Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ II-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Sena GÜME
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin temel amacı, öğrencilerin Ergenlikten ölüme kadar geçen süre içinde fiziksel, psikolojik ve sosyal gelişim süreçlerine ilişkin bir kavrayış ve bakış açısı edinmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders tanıtımı,Ergenlik Döneminde Fiziksel Gelişim,Ergenlik Bilişsel Gelişim,Ergenlik Döneminde Kimlik Gelişimi,Ergenlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim,Genç Yetişkinlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Genç Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim,Orta Yetişkinlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Orta Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim,Yaşlılık Döneminde Fiziksel Gelişim,Yaşlılık Döneminde Bilişsel Gelişim,Yaşlılık Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim,Ölüm, Ölmek ve Yas,Dersin değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık gelişim süreçlerine ilişkin temel kavramları tanımlar. 10, 14, 16, 23, 9A
Ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık gelişim süreçlerine ilişkin temel yaklaşımları ve kuramları açıklar.10, 16, 23, 9A
Ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerindeki fiziksel, bilişsel, sosyo-duygusal değişimleri açıklar.10, 16, 9A
Ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerinin belli başlı sorunlarını açıklar.10, 14, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders tanıtımı
2Ergenlik Döneminde Fiziksel Gelişimİlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
3Ergenlik Bilişsel Gelişimİlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
4Ergenlik Döneminde Kimlik Gelişimiİlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
5Ergenlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişimİlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
6Genç Yetişkinlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişimİlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
7Genç Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişimİlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
8Orta Yetişkinlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişimİlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
9Orta Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişimİlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
10Yaşlılık Döneminde Fiziksel Gelişimİlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
11Yaşlılık Döneminde Bilişsel Gelişimİlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
12Yaşlılık Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişimİlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
13Ölüm, Ölmek ve Yasİlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
14Dersin değerlendirilmesi
Kaynak
Santrock, J. W. (2021). Yaşam Boyu Gelişim: Gelişim Psikolojisi. (Çev. ed. G. Yüksel). Nobel. Steinberg, L. (2007). Ergenlik. (Çev. Ed. Figen Çok). İmge.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı6424
Genel Sınav ve Hazırlığı14456
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)118
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(118/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ II-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Sena GÜME
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin temel amacı, öğrencilerin Ergenlikten ölüme kadar geçen süre içinde fiziksel, psikolojik ve sosyal gelişim süreçlerine ilişkin bir kavrayış ve bakış açısı edinmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders tanıtımı,Ergenlik Döneminde Fiziksel Gelişim,Ergenlik Bilişsel Gelişim,Ergenlik Döneminde Kimlik Gelişimi,Ergenlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim,Genç Yetişkinlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Genç Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim,Orta Yetişkinlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişim,Orta Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim,Yaşlılık Döneminde Fiziksel Gelişim,Yaşlılık Döneminde Bilişsel Gelişim,Yaşlılık Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişim,Ölüm, Ölmek ve Yas,Dersin değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık gelişim süreçlerine ilişkin temel kavramları tanımlar. 10, 14, 16, 23, 9A
Ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık gelişim süreçlerine ilişkin temel yaklaşımları ve kuramları açıklar.10, 16, 23, 9A
Ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerindeki fiziksel, bilişsel, sosyo-duygusal değişimleri açıklar.10, 16, 9A
Ergenlik, yetişkinlik ve yaşlılık dönemlerinin belli başlı sorunlarını açıklar.10, 14, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders tanıtımı
2Ergenlik Döneminde Fiziksel Gelişimİlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
3Ergenlik Bilişsel Gelişimİlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
4Ergenlik Döneminde Kimlik Gelişimiİlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
5Ergenlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişimİlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
6Genç Yetişkinlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişimİlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
7Genç Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişimİlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
8Orta Yetişkinlik Döneminde Fiziksel ve Bilişsel Gelişimİlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
9Orta Yetişkinlik Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişimİlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
10Yaşlılık Döneminde Fiziksel Gelişimİlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
11Yaşlılık Döneminde Bilişsel Gelişimİlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
12Yaşlılık Döneminde Sosyo-Duygusal Gelişimİlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
13Ölüm, Ölmek ve Yasİlgili konuya ilişkin okuma ve araştırmaları yapar.
14Dersin değerlendirilmesi
Kaynak
Santrock, J. W. (2021). Yaşam Boyu Gelişim: Gelişim Psikolojisi. (Çev. ed. G. Yüksel). Nobel. Steinberg, L. (2007). Ergenlik. (Çev. Ed. Figen Çok). İmge.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04