Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME -Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAçık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi; dünyada uzaktan eğitimin gelişimi; Türkiye’de uzaktan eğitimin gelişimi; uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri; açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler; kitlesel açık çevrimiçi dersler; kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları; açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü; öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları; açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim materyali geliştirme ve öğrenci destek hizmetleri; farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirlenmesi; uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, ders hakkında genel bilgilendirme ve değerlendirme,,E-Öğrenme, tarihçesi, e-Öğrenme bileşenleri,ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMLERİ VE SANAL SINIF UYGULAMALARI,Ticari ve Açık Kodlu Öğretim Yönetim Sistemleri Ne Demek? Bir Öğretim Yönetim Sisteminde Olması Gereken Özellikler. En Çok Kullanılan Öğretim Yönetim Sistemleri ve Karşılaştırılması,Öğretim Yönetim Sistemleri ve Sanal Sınıflara Genel Bakış- Örnek Uygulamalar,Moodle sistem (Öğrenme Yönetim Sistemi Örnek AÇlışma),HARMANLANMIŞ- HİBRİT ÖĞRENME; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
HARMANLANMIŞ- HİBRİT ÖĞRENME20, 4, 6F
Moodle Sistemi 9F, H
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Sanal Sınıflara Genel Bakış- Örnek Uygulamalar16, 6, 8H
Ticari ve Açık Kodlu Öğretim Yönetim Sistemleri Ne Demek? Bir Öğretim Yönetim Sisteminde Olması Gereken Özellikler. En Çok Kullanılan Öğretim Yönetim Sistemleri ve Karşılaştırılması 2, 6, 8
ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMLERİ VE SANAL SINIF UYGULAMALARI 19, 2, 20, 8
E-Öğrenme, tarihçesi, e-Öğrenme bileşenleri 11, 16, 8, 9
Tanışma, ders hakkında genel bilgilendirme ve değerlendirme,10, 20
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, ders hakkında genel bilgilendirme ve değerlendirme, Dersi tanımlama
2E-Öğrenme, tarihçesi, e-Öğrenme bileşenleriDikkat Çekme, Tanımlama
3ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMLERİ VE SANAL SINIF UYGULAMALARIAnlatım,
4Ticari ve Açık Kodlu Öğretim Yönetim Sistemleri Ne Demek? Bir Öğretim Yönetim Sisteminde Olması Gereken Özellikler. En Çok Kullanılan Öğretim Yönetim Sistemleri ve KarşılaştırılmasıDikkat çekme, anlatım, örnek
5Öğretim Yönetim Sistemleri ve Sanal Sınıflara Genel Bakış- Örnek UygulamalarAnlatım, genel bilgilendirme
6Moodle sistem (Öğrenme Yönetim Sistemi Örnek AÇlışma)örnek vaka
7HARMANLANMIŞ- HİBRİT ÖĞRENMEÖrnek uygulama- vaka
Kaynak
https://canvas.anadolu.edu.tr/courses/12869/modules https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/403827

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi1400
Okul Dışı Diğer Faaliyetler100
Proje Sunumu / Seminer200
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı100
Ara Sınav ve Hazırlığı133
Genel Sınav ve Hazırlığı144
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)63
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(63/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENME -Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAçık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi; dünyada uzaktan eğitimin gelişimi; Türkiye’de uzaktan eğitimin gelişimi; uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri; açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler; kitlesel açık çevrimiçi dersler; kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları; açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü; öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları; açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim materyali geliştirme ve öğrenci destek hizmetleri; farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirlenmesi; uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, ders hakkında genel bilgilendirme ve değerlendirme,,E-Öğrenme, tarihçesi, e-Öğrenme bileşenleri,ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMLERİ VE SANAL SINIF UYGULAMALARI,Ticari ve Açık Kodlu Öğretim Yönetim Sistemleri Ne Demek? Bir Öğretim Yönetim Sisteminde Olması Gereken Özellikler. En Çok Kullanılan Öğretim Yönetim Sistemleri ve Karşılaştırılması,Öğretim Yönetim Sistemleri ve Sanal Sınıflara Genel Bakış- Örnek Uygulamalar,Moodle sistem (Öğrenme Yönetim Sistemi Örnek AÇlışma),HARMANLANMIŞ- HİBRİT ÖĞRENME; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
HARMANLANMIŞ- HİBRİT ÖĞRENME20, 4, 6F
Moodle Sistemi 9F, H
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Sanal Sınıflara Genel Bakış- Örnek Uygulamalar16, 6, 8H
Ticari ve Açık Kodlu Öğretim Yönetim Sistemleri Ne Demek? Bir Öğretim Yönetim Sisteminde Olması Gereken Özellikler. En Çok Kullanılan Öğretim Yönetim Sistemleri ve Karşılaştırılması 2, 6, 8
ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMLERİ VE SANAL SINIF UYGULAMALARI 19, 2, 20, 8
E-Öğrenme, tarihçesi, e-Öğrenme bileşenleri 11, 16, 8, 9
Tanışma, ders hakkında genel bilgilendirme ve değerlendirme,10, 20
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, ders hakkında genel bilgilendirme ve değerlendirme, Dersi tanımlama
2E-Öğrenme, tarihçesi, e-Öğrenme bileşenleriDikkat Çekme, Tanımlama
3ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMLERİ VE SANAL SINIF UYGULAMALARIAnlatım,
4Ticari ve Açık Kodlu Öğretim Yönetim Sistemleri Ne Demek? Bir Öğretim Yönetim Sisteminde Olması Gereken Özellikler. En Çok Kullanılan Öğretim Yönetim Sistemleri ve KarşılaştırılmasıDikkat çekme, anlatım, örnek
5Öğretim Yönetim Sistemleri ve Sanal Sınıflara Genel Bakış- Örnek UygulamalarAnlatım, genel bilgilendirme
6Moodle sistem (Öğrenme Yönetim Sistemi Örnek AÇlışma)örnek vaka
7HARMANLANMIŞ- HİBRİT ÖĞRENMEÖrnek uygulama- vaka
Kaynak
https://canvas.anadolu.edu.tr/courses/12869/modules https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/403827

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04