Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Erdi KULBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin genel amacı, Öğrenme Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar, Davranışçı Yaklaşım ve Öğrenme, Klasik Koşullanma, Bitişiklik Kuramları, Bağlaşımcılık, Edimsel Koşullama, İşaret-Gestalt Kuramı, Sosyal Bilişsel Kuram, Gestalt Kuramı, Bilgiyi İşleme Kuramı ve Nörofizyolojik Kuram konu alanlarında öğrencilerin temel kavram ve ilkeleri öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Öğrenme Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar,Öğrenme Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar,Klasik Koşullanma ,Klasik Koşullanma,Klasik Koşullanma,Bağlaşımcılık (Thorndike),Bitişiklik Kuramları (Watson ve Guthrie),Arasınav,Edimsel Koşullama (Skinner) ,Edimsel Koşullama (Skinner) ,İşaret-Gestalt Kuramı (Tolman)
Sosyal Bilişsel Kuram (Albert Bandura)
,Gestalt Kuramı,Bilgiyi İşleme Kuramı,Nörofizyolojik Kuram; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenmenin nasıl gerçekleştiğine ilişkin farklı öğrenme kuramlarının temel görüşlerini açıklar. 10, 16, 9A
Çeşitli öğrenme kuramlarının temel kavramlarını açıklar. 10, 16, 9A
Farklı öğrenme yaklaşımları arasındaki temel farkları sınıflar. 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Öğrenme Psikolojisine Giriş ve Temel KavramlarDers Notları
2Öğrenme Psikolojisine Giriş ve Temel KavramlarDers Notları
3Klasik Koşullanma Senemoğlu, N. (2013). s: 102-110
4Klasik KoşullanmaSenemoğlu, N. (2013). s: 102-110
5Klasik Koşullanma
6Bağlaşımcılık (Thorndike)Senemoğlu, N. (2013). s: 136-148
7Bitişiklik Kuramları (Watson ve Guthrie)Senemoğlu, N. (2013). s: 117-132
8Arasınav
9Edimsel Koşullama (Skinner) Senemoğlu, N. (2013). s: 152-174
10Edimsel Koşullama (Skinner) Senemoğlu, N. (2013). s: 152-174
11İşaret-Gestalt Kuramı (Tolman)
Sosyal Bilişsel Kuram (Albert Bandura)
Senemoğlu, N. (2013). s: 202-236
12Gestalt KuramıSenemoğlu, N. (2013). s: 244-264
13Bilgiyi İşleme KuramıSenemoğlu, N. (2013). s: 269-339
14Nörofizyolojik KuramSenemoğlu, N. (2013). s: 269-339
Kaynak
Senemoğlu, N. (2013). Gelişim, öğrenme ve öğretim (23. Baskı). Yargı Yayınevi, Ankara.
Domjan, M. (2012). Koşullama ve öğrenmenin temelleri (2. Basım). (Çev: Çetinkaya, H.). Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12224
Genel Sınav ve Hazırlığı20240
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Erdi KULBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin genel amacı, Öğrenme Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar, Davranışçı Yaklaşım ve Öğrenme, Klasik Koşullanma, Bitişiklik Kuramları, Bağlaşımcılık, Edimsel Koşullama, İşaret-Gestalt Kuramı, Sosyal Bilişsel Kuram, Gestalt Kuramı, Bilgiyi İşleme Kuramı ve Nörofizyolojik Kuram konu alanlarında öğrencilerin temel kavram ve ilkeleri öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Öğrenme Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar,Öğrenme Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar,Klasik Koşullanma ,Klasik Koşullanma,Klasik Koşullanma,Bağlaşımcılık (Thorndike),Bitişiklik Kuramları (Watson ve Guthrie),Arasınav,Edimsel Koşullama (Skinner) ,Edimsel Koşullama (Skinner) ,İşaret-Gestalt Kuramı (Tolman)
Sosyal Bilişsel Kuram (Albert Bandura)
,Gestalt Kuramı,Bilgiyi İşleme Kuramı,Nörofizyolojik Kuram; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrenmenin nasıl gerçekleştiğine ilişkin farklı öğrenme kuramlarının temel görüşlerini açıklar. 10, 16, 9A
Çeşitli öğrenme kuramlarının temel kavramlarını açıklar. 10, 16, 9A
Farklı öğrenme yaklaşımları arasındaki temel farkları sınıflar. 10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Öğrenme Psikolojisine Giriş ve Temel KavramlarDers Notları
2Öğrenme Psikolojisine Giriş ve Temel KavramlarDers Notları
3Klasik Koşullanma Senemoğlu, N. (2013). s: 102-110
4Klasik KoşullanmaSenemoğlu, N. (2013). s: 102-110
5Klasik Koşullanma
6Bağlaşımcılık (Thorndike)Senemoğlu, N. (2013). s: 136-148
7Bitişiklik Kuramları (Watson ve Guthrie)Senemoğlu, N. (2013). s: 117-132
8Arasınav
9Edimsel Koşullama (Skinner) Senemoğlu, N. (2013). s: 152-174
10Edimsel Koşullama (Skinner) Senemoğlu, N. (2013). s: 152-174
11İşaret-Gestalt Kuramı (Tolman)
Sosyal Bilişsel Kuram (Albert Bandura)
Senemoğlu, N. (2013). s: 202-236
12Gestalt KuramıSenemoğlu, N. (2013). s: 244-264
13Bilgiyi İşleme KuramıSenemoğlu, N. (2013). s: 269-339
14Nörofizyolojik KuramSenemoğlu, N. (2013). s: 269-339
Kaynak
Senemoğlu, N. (2013). Gelişim, öğrenme ve öğretim (23. Baskı). Yargı Yayınevi, Ankara.
Domjan, M. (2012). Koşullama ve öğrenmenin temelleri (2. Basım). (Çev: Çetinkaya, H.). Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04