi gereken hususlar Ders Okuması
13Farklı yaş ve farklı problem gruplarına yönelik hazırlanmış olan çeşitli sosyal beceri müdahale programlarının incelenmesi Ders Okuması
14Farklı yaş ve farklı problem gruplarına yönelik hazırlanmış olan çeşitli sosyal beceri müdahale programlarının incelenmesiDers Okuması
Kaynak
Albayrak- Kaymak, D., Çetin, F., Bilbay, A.B. (2001) Çocuklarda Sosyal Beceriler. Epsilon Yayınevi. Ataş, A.T., Efeçınar, İ. (2017). Çocuklar İçin Gerçek Yaşam Becerileri. Remzi Kitapevi. Bacanlı, H. (2014) Sosyal Beceri Eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04