Bu dersin temel amacı, öğrencilerin Ergenlikten ölüme kadar geçen süre içinde fiziksel, psikolojik ve sosyal gelişim süreçlerine ilişkin bir kavrayış ve bakış açısı edinmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ders tanıtımı,Ergenlik Döneminde Fiziksel Gelişim,Ergenlik Bilişsel Gelişim,Ergenlik Döneminde Kimlik Gelişimi,Ergenlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim,Genç Yetişkinlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Genç Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim,Orta Yetişkinlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Orta Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim,Yaşlılık Döneminde Fiziksel Gelişim,Yaşlılık Döneminde Bilişsel Gelişim,Yaşlılık Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim,Ölüm, Ölmek ve Yas,Dersin değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık gelişim süreçlerine ilişkin temel kavramları tanımlar.
10, 14, 16, 23, 9
A
Ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık gelişim süreçlerine ilişkin temel yaklaşımları ve kuramları açıklar.
10, 16, 23, 9
A
Ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerindeki fiziksel, bilişsel, sosyo-duygusal değişimleri açıklar.
10, 16, 9
A
Ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerinin belli başlı sorunlarını açıklar.
10, 14, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ders tanıtımı
2
Ergenlik Döneminde Fiziksel Gelişim
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
3
Ergenlik Bilişsel Gelişim
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
4
Ergenlik Döneminde Kimlik Gelişimi
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
5
Ergenlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
6
Genç Yetişkinlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
7
Genç Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
8
Orta Yetişkinlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
9
Orta Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
10
Yaşlılık Döneminde Fiziksel Gelişim
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
11
Yaşlılık Döneminde Bilişsel Gelişim
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
12
Yaşlılık Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
13
Ölüm, Ölmek ve Yas
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
14
Dersin değerlendirilmesi
Kaynak
Santrock, J. W. (2021). Yaşam Boyu Gelişim: Gelişim Psikolojisi. (Çev. ed. G. Yüksel). Nobel.
Steinberg, L. (2007). Ergenlik. (Çev. Ed. Figen Çok). İmge.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
10
10
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
6
4
24
Genel Sınav ve Hazırlığı
14
4
56
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
118
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(118/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ II
-
Güz Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Alan Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Sena GÜME
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı, öğrencilerin Ergenlikten ölüme kadar geçen süre içinde fiziksel, psikolojik ve sosyal gelişim süreçlerine ilişkin bir kavrayış ve bakış açısı edinmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ders tanıtımı,Ergenlik Döneminde Fiziksel Gelişim,Ergenlik Bilişsel Gelişim,Ergenlik Döneminde Kimlik Gelişimi,Ergenlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim,Genç Yetişkinlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Genç Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim,Orta Yetişkinlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Orta Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim,Yaşlılık Döneminde Fiziksel Gelişim,Yaşlılık Döneminde Bilişsel Gelişim,Yaşlılık Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim,Ölüm, Ölmek ve Yas,Dersin değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık gelişim süreçlerine ilişkin temel kavramları tanımlar.
10, 14, 16, 23, 9
A
Ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık gelişim süreçlerine ilişkin temel yaklaşımları ve kuramları açıklar.
10, 16, 23, 9
A
Ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerindeki fiziksel, bilişsel, sosyo-duygusal değişimleri açıklar.
10, 16, 9
A
Ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerinin belli başlı sorunlarını açıklar.
10, 14, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ders tanıtımı
2
Ergenlik Döneminde Fiziksel Gelişim
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
3
Ergenlik Bilişsel Gelişim
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
4
Ergenlik Döneminde Kimlik Gelişimi
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
5
Ergenlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
6
Genç Yetişkinlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
7
Genç Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
8
Orta Yetişkinlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
9
Orta Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
10
Yaşlılık Döneminde Fiziksel Gelişim
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
11
Yaşlılık Döneminde Bilişsel Gelişim
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
12
Yaşlılık Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
13
Ölüm, Ölmek ve Yas
İlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
14
Dersin değerlendirilmesi
Kaynak
Santrock, J. W. (2021). Yaşam Boyu Gelişim: Gelişim Psikolojisi. (Çev. ed. G. Yüksel). Nobel.
Steinberg, L. (2007). Ergenlik. (Çev. Ed. Figen Çok). İmge.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.