Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi; dünyada uzaktan eğitimin gelişimi; Türkiye’de uzaktan eğitimin gelişimi; uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri; açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler; kitlesel açık çevrimiçi dersler; kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları; açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü; öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları; açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim materyali geliştirme ve öğrenci destek hizmetleri; farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirlenmesi; uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tanışma, ders hakkında genel bilgilendirme ve değerlendirme,,E-Öğrenme, tarihçesi, e-Öğrenme bileşenleri,ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMLERİ VE SANAL SINIF UYGULAMALARI,Ticari ve Açık Kodlu Öğretim Yönetim Sistemleri Ne Demek? Bir Öğretim Yönetim Sisteminde Olması Gereken Özellikler. En Çok Kullanılan Öğretim Yönetim Sistemleri ve Karşılaştırılması,Öğretim Yönetim Sistemleri ve Sanal Sınıflara Genel Bakış- Örnek Uygulamalar,Moodle sistem (Öğrenme Yönetim Sistemi Örnek AÇlışma),HARMANLANMIŞ- HİBRİT ÖĞRENME; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
HARMANLANMIŞ- HİBRİT ÖĞRENME
20, 4, 6
F
Moodle Sistemi
9
F, H
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Sanal Sınıflara Genel Bakış- Örnek Uygulamalar
16, 6, 8
H
Ticari ve Açık Kodlu Öğretim Yönetim Sistemleri Ne Demek? Bir Öğretim Yönetim Sisteminde Olması Gereken Özellikler.
En Çok Kullanılan Öğretim Yönetim Sistemleri ve Karşılaştırılması
2, 6, 8
ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMLERİ VE SANAL SINIF UYGULAMALARI
19, 2, 20, 8
E-Öğrenme, tarihçesi, e-Öğrenme bileşenleri
11, 16, 8, 9
Tanışma, ders hakkında genel bilgilendirme ve değerlendirme,
10, 20
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tanışma, ders hakkında genel bilgilendirme ve değerlendirme,
Dersi tanımlama
2
E-Öğrenme, tarihçesi, e-Öğrenme bileşenleri
Dikkat Çekme, Tanımlama
3
ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMLERİ VE SANAL SINIF UYGULAMALARI
Anlatım,
4
Ticari ve Açık Kodlu Öğretim Yönetim Sistemleri Ne Demek? Bir Öğretim Yönetim Sisteminde Olması Gereken Özellikler. En Çok Kullanılan Öğretim Yönetim Sistemleri ve Karşılaştırılması
Dikkat çekme, anlatım, örnek
5
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Sanal Sınıflara Genel Bakış- Örnek Uygulamalar
Anlatım, genel bilgilendirme
6
Moodle sistem (Öğrenme Yönetim Sistemi Örnek AÇlışma)
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
0
0
Proje Sunumu / Seminer
2
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
1
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
3
3
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
4
4
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
63
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(63/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME
-
Bahar Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Seç. Meslek Bilgisi
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi; dünyada uzaktan eğitimin gelişimi; Türkiye’de uzaktan eğitimin gelişimi; uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri; açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler; kitlesel açık çevrimiçi dersler; kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları; açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü; öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları; açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim materyali geliştirme ve öğrenci destek hizmetleri; farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirlenmesi; uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme.
Dersin İçeriği
Bu ders; Tanışma, ders hakkında genel bilgilendirme ve değerlendirme,,E-Öğrenme, tarihçesi, e-Öğrenme bileşenleri,ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMLERİ VE SANAL SINIF UYGULAMALARI,Ticari ve Açık Kodlu Öğretim Yönetim Sistemleri Ne Demek? Bir Öğretim Yönetim Sisteminde Olması Gereken Özellikler. En Çok Kullanılan Öğretim Yönetim Sistemleri ve Karşılaştırılması,Öğretim Yönetim Sistemleri ve Sanal Sınıflara Genel Bakış- Örnek Uygulamalar,Moodle sistem (Öğrenme Yönetim Sistemi Örnek AÇlışma),HARMANLANMIŞ- HİBRİT ÖĞRENME; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
HARMANLANMIŞ- HİBRİT ÖĞRENME
20, 4, 6
F
Moodle Sistemi
9
F, H
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Sanal Sınıflara Genel Bakış- Örnek Uygulamalar
16, 6, 8
H
Ticari ve Açık Kodlu Öğretim Yönetim Sistemleri Ne Demek? Bir Öğretim Yönetim Sisteminde Olması Gereken Özellikler.
En Çok Kullanılan Öğretim Yönetim Sistemleri ve Karşılaştırılması
2, 6, 8
ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMLERİ VE SANAL SINIF UYGULAMALARI
19, 2, 20, 8
E-Öğrenme, tarihçesi, e-Öğrenme bileşenleri
11, 16, 8, 9
Tanışma, ders hakkında genel bilgilendirme ve değerlendirme,
10, 20
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Tanışma, ders hakkında genel bilgilendirme ve değerlendirme,
Dersi tanımlama
2
E-Öğrenme, tarihçesi, e-Öğrenme bileşenleri
Dikkat Çekme, Tanımlama
3
ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMLERİ VE SANAL SINIF UYGULAMALARI
Anlatım,
4
Ticari ve Açık Kodlu Öğretim Yönetim Sistemleri Ne Demek? Bir Öğretim Yönetim Sisteminde Olması Gereken Özellikler. En Çok Kullanılan Öğretim Yönetim Sistemleri ve Karşılaştırılması
Dikkat çekme, anlatım, örnek
5
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Sanal Sınıflara Genel Bakış- Örnek Uygulamalar
Anlatım, genel bilgilendirme
6
Moodle sistem (Öğrenme Yönetim Sistemi Örnek AÇlışma)