Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nagihan MANTAR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nagihan MANTAR, Dr.Öğr.Üye. Fadime ÇADIRCI TUNGAÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, beynin biyolojik yapısı, kimyası, fonksiyonları hakkında temel bilgi edindirerek hormonlar, duyular, motivasyon, biliş ve duyguların öğrenilmesi yoluyla normal ve normal olmayan davranışların biyolojik temellerinin anlaşılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sinir sistemi hücresinin yapısı ve işlevi,Sinir sistemi yapısı I,Sinir sistemi yapısı II,Araştırma yöntem ve stratejileri,Beyin gelişimi ve plastisitesi,Motor kontrol,Görsel sistem,İşitme, vücut duyuları ve kimyasal duyular,Öğrenme ve Hafıza,Duygu,Lateralizasyon ve lisan,Uyku ve biyolojik ritimler,Davranış bozukluklarının biyolojisi I,Davranış bozukluklarının biyolojisi II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Sinir sistemini tanıyabilir.23, 9A
2.Beyin yapısı ve işlevi hakkında fikir yürütebilir.9A
3.Nöroanatomi, nörofizyoloji gibi kavramların içeriği hakkında fikri olur. 10, 9A
4.Hormon sistemlerini açıklayabilir.19, 9A
5.Beyin ve davranış arasındaki ilişkiyi anlayabilir.14, 9A
6.Beyin yapısı ve normal olmayan davranışlar ve hastalıklar arasındaki ilişkiyi çözümleyebilir.13, 9A
7. Epigenetik, optogenetik araştırmaları ve sonuçlarını izleyebilir.10, 9A
8. Beyin fizyolojisi, öğrenme ve hafıza bağlantısını kurabilir.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sinir sistemi hücresinin yapısı ve işleviFP, Bl.1
2Sinir sistemi yapısı IFP, Bl.2
3Sinir sistemi yapısı IIFP, Bl.3
4Araştırma yöntem ve stratejileriFP, Bl.4
5Beyin gelişimi ve plastisitesiFP, Bl.6-7-8
6Motor kontrolFP, Bl.15-9
7Görsel sistemFP, Bl.13
8İşitme, vücut duyuları ve kimyasal duyularFP, Bl.10-11-17
9Öğrenme ve HafızaFotokopi
10DuyguFotokopi
11Lateralizasyon ve lisanFP, Bl.15
12Uyku ve biyolojik ritimlerFP, Bl.16
13Davranış bozukluklarının biyolojisi IFP, Bl.16
14Davranış bozukluklarının biyolojisi IIFP, Bl.13
Kaynak
Carlson, Neil. (2014). Fizyolojik Psikoloji:Davranışın Nörolojik Temelleri, çev. Ed. Muzaffer Şahin, Nobel Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı14040
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı16060
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)128
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(128/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nagihan MANTAR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nagihan MANTAR, Dr.Öğr.Üye. Fadime ÇADIRCI TUNGAÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, beynin biyolojik yapısı, kimyası, fonksiyonları hakkında temel bilgi edindirerek hormonlar, duyular, motivasyon, biliş ve duyguların öğrenilmesi yoluyla normal ve normal olmayan davranışların biyolojik temellerinin anlaşılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sinir sistemi hücresinin yapısı ve işlevi,Sinir sistemi yapısı I,Sinir sistemi yapısı II,Araştırma yöntem ve stratejileri,Beyin gelişimi ve plastisitesi,Motor kontrol,Görsel sistem,İşitme, vücut duyuları ve kimyasal duyular,Öğrenme ve Hafıza,Duygu,Lateralizasyon ve lisan,Uyku ve biyolojik ritimler,Davranış bozukluklarının biyolojisi I,Davranış bozukluklarının biyolojisi II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Sinir sistemini tanıyabilir.23, 9A
2.Beyin yapısı ve işlevi hakkında fikir yürütebilir.9A
3.Nöroanatomi, nörofizyoloji gibi kavramların içeriği hakkında fikri olur. 10, 9A
4.Hormon sistemlerini açıklayabilir.19, 9A
5.Beyin ve davranış arasındaki ilişkiyi anlayabilir.14, 9A
6.Beyin yapısı ve normal olmayan davranışlar ve hastalıklar arasındaki ilişkiyi çözümleyebilir.13, 9A
7. Epigenetik, optogenetik araştırmaları ve sonuçlarını izleyebilir.10, 9A
8. Beyin fizyolojisi, öğrenme ve hafıza bağlantısını kurabilir.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sinir sistemi hücresinin yapısı ve işleviFP, Bl.1
2Sinir sistemi yapısı IFP, Bl.2
3Sinir sistemi yapısı IIFP, Bl.3
4Araştırma yöntem ve stratejileriFP, Bl.4
5Beyin gelişimi ve plastisitesiFP, Bl.6-7-8
6Motor kontrolFP, Bl.15-9
7Görsel sistemFP, Bl.13
8İşitme, vücut duyuları ve kimyasal duyularFP, Bl.10-11-17
9Öğrenme ve HafızaFotokopi
10DuyguFotokopi
11Lateralizasyon ve lisanFP, Bl.15
12Uyku ve biyolojik ritimlerFP, Bl.16
13Davranış bozukluklarının biyolojisi IFP, Bl.16
14Davranış bozukluklarının biyolojisi IIFP, Bl.13
Kaynak
Carlson, Neil. (2014). Fizyolojik Psikoloji:Davranışın Nörolojik Temelleri, çev. Ed. Muzaffer Şahin, Nobel Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04