Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PDR'DE PROGRAM GELİŞTİRME-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU
Dersi VerenlerArş.Gör. Elif SARICAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEğitimde program geliştirme temel kavramları, ilkeleri, program geliştirme ve modelleri incelenerek, eğitim programları ile okul PDR hizmetleri ve okul PDR programları ilişkisini kurma ve okul PDR programları geliştirme becerisi kazanmak
Dersin İçeriğiBu ders; Temel kavramlar ve eğitim programı tanımı, içeriği,Eğitim programı türleri ve unsurları,Program geliştirme yaklaşım ve modelleri,Eğitimde program geliştirme ve PDR alanları arasındaki ilişki,Okul PDR programları 1: Modeller,Okul PDR programları 2: Modeller,Okul PDR programlarının hazırlanması ve planlanması,Okul PDR programlarının tasarımı,Gelişimsel ve önleyici hizmetler programı,Yöneltme hizmetleri programı,İyileştirici hizmetler programı,Dolaylı hizmetler programı,Okul PDR programlarının uygulanması,Okul PDR programlarının değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eğitimde program geliştirmede temel kavramları açıklar 10, 13, 16, 2, 9C, E
Program geliştirme yaklaşım ve modellerini kavrar 10, 16, 9C, E, H, I, L
Okul PDR programları ve modellerini kavrar 10, 13, 9E
Okul PDR programı hazırlama ve planlama sürecini açıklar 16, 5, 9E, L
Okul PDR hizmetleri programının amaç ve içerik belirleme sürecini açıklar 10, 9C, E, I
Okul PDR programlarının değerlendirilmesi sürecini kavrar13, 5, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi, I: Portfolyo Görevi, L: Grup değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel kavramlar ve eğitim programı tanımı, içeriğiErkan (2018), Demirel (2009)
2Eğitim programı türleri ve unsurlarıErkan (2018), Demirel (2009)
3Program geliştirme yaklaşım ve modelleriErkan (2018), Demirel (2009)
4Eğitimde program geliştirme ve PDR alanları arasındaki ilişkiErkan (2018), Demirel (2009)
5Okul PDR programları 1: ModellerErkan (2018), Demirel (2009)
6Okul PDR programları 2: ModellerErkan (2018), Demirel (2009)
7Okul PDR programlarının hazırlanması ve planlanmasıErkan (2018), Demirel (2009)
8Okul PDR programlarının tasarımıErkan (2018), Demirel (2009)
9Gelişimsel ve önleyici hizmetler programıErkan (2018), Demirel (2009)
10Yöneltme hizmetleri programıErkan (2018), Demirel (2009)
11İyileştirici hizmetler programıErkan (2018), Demirel (2009)
12Dolaylı hizmetler programıErkan (2018), Demirel (2009)
13Okul PDR programlarının uygulanmasıErkan (2018), Demirel (2009)
14Okul PDR programlarının değerlendirmesiErkan (2018), Demirel (2009)
Kaynak
Erkan , Serdar (2018). Psikolojik danışma ve rehberlikte program geliştirme. 2. Baskı, Ankara: Pegem Akademi Demirel, Özcan. (2009). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem Akademi Ertürk, S.(1982). Program geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları. - Varış, Fatma (1988). Program Geliştirme, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı10220
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı10220
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)68
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(68/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PDR'DE PROGRAM GELİŞTİRME-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU
Dersi VerenlerArş.Gör. Elif SARICAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEğitimde program geliştirme temel kavramları, ilkeleri, program geliştirme ve modelleri incelenerek, eğitim programları ile okul PDR hizmetleri ve okul PDR programları ilişkisini kurma ve okul PDR programları geliştirme becerisi kazanmak
Dersin İçeriğiBu ders; Temel kavramlar ve eğitim programı tanımı, içeriği,Eğitim programı türleri ve unsurları,Program geliştirme yaklaşım ve modelleri,Eğitimde program geliştirme ve PDR alanları arasındaki ilişki,Okul PDR programları 1: Modeller,Okul PDR programları 2: Modeller,Okul PDR programlarının hazırlanması ve planlanması,Okul PDR programlarının tasarımı,Gelişimsel ve önleyici hizmetler programı,Yöneltme hizmetleri programı,İyileştirici hizmetler programı,Dolaylı hizmetler programı,Okul PDR programlarının uygulanması,Okul PDR programlarının değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Eğitimde program geliştirmede temel kavramları açıklar 10, 13, 16, 2, 9C, E
Program geliştirme yaklaşım ve modellerini kavrar 10, 16, 9C, E, H, I, L
Okul PDR programları ve modellerini kavrar 10, 13, 9E
Okul PDR programı hazırlama ve planlama sürecini açıklar 16, 5, 9E, L
Okul PDR hizmetleri programının amaç ve içerik belirleme sürecini açıklar 10, 9C, E, I
Okul PDR programlarının değerlendirilmesi sürecini kavrar13, 5, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi, I: Portfolyo Görevi, L: Grup değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Temel kavramlar ve eğitim programı tanımı, içeriğiErkan (2018), Demirel (2009)
2Eğitim programı türleri ve unsurlarıErkan (2018), Demirel (2009)
3Program geliştirme yaklaşım ve modelleriErkan (2018), Demirel (2009)
4Eğitimde program geliştirme ve PDR alanları arasındaki ilişkiErkan (2018), Demirel (2009)
5Okul PDR programları 1: ModellerErkan (2018), Demirel (2009)
6Okul PDR programları 2: ModellerErkan (2018), Demirel (2009)
7Okul PDR programlarının hazırlanması ve planlanmasıErkan (2018), Demirel (2009)
8Okul PDR programlarının tasarımıErkan (2018), Demirel (2009)
9Gelişimsel ve önleyici hizmetler programıErkan (2018), Demirel (2009)
10Yöneltme hizmetleri programıErkan (2018), Demirel (2009)
11İyileştirici hizmetler programıErkan (2018), Demirel (2009)
12Dolaylı hizmetler programıErkan (2018), Demirel (2009)
13Okul PDR programlarının uygulanmasıErkan (2018), Demirel (2009)
14Okul PDR programlarının değerlendirmesiErkan (2018), Demirel (2009)
Kaynak
Erkan , Serdar (2018). Psikolojik danışma ve rehberlikte program geliştirme. 2. Baskı, Ankara: Pegem Akademi Demirel, Özcan. (2009). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem Akademi Ertürk, S.(1982). Program geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları. - Varış, Fatma (1988). Program Geliştirme, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04