Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Işık SABIRLI ÖZTUŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Cihad Furkan ELİAÇIK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, yetişkinlerin gelişimsel ve öğrenmeye ilişkin özelliklerinin, yetişkin eğitiminin ve hayat boyu öğrenmenin kavramsal temellerinin, ilkelerinin, dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimlerinin ve ilgili yaklaşım, model ve yöntemlerinin kavratılmasını amaçlamaktadır. Hayat boyu öğrenme becerilerini geliştirmeleri için öğrencilerde istek uyandırmak da hedefler arasındadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenmeye Giriş
,Yetişkin Kimdir? Yetişkinlerin Gelişimsel Özellikleri,Yetişkin Eğitiminin Tanımı, Amaçları, İlkeleri, Bileşenleri ve Kapsamı,Okuryazarlık ve Okuryazarlık Yaklaşımları,Yetişkin Eğitimiyle İlgili Kavramlar ,Yetişkin Eğitimi ve Yetişkinlerin Öğrenmesiyle İlgili Yaklaşım ve Modeller,Yetişkin Eğitiminde Öğretim Yaklaşımları, Yöntemleri ve Araçları,Dünyada Yetişkin Eğitiminin Tarihsel Temelleri ve Gelişimi,Türkiye’de Yetişkin Eğitimi,Hayat Boyu Öğrenme Kavramı, Kavramsal Temelleri ve Tarihsel Gelişimi,Hayat Boyu Öğrenme Becerileri,Dünyada ve Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenme Uygulamaları ,Öğrencilerin Kendi Yetişkin Eğitimi Deneyimlerini Aktarması,Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme ile Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Alanı İlişkisinin Kurulması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yetişkinlerin gelişimsel ve öğrenmeye dair özelliklerini, temel yaklaşımlar üzerinden açıklar.13, 16, 9A
Yetişkin eğitiminin amaçlarını, ilkelerini ve kapsamını ifade eder.10, 16, 9A
Yetişkin eğitimi ile ilişkili kavramlar arasında ilişki kurar.10, 16, 9A
Yetişkin eğitiminde temel öğretim yaklaşım ve yöntemlerine örnekler verir.16, 9A
Hayat boyu öğrenme kavramını ve kavramsal temellerini açıklar.16, 9A
Dünyada ve Türkiye’de yetişkin eğitiminin ve hayat boyu öğrenmenin tarihsel temellerini, gelişimini ve örnek uygulamaları analiz eder.10, 16, 9A
Hayat boyu öğrenme becerilerini, kendi yaşamı ile ilişkilendirir.10, 14, 6E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenmeye Giriş
2Yetişkin Kimdir? Yetişkinlerin Gelişimsel ÖzellikleriKonuyla ilgili okumaları yapar.
3Yetişkin Eğitiminin Tanımı, Amaçları, İlkeleri, Bileşenleri ve KapsamıKonuyla ilgili okumaları yapar.
4Okuryazarlık ve Okuryazarlık YaklaşımlarıKonuyla ilgili okumaları yapar.
5Yetişkin Eğitimiyle İlgili Kavramlar Konuyla ilgili okumaları yapar.
6Yetişkin Eğitimi ve Yetişkinlerin Öğrenmesiyle İlgili Yaklaşım ve ModellerKonuyla ilgili okumaları yapar.
7Yetişkin Eğitiminde Öğretim Yaklaşımları, Yöntemleri ve AraçlarıKonuyla ilgili okumaları yapar.
8Dünyada Yetişkin Eğitiminin Tarihsel Temelleri ve GelişimiKonuyla ilgili okumaları yapar.
9Türkiye’de Yetişkin EğitimiKonuyla ilgili okumaları yapar.
10Hayat Boyu Öğrenme Kavramı, Kavramsal Temelleri ve Tarihsel GelişimiKonuyla ilgili okumaları yapar.
11Hayat Boyu Öğrenme BecerileriKonuyla ilgili okumaları yapar.
12Dünyada ve Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenme Uygulamaları Konuyla ilgili okumaları yapar.
13Öğrencilerin Kendi Yetişkin Eğitimi Deneyimlerini AktarmasıÖğrencilerin Katılmış Oldukları Yetişkin Eğitimi Etkinliği ile İlgili Notlarını Düzenlemesi
14Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme ile Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Alanı İlişkisinin Kurulması
Kaynak
YAŞAMBOYU ÖĞRENME VE YETİŞKİN EĞİTİMİ. Editör: Prof. Dr. Rıfat Miser. Nobel Akademi Yayıncılık, 2020. YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME. Yazarlar: Prof.Dr. Firdevs Güneş, Doç. Dr. Tanju Deveci. Pegem Akademi. 2022 YAŞAM BOYU YETİŞKİN EĞİTİMİ. Yazar: Eylem Kaya. Nobel Akademi Yayıncılık, 2016. Çiçek, H. (2022). Eğitim sanatı: pedagojiden andragojiye. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 55, 10-23 Örs, M. ve Kaya, H.E. (2021). Yaşamboyu öğrenme bakış açısından toplumsal cinsiyet eşitliği ve sosyal adalet, Trakya Eğitim Dergisi, 11(3), 1703-1716

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi188
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12424
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Işık SABIRLI ÖZTUŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Cihad Furkan ELİAÇIK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, yetişkinlerin gelişimsel ve öğrenmeye ilişkin özelliklerinin, yetişkin eğitiminin ve hayat boyu öğrenmenin kavramsal temellerinin, ilkelerinin, dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimlerinin ve ilgili yaklaşım, model ve yöntemlerinin kavratılmasını amaçlamaktadır. Hayat boyu öğrenme becerilerini geliştirmeleri için öğrencilerde istek uyandırmak da hedefler arasındadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenmeye Giriş
,Yetişkin Kimdir? Yetişkinlerin Gelişimsel Özellikleri,Yetişkin Eğitiminin Tanımı, Amaçları, İlkeleri, Bileşenleri ve Kapsamı,Okuryazarlık ve Okuryazarlık Yaklaşımları,Yetişkin Eğitimiyle İlgili Kavramlar ,Yetişkin Eğitimi ve Yetişkinlerin Öğrenmesiyle İlgili Yaklaşım ve Modeller,Yetişkin Eğitiminde Öğretim Yaklaşımları, Yöntemleri ve Araçları,Dünyada Yetişkin Eğitiminin Tarihsel Temelleri ve Gelişimi,Türkiye’de Yetişkin Eğitimi,Hayat Boyu Öğrenme Kavramı, Kavramsal Temelleri ve Tarihsel Gelişimi,Hayat Boyu Öğrenme Becerileri,Dünyada ve Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenme Uygulamaları ,Öğrencilerin Kendi Yetişkin Eğitimi Deneyimlerini Aktarması,Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme ile Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Alanı İlişkisinin Kurulması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yetişkinlerin gelişimsel ve öğrenmeye dair özelliklerini, temel yaklaşımlar üzerinden açıklar.13, 16, 9A
Yetişkin eğitiminin amaçlarını, ilkelerini ve kapsamını ifade eder.10, 16, 9A
Yetişkin eğitimi ile ilişkili kavramlar arasında ilişki kurar.10, 16, 9A
Yetişkin eğitiminde temel öğretim yaklaşım ve yöntemlerine örnekler verir.16, 9A
Hayat boyu öğrenme kavramını ve kavramsal temellerini açıklar.16, 9A
Dünyada ve Türkiye’de yetişkin eğitiminin ve hayat boyu öğrenmenin tarihsel temellerini, gelişimini ve örnek uygulamaları analiz eder.10, 16, 9A
Hayat boyu öğrenme becerilerini, kendi yaşamı ile ilişkilendirir.10, 14, 6E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenmeye Giriş
2Yetişkin Kimdir? Yetişkinlerin Gelişimsel ÖzellikleriKonuyla ilgili okumaları yapar.
3Yetişkin Eğitiminin Tanımı, Amaçları, İlkeleri, Bileşenleri ve KapsamıKonuyla ilgili okumaları yapar.
4Okuryazarlık ve Okuryazarlık YaklaşımlarıKonuyla ilgili okumaları yapar.
5Yetişkin Eğitimiyle İlgili Kavramlar Konuyla ilgili okumaları yapar.
6Yetişkin Eğitimi ve Yetişkinlerin Öğrenmesiyle İlgili Yaklaşım ve ModellerKonuyla ilgili okumaları yapar.
7Yetişkin Eğitiminde Öğretim Yaklaşımları, Yöntemleri ve AraçlarıKonuyla ilgili okumaları yapar.
8Dünyada Yetişkin Eğitiminin Tarihsel Temelleri ve GelişimiKonuyla ilgili okumaları yapar.
9Türkiye’de Yetişkin EğitimiKonuyla ilgili okumaları yapar.
10Hayat Boyu Öğrenme Kavramı, Kavramsal Temelleri ve Tarihsel GelişimiKonuyla ilgili okumaları yapar.
11Hayat Boyu Öğrenme BecerileriKonuyla ilgili okumaları yapar.
12Dünyada ve Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenme Uygulamaları Konuyla ilgili okumaları yapar.
13Öğrencilerin Kendi Yetişkin Eğitimi Deneyimlerini AktarmasıÖğrencilerin Katılmış Oldukları Yetişkin Eğitimi Etkinliği ile İlgili Notlarını Düzenlemesi
14Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme ile Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Alanı İlişkisinin Kurulması
Kaynak
YAŞAMBOYU ÖĞRENME VE YETİŞKİN EĞİTİMİ. Editör: Prof. Dr. Rıfat Miser. Nobel Akademi Yayıncılık, 2020. YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME. Yazarlar: Prof.Dr. Firdevs Güneş, Doç. Dr. Tanju Deveci. Pegem Akademi. 2022 YAŞAM BOYU YETİŞKİN EĞİTİMİ. Yazar: Eylem Kaya. Nobel Akademi Yayıncılık, 2016. Çiçek, H. (2022). Eğitim sanatı: pedagojiden andragojiye. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 55, 10-23 Örs, M. ve Kaya, H.E. (2021). Yaşamboyu öğrenme bakış açısından toplumsal cinsiyet eşitliği ve sosyal adalet, Trakya Eğitim Dergisi, 11(3), 1703-1716

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04