Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin genel amacı, öğrencilere grupla psikolojik danışmaya ilişkin bilgi, beceri, tutum ve anlayış kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Grubun Doğası ve Yapısı,Grubun Doğası ve Yapısı,Psikolojik Danışma Gruplarının Mantıksal Çerçevesi,Grup Çeşitleri, Grupla Psikolojik Danışma ve Etik,Grup Türleri ,Grubun Planlanması ve Oluşturulması ,Psikolojik Danışma Gruplarında Başlangıç Aşaması ,Psikolojik Danışma Gruplarında Geçiş Aşaması ,Psikolojik Danışma Gruplarında Eylem Aşaması,Psikolojik Danışma Gruplarında Sonlandırma Aşaması,Grup Üyeleri, Üyelerde Zor Davranışlar ve Bunlarla Baş Etme,Psikolojik Danışma Gruplarında Liderlik, Psikolojik Danışma Gruplarında Lider Becerileri,Psikolojik Danışma Gruplarında Etkinliklerin Kullanımı,Grupla Psikolojik Danışamada Kuramsal Yaklaşımlar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Grupla psikolojik danışmada uygulama aşamasında uygulama esaslarının neler olduğunu açıklar. 10, 16, 9A
Grupla psikolojik danışma uygulamalarındaki temel yardım becerilerinin neler olduğunu açıklar. 10, 16, 9A
Grupla psikolojik danışma uygulamalarında kullanılan çeşitli teknikleri örneklendirir. 10, 16, 9A
Farklı kuramsal temellere dayalı grupla psikolojik danışma uygulamalarının temel özelliklerini ve uygulama prosedürlerini açıklar. 10, 16, 9A
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında psikolojik yardım hizmetleri kapsamında uygulanan farklı grup uygulamalarının neler olduğunu açıklar. 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Grubun Doğası ve YapısıDemir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 1- 20
2Grubun Doğası ve YapısıDemir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 1-21
3Psikolojik Danışma Gruplarının Mantıksal ÇerçevesiDemir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 25-45
4Grup Çeşitleri, Grupla Psikolojik Danışma ve EtikDemir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 49-87
5Grup Türleri Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 49-87
6Grubun Planlanması ve Oluşturulması Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 91-120
7Psikolojik Danışma Gruplarında Başlangıç Aşaması Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 123-139
8Psikolojik Danışma Gruplarında Geçiş Aşaması Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 49-87
9Psikolojik Danışma Gruplarında Eylem AşamasıDemir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 143-159
10Psikolojik Danışma Gruplarında Sonlandırma AşamasıDemir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 163-176
11Grup Üyeleri, Üyelerde Zor Davranışlar ve Bunlarla Baş EtmeDemir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 179-198
12Psikolojik Danışma Gruplarında Liderlik, Psikolojik Danışma Gruplarında Lider BecerileriDemir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 201-247
13Psikolojik Danışma Gruplarında Etkinliklerin KullanımıDemir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 251-280
14Grupla Psikolojik Danışamada Kuramsal Yaklaşımlar Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 283-308
Kaynak
Demir, A. & Koydemir, S. (2017) Grupla psikolojik danışma (7. baskı). Ankara: Pegem.
Acar, V. (2017). Grupla psikolojik danışma ilke ve teknikleri (12. baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Corey, G. (2011). Theory and practice of group counseling (8th Edition). USA: Brooks Cole

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)88
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(88/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin genel amacı, öğrencilere grupla psikolojik danışmaya ilişkin bilgi, beceri, tutum ve anlayış kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Grubun Doğası ve Yapısı,Grubun Doğası ve Yapısı,Psikolojik Danışma Gruplarının Mantıksal Çerçevesi,Grup Çeşitleri, Grupla Psikolojik Danışma ve Etik,Grup Türleri ,Grubun Planlanması ve Oluşturulması ,Psikolojik Danışma Gruplarında Başlangıç Aşaması ,Psikolojik Danışma Gruplarında Geçiş Aşaması ,Psikolojik Danışma Gruplarında Eylem Aşaması,Psikolojik Danışma Gruplarında Sonlandırma Aşaması,Grup Üyeleri, Üyelerde Zor Davranışlar ve Bunlarla Baş Etme,Psikolojik Danışma Gruplarında Liderlik, Psikolojik Danışma Gruplarında Lider Becerileri,Psikolojik Danışma Gruplarında Etkinliklerin Kullanımı,Grupla Psikolojik Danışamada Kuramsal Yaklaşımlar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Grupla psikolojik danışmada uygulama aşamasında uygulama esaslarının neler olduğunu açıklar. 10, 16, 9A
Grupla psikolojik danışma uygulamalarındaki temel yardım becerilerinin neler olduğunu açıklar. 10, 16, 9A
Grupla psikolojik danışma uygulamalarında kullanılan çeşitli teknikleri örneklendirir. 10, 16, 9A
Farklı kuramsal temellere dayalı grupla psikolojik danışma uygulamalarının temel özelliklerini ve uygulama prosedürlerini açıklar. 10, 16, 9A
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında psikolojik yardım hizmetleri kapsamında uygulanan farklı grup uygulamalarının neler olduğunu açıklar. 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Grubun Doğası ve YapısıDemir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 1- 20
2Grubun Doğası ve YapısıDemir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 1-21
3Psikolojik Danışma Gruplarının Mantıksal ÇerçevesiDemir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 25-45
4Grup Çeşitleri, Grupla Psikolojik Danışma ve EtikDemir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 49-87
5Grup Türleri Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 49-87
6Grubun Planlanması ve Oluşturulması Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 91-120
7Psikolojik Danışma Gruplarında Başlangıç Aşaması Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 123-139
8Psikolojik Danışma Gruplarında Geçiş Aşaması Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 49-87
9Psikolojik Danışma Gruplarında Eylem AşamasıDemir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 143-159
10Psikolojik Danışma Gruplarında Sonlandırma AşamasıDemir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 163-176
11Grup Üyeleri, Üyelerde Zor Davranışlar ve Bunlarla Baş EtmeDemir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 179-198
12Psikolojik Danışma Gruplarında Liderlik, Psikolojik Danışma Gruplarında Lider BecerileriDemir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 201-247
13Psikolojik Danışma Gruplarında Etkinliklerin KullanımıDemir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 251-280
14Grupla Psikolojik Danışamada Kuramsal Yaklaşımlar Demir, A. & Koydemir, S. (2012) s: 283-308
Kaynak
Demir, A. & Koydemir, S. (2017) Grupla psikolojik danışma (7. baskı). Ankara: Pegem.
Acar, V. (2017). Grupla psikolojik danışma ilke ve teknikleri (12. baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Corey, G. (2011). Theory and practice of group counseling (8th Edition). USA: Brooks Cole

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04