Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Metin KAYA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nagehan UZUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesi; karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma; farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapı, işleyiş, okul kademeleri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden karşılaştırılması; farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik; farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri; farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri; eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma; eğitimle ilgili uluslararası sınavlar, kurumlar ve kuruluşlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı ve tarihçesi,Karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma,Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden),Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden),Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden),Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik,Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik,Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri, Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri,Farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri,Eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma,Eğitimle ilgili uluslararası sınavlar,Eğitimle ilgili uluslararası kurumlar ve kuruluşlar,Eğitimle ilgili uluslararası kurumlar ve kuruluşlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Karşılaştırmalı eğitim alanının gelişimini tanımlar ve açıklar | 16, 18, 9 | E, F |
Karşılaştırmalı eğitim alanını ve çalışma kapsamını belirler | 16, 18, 9 | E, F |
Karşılaştırmalı eğitim alanındaki yaklaşımları açıklar ve alanda kullanılan yöntemleri tanır ve kullanır | 16, 18, 9 | E, F |
Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini analiz eder ve ilkelerini kavrar | 10, 13, 16, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı ve tarihçesi | Kubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler |
2 | Karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma | Kubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler |
3 | Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden) | Kubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler |
4 | Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden) | Kubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler |
5 | Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden) | Kubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler |
6 | Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
7 | Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
8 | Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
9 | Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
10 | Farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
11 | Eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
12 | Eğitimle ilgili uluslararası sınavlar | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
13 | Eğitimle ilgili uluslararası kurumlar ve kuruluşlar | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
14 | Eğitimle ilgili uluslararası kurumlar ve kuruluşlar | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
Kaynak |
Erdoğan, İrfan. 2000. Çağdaş Eğitim Sistemleri. İstanbul: Sistem Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 8 | 16 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 8 | 8 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Metin KAYA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nagehan UZUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesi; karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma; farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapı, işleyiş, okul kademeleri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden karşılaştırılması; farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik; farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri; farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri; eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma; eğitimle ilgili uluslararası sınavlar, kurumlar ve kuruluşlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı ve tarihçesi,Karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma,Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden),Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden),Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden),Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik,Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik,Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri, Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri,Farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri,Eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma,Eğitimle ilgili uluslararası sınavlar,Eğitimle ilgili uluslararası kurumlar ve kuruluşlar,Eğitimle ilgili uluslararası kurumlar ve kuruluşlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Karşılaştırmalı eğitim alanının gelişimini tanımlar ve açıklar | 16, 18, 9 | E, F |
Karşılaştırmalı eğitim alanını ve çalışma kapsamını belirler | 16, 18, 9 | E, F |
Karşılaştırmalı eğitim alanındaki yaklaşımları açıklar ve alanda kullanılan yöntemleri tanır ve kullanır | 16, 18, 9 | E, F |
Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini analiz eder ve ilkelerini kavrar | 10, 13, 16, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı ve tarihçesi | Kubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler |
2 | Karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma | Kubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler |
3 | Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden) | Kubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler |
4 | Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden) | Kubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler |
5 | Farklı ülkelerineğitim sistemlerinin karşılaştırılması (yapı, işleyiş, okul kademelri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden) | Kubow, P. K. & Fossum, P.R. ,2007. İlgili Bölümler |
6 | Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
7 | Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
8 | Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
9 | Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
10 | Farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
11 | Eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
12 | Eğitimle ilgili uluslararası sınavlar | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
13 | Eğitimle ilgili uluslararası kurumlar ve kuruluşlar | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
14 | Eğitimle ilgili uluslararası kurumlar ve kuruluşlar | Öğrenciler kaynaklar kullanarak sunumları hazırlarlar |
Kaynak |
Erdoğan, İrfan. 2000. Çağdaş Eğitim Sistemleri. İstanbul: Sistem Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |