Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOLOJİK DANIŞMA BECERİLERİ-Bahar Dönemi1+224
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilerin ileri psikolojik danışma becerilerini uygulamaları konusunda deneyim kazanması ve kriz psikolojik danışmanlığı ile süpervizyonun özelliklerini öğrenmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; -Ders içeriğinin tanıtılması
-Bilişsel müdahaleler
,-Bilişsel müdahaleler,-Davranışçı müdahaleler
-Uygulama alıştırmaları
,-Davranışçı müdahaleler
-Uygulama alıştırmaları
,-Sistemik müdahaleler
-Sonlandırma ve izleme
,-Sistemik müdahaleler
-Sonlandırma ve izleme
,-Krize müdahale,-Konsültasyon
-Süpervizyon
,Sosyal kaygıyla başaçıkma grup programı – 1 ile 5. oturum arası,Sosyal kaygıyla başaçıkma grup programı – 1 ile 5. oturum arası,-BDT müdahaleleri,-Derine inme
-Psikolojik danışmada ekipmanların kullanımı
-Psikolojik danışmada sandalyelerin kullanımı
,-Psikolojik danışmada hareket kullanımı
-Terapide yazı yazma ve çizimin kullanımı
-Psikolojik danışmada benzetme ve fantezilerin kullanımı
,Dersin genel değerlendirmesinin yapılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Psikolojik danışman kimliğini anlar, açıklar ve temel rollerini sınıflar.10, 13, 16, 9A, E, G
Psikolojik danışmanlık süreci etik süreci tanımlar ve açıklar.10, 15, 16, 9A, E
Psikolojik danışmanlık becerilerini kavrar ve uygular.13, 14, 15E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1-Ders içeriğinin tanıtılması
-Bilişsel müdahaleler
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
2-Bilişsel müdahalelerİlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
3-Davranışçı müdahaleler
-Uygulama alıştırmaları
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
4-Davranışçı müdahaleler
-Uygulama alıştırmaları
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
5-Sistemik müdahaleler
-Sonlandırma ve izleme
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
6-Sistemik müdahaleler
-Sonlandırma ve izleme
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
7-Krize müdahaleİlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
8-Konsültasyon
-Süpervizyon
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
9Sosyal kaygıyla başaçıkma grup programı – 1 ile 5. oturum arasıİlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
10Sosyal kaygıyla başaçıkma grup programı – 1 ile 5. oturum arasıİlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
11-BDT müdahaleleriİlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
12-Derine inme
-Psikolojik danışmada ekipmanların kullanımı
-Psikolojik danışmada sandalyelerin kullanımı
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
13-Psikolojik danışmada hareket kullanımı
-Terapide yazı yazma ve çizimin kullanımı
-Psikolojik danışmada benzetme ve fantezilerin kullanımı
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
14Dersin genel değerlendirmesinin yapılmasıDers slaytlarının okunması
Kaynak
Eren Gümüş, A. (2010). Sosyal kaygı ile başa çıkma. U. Öner içinde, Uygulamalı grup rehberliği programları dizisi (2. b.). Ankara: Nobel. Hackney, H., & Cormier, S. (2009). Psikolojik danışma ilke ve teknikleri: Psikolojik yardım süreci el kitabı. (T. Ergene, & S. Sevim, Çev.) Ankara: Mentis. Jacobs, E., & Schimmel, C. (2016). Etki terapisi (3. b.). (A. N. Canel, Çev. Ed.) İstanbul: Pinhan.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14114
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12224
Genel Sınav ve Hazırlığı20240
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOLOJİK DANIŞMA BECERİLERİ-Bahar Dönemi1+224
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilerin ileri psikolojik danışma becerilerini uygulamaları konusunda deneyim kazanması ve kriz psikolojik danışmanlığı ile süpervizyonun özelliklerini öğrenmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; -Ders içeriğinin tanıtılması
-Bilişsel müdahaleler
,-Bilişsel müdahaleler,-Davranışçı müdahaleler
-Uygulama alıştırmaları
,-Davranışçı müdahaleler
-Uygulama alıştırmaları
,-Sistemik müdahaleler
-Sonlandırma ve izleme
,-Sistemik müdahaleler
-Sonlandırma ve izleme
,-Krize müdahale,-Konsültasyon
-Süpervizyon
,Sosyal kaygıyla başaçıkma grup programı – 1 ile 5. oturum arası,Sosyal kaygıyla başaçıkma grup programı – 1 ile 5. oturum arası,-BDT müdahaleleri,-Derine inme
-Psikolojik danışmada ekipmanların kullanımı
-Psikolojik danışmada sandalyelerin kullanımı
,-Psikolojik danışmada hareket kullanımı
-Terapide yazı yazma ve çizimin kullanımı
-Psikolojik danışmada benzetme ve fantezilerin kullanımı
,Dersin genel değerlendirmesinin yapılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Psikolojik danışman kimliğini anlar, açıklar ve temel rollerini sınıflar.10, 13, 16, 9A, E, G
Psikolojik danışmanlık süreci etik süreci tanımlar ve açıklar.10, 15, 16, 9A, E
Psikolojik danışmanlık becerilerini kavrar ve uygular.13, 14, 15E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1-Ders içeriğinin tanıtılması
-Bilişsel müdahaleler
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
2-Bilişsel müdahalelerİlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
3-Davranışçı müdahaleler
-Uygulama alıştırmaları
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
4-Davranışçı müdahaleler
-Uygulama alıştırmaları
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
5-Sistemik müdahaleler
-Sonlandırma ve izleme
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
6-Sistemik müdahaleler
-Sonlandırma ve izleme
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
7-Krize müdahaleİlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
8-Konsültasyon
-Süpervizyon
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
9Sosyal kaygıyla başaçıkma grup programı – 1 ile 5. oturum arasıİlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
10Sosyal kaygıyla başaçıkma grup programı – 1 ile 5. oturum arasıİlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
11-BDT müdahaleleriİlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
12-Derine inme
-Psikolojik danışmada ekipmanların kullanımı
-Psikolojik danışmada sandalyelerin kullanımı
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
13-Psikolojik danışmada hareket kullanımı
-Terapide yazı yazma ve çizimin kullanımı
-Psikolojik danışmada benzetme ve fantezilerin kullanımı
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
14Dersin genel değerlendirmesinin yapılmasıDers slaytlarının okunması
Kaynak
Eren Gümüş, A. (2010). Sosyal kaygı ile başa çıkma. U. Öner içinde, Uygulamalı grup rehberliği programları dizisi (2. b.). Ankara: Nobel. Hackney, H., & Cormier, S. (2009). Psikolojik danışma ilke ve teknikleri: Psikolojik yardım süreci el kitabı. (T. Ergene, & S. Sevim, Çev.) Ankara: Mentis. Jacobs, E., & Schimmel, C. (2016). Etki terapisi (3. b.). (A. N. Canel, Çev. Ed.) İstanbul: Pinhan.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04