Dersin genel amacı, Öğrenme Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar, Davranışçı Yaklaşım ve Öğrenme, Klasik Koşullanma, Bitişiklik Kuramları, Bağlaşımcılık, Edimsel Koşullama, İşaret-Gestalt Kuramı, Sosyal Bilişsel Kuram, Gestalt Kuramı, Bilgiyi İşleme Kuramı ve Nörofizyolojik Kuram konu alanlarında öğrencilerin temel kavram ve ilkeleri öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Öğrenme Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar,Öğrenme Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar,Klasik Koşullanma ,Klasik Koşullanma,Klasik Koşullanma,Bağlaşımcılık (Thorndike),Bitişiklik Kuramları (Watson ve Guthrie),Arasınav,Edimsel Koşullama (Skinner) ,Edimsel Koşullama (Skinner) ,İşaret-Gestalt Kuramı (Tolman)
Sosyal Bilişsel Kuram (Albert Bandura)
,Gestalt Kuramı,Bilgiyi İşleme Kuramı,Nörofizyolojik Kuram; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğrenmenin nasıl gerçekleştiğine ilişkin farklı öğrenme kuramlarının temel görüşlerini açıklar.
10, 16, 9
A
Çeşitli öğrenme kuramlarının temel kavramlarını açıklar.
10, 16, 9
A
Farklı öğrenme yaklaşımları arasındaki temel farkları sınıflar.
10, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Öğrenme Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar
Ders Notları
2
Öğrenme Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar
Ders Notları
3
Klasik Koşullanma
Senemoğlu, N. (2013). s: 102-110
4
Klasik Koşullanma
Senemoğlu, N. (2013). s: 102-110
5
Klasik Koşullanma
6
Bağlaşımcılık (Thorndike)
Senemoğlu, N. (2013). s: 136-148
7
Bitişiklik Kuramları (Watson ve Guthrie)
Senemoğlu, N. (2013). s: 117-132
8
Arasınav
9
Edimsel Koşullama (Skinner)
Senemoğlu, N. (2013). s: 152-174
10
Edimsel Koşullama (Skinner)
Senemoğlu, N. (2013). s: 152-174
11
İşaret-Gestalt Kuramı (Tolman)
Sosyal Bilişsel Kuram (Albert Bandura)
Senemoğlu, N. (2013). s: 202-236
12
Gestalt Kuramı
Senemoğlu, N. (2013). s: 244-264
13
Bilgiyi İşleme Kuramı
Senemoğlu, N. (2013). s: 269-339
14
Nörofizyolojik Kuram
Senemoğlu, N. (2013). s: 269-339
Kaynak
Senemoğlu, N. (2013). Gelişim, öğrenme ve öğretim (23. Baskı). Yargı Yayınevi, Ankara.
Domjan, M. (2012). Koşullama ve öğrenmenin temelleri (2. Basım). (Çev: Çetinkaya, H.). Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
12
2
24
Genel Sınav ve Hazırlığı
20
2
40
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
-
Güz Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Alan Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi Verenler
Öğr.Gör.Dr. Erdi KULBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin genel amacı, Öğrenme Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar, Davranışçı Yaklaşım ve Öğrenme, Klasik Koşullanma, Bitişiklik Kuramları, Bağlaşımcılık, Edimsel Koşullama, İşaret-Gestalt Kuramı, Sosyal Bilişsel Kuram, Gestalt Kuramı, Bilgiyi İşleme Kuramı ve Nörofizyolojik Kuram konu alanlarında öğrencilerin temel kavram ve ilkeleri öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Öğrenme Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar,Öğrenme Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar,Klasik Koşullanma ,Klasik Koşullanma,Klasik Koşullanma,Bağlaşımcılık (Thorndike),Bitişiklik Kuramları (Watson ve Guthrie),Arasınav,Edimsel Koşullama (Skinner) ,Edimsel Koşullama (Skinner) ,İşaret-Gestalt Kuramı (Tolman)
Sosyal Bilişsel Kuram (Albert Bandura)
,Gestalt Kuramı,Bilgiyi İşleme Kuramı,Nörofizyolojik Kuram; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğrenmenin nasıl gerçekleştiğine ilişkin farklı öğrenme kuramlarının temel görüşlerini açıklar.
10, 16, 9
A
Çeşitli öğrenme kuramlarının temel kavramlarını açıklar.
10, 16, 9
A
Farklı öğrenme yaklaşımları arasındaki temel farkları sınıflar.
10, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Öğrenme Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar
Ders Notları
2
Öğrenme Psikolojisine Giriş ve Temel Kavramlar
Ders Notları
3
Klasik Koşullanma
Senemoğlu, N. (2013). s: 102-110
4
Klasik Koşullanma
Senemoğlu, N. (2013). s: 102-110
5
Klasik Koşullanma
6
Bağlaşımcılık (Thorndike)
Senemoğlu, N. (2013). s: 136-148
7
Bitişiklik Kuramları (Watson ve Guthrie)
Senemoğlu, N. (2013). s: 117-132
8
Arasınav
9
Edimsel Koşullama (Skinner)
Senemoğlu, N. (2013). s: 152-174
10
Edimsel Koşullama (Skinner)
Senemoğlu, N. (2013). s: 152-174
11
İşaret-Gestalt Kuramı (Tolman)
Sosyal Bilişsel Kuram (Albert Bandura)
Senemoğlu, N. (2013). s: 202-236
12
Gestalt Kuramı
Senemoğlu, N. (2013). s: 244-264
13
Bilgiyi İşleme Kuramı
Senemoğlu, N. (2013). s: 269-339
14
Nörofizyolojik Kuram
Senemoğlu, N. (2013). s: 269-339
Kaynak
Senemoğlu, N. (2013). Gelişim, öğrenme ve öğretim (23. Baskı). Yargı Yayınevi, Ankara.
Domjan, M. (2012). Koşullama ve öğrenmenin temelleri (2. Basım). (Çev: Çetinkaya, H.). Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.