Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKULLARDA RPD UYGULAMALARI II-Bahar Dönemi2+6510
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ, Dr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL, Doç.Dr. Metin KAYA, Dr.Öğr.Üye. Sena GÜME, Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU, Prof.Dr. Servet BAYRAM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOkul rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri kapsamında uygulam okulunda hangi uygulamaların yapıldığını gözlemler ve aday psikolojik danışman olarak yetkinlikleri çerçevesinde okul rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin gerektirdiği bazı uygulamaları gerçekleştirir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, Tanışma, Uygulama Sürecinin Açıklanması,-Okul Psikolojik Danışmanları ve Okul Personeliyle Tanışma
-Uygulama Sürecinin Planlanması,Okul PDR Hizmetlerini Gözlemleme ve İnceleme
-Okul PDR Servisine Destek,-Okul PDR Hizmetlerini Gözlemleme ve İnceleme
-Okul PDR Servisine Destek,Okul PDR Hizmetlerini Gözlemleme ve İnceleme
-PDR Panosu ve Broşürü Hazırlama
-Okul PDR Servisine Destek,-Okul PDR Hizmetlerini Gözlemleme ve İnceleme
-PDR Panosu ve Broşürü Hazırlama
-Okul PDR Servisine Destek,-Bireyi Tanıma Tekniği Uygulaması, Değerlendirmesi, Raporlaştırması
-PDR Panosu ve Broşürü Hazırlama
-Okul PDR Servisine Destek,-Bireyi Tanıma Tekniği Uygulaması, Değerlendirmesi,
Raporlaştırması
-Okul PDR Servisine Destek,- Sınıf Rehberliği Uygulaması ve Değerlendirmesi
-Okul PDR Servisine Destek,-Sınıf Rehberliği Uygulaması ve Değerlendirmesi
- RAM ile İlişkiler ve Yapılan Çalışmalar
- Okul PDR Servisine Destek,--Sınıf Rehberliği Uygulaması ve Değerlendirmesi
-Okul PDR Servisine Destek,-Seçmeli Alternatif Çalışma Uygulaması ve Değerlendirmesi
-Okul PDR Servisine Destek,-Seçmeli Alternatif Çalışma Uygulaması ve Değerlendirmesi
-Okul PDR Servisine Destek,-Okul Psikolojik Danışmanı ile Değerlendirme
-Okul Yönetimi ile Değerlendirme
-Öğretim Elemanı ile Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Okul psikolojik danışmanının görev ve sorumluluklarını tanımlar. 10, 16, 6, 9E
Farklı eğitim kademelerindeki öğrencilerin ihtiyacı olan rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini açıklar. 10, 16, 6, 9E
Okulda yürütülen okul rehberlik ve psikolojik danışma programını inceler. 10, 16, 6, 9E
Öğrenciyi tanıma amacıyla bazı bireyi tanıma tekniklerini uygular.10, 16, 6, 9
Okul rehberlik ve psikolojik danışma programının uygulanması sürecinde mesleki etik ve kurallara sergiler. 10, 16, 6, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, Tanışma, Uygulama Sürecinin Açıklanması
2-Okul Psikolojik Danışmanları ve Okul Personeliyle Tanışma
-Uygulama Sürecinin Planlanması
3Okul PDR Hizmetlerini Gözlemleme ve İnceleme
-Okul PDR Servisine Destek
4-Okul PDR Hizmetlerini Gözlemleme ve İnceleme
-Okul PDR Servisine Destek
5Okul PDR Hizmetlerini Gözlemleme ve İnceleme
-PDR Panosu ve Broşürü Hazırlama
-Okul PDR Servisine Destek
6-Okul PDR Hizmetlerini Gözlemleme ve İnceleme
-PDR Panosu ve Broşürü Hazırlama
-Okul PDR Servisine Destek
7-Bireyi Tanıma Tekniği Uygulaması, Değerlendirmesi, Raporlaştırması
-PDR Panosu ve Broşürü Hazırlama
-Okul PDR Servisine Destek
8-Bireyi Tanıma Tekniği Uygulaması, Değerlendirmesi,
Raporlaştırması
-Okul PDR Servisine Destek
9- Sınıf Rehberliği Uygulaması ve Değerlendirmesi
-Okul PDR Servisine Destek
10-Sınıf Rehberliği Uygulaması ve Değerlendirmesi
- RAM ile İlişkiler ve Yapılan Çalışmalar
- Okul PDR Servisine Destek
11--Sınıf Rehberliği Uygulaması ve Değerlendirmesi
-Okul PDR Servisine Destek
12-Seçmeli Alternatif Çalışma Uygulaması ve Değerlendirmesi
-Okul PDR Servisine Destek
13-Seçmeli Alternatif Çalışma Uygulaması ve Değerlendirmesi
-Okul PDR Servisine Destek
14-Okul Psikolojik Danışmanı ile Değerlendirme
-Okul Yönetimi ile Değerlendirme
-Öğretim Elemanı ile Genel Değerlendirme
Kaynak
Eğitim Ortak Hizmetler Dairesi Müdürlüğü 2022-2023 Eğitim Öğretim Yılı Okullarda Kullanılacak Rehberlik Çerçeve Programları. http://eohd.mebnet.net/?q=node/1700 MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Rehberlik ve Psikolojik Danışma Programı. 2020-2021. https://orgm.meb.gov.tr/www/2020-2021-rehberlik-ve-psikolojik-danisma-programi/icerik/1413
MEB Yayınları Okul Rehberlik Programları Hazırlama Kitapçığı. 2018 Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Web Sayfası. https://orgm.meb.gov.tr/www/rehberlik-programi-hazirlama-kitapcigi/icerik/998

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi12784
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12784
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı16060
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)286
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(286/30)10
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKULLARDA RPD UYGULAMALARI II-Bahar Dönemi2+6510
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ, Dr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL, Doç.Dr. Metin KAYA, Dr.Öğr.Üye. Sena GÜME, Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU, Prof.Dr. Servet BAYRAM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOkul rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri kapsamında uygulam okulunda hangi uygulamaların yapıldığını gözlemler ve aday psikolojik danışman olarak yetkinlikleri çerçevesinde okul rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin gerektirdiği bazı uygulamaları gerçekleştirir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, Tanışma, Uygulama Sürecinin Açıklanması,-Okul Psikolojik Danışmanları ve Okul Personeliyle Tanışma
-Uygulama Sürecinin Planlanması,Okul PDR Hizmetlerini Gözlemleme ve İnceleme
-Okul PDR Servisine Destek,-Okul PDR Hizmetlerini Gözlemleme ve İnceleme
-Okul PDR Servisine Destek,Okul PDR Hizmetlerini Gözlemleme ve İnceleme
-PDR Panosu ve Broşürü Hazırlama
-Okul PDR Servisine Destek,-Okul PDR Hizmetlerini Gözlemleme ve İnceleme
-PDR Panosu ve Broşürü Hazırlama
-Okul PDR Servisine Destek,-Bireyi Tanıma Tekniği Uygulaması, Değerlendirmesi, Raporlaştırması
-PDR Panosu ve Broşürü Hazırlama
-Okul PDR Servisine Destek,-Bireyi Tanıma Tekniği Uygulaması, Değerlendirmesi,
Raporlaştırması
-Okul PDR Servisine Destek,- Sınıf Rehberliği Uygulaması ve Değerlendirmesi
-Okul PDR Servisine Destek,-Sınıf Rehberliği Uygulaması ve Değerlendirmesi
- RAM ile İlişkiler ve Yapılan Çalışmalar
- Okul PDR Servisine Destek,--Sınıf Rehberliği Uygulaması ve Değerlendirmesi
-Okul PDR Servisine Destek,-Seçmeli Alternatif Çalışma Uygulaması ve Değerlendirmesi
-Okul PDR Servisine Destek,-Seçmeli Alternatif Çalışma Uygulaması ve Değerlendirmesi
-Okul PDR Servisine Destek,-Okul Psikolojik Danışmanı ile Değerlendirme
-Okul Yönetimi ile Değerlendirme
-Öğretim Elemanı ile Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Okul psikolojik danışmanının görev ve sorumluluklarını tanımlar. 10, 16, 6, 9E
Farklı eğitim kademelerindeki öğrencilerin ihtiyacı olan rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini açıklar. 10, 16, 6, 9E
Okulda yürütülen okul rehberlik ve psikolojik danışma programını inceler. 10, 16, 6, 9E
Öğrenciyi tanıma amacıyla bazı bireyi tanıma tekniklerini uygular.10, 16, 6, 9
Okul rehberlik ve psikolojik danışma programının uygulanması sürecinde mesleki etik ve kurallara sergiler. 10, 16, 6, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, Tanışma, Uygulama Sürecinin Açıklanması
2-Okul Psikolojik Danışmanları ve Okul Personeliyle Tanışma
-Uygulama Sürecinin Planlanması
3Okul PDR Hizmetlerini Gözlemleme ve İnceleme
-Okul PDR Servisine Destek
4-Okul PDR Hizmetlerini Gözlemleme ve İnceleme
-Okul PDR Servisine Destek
5Okul PDR Hizmetlerini Gözlemleme ve İnceleme
-PDR Panosu ve Broşürü Hazırlama
-Okul PDR Servisine Destek
6-Okul PDR Hizmetlerini Gözlemleme ve İnceleme
-PDR Panosu ve Broşürü Hazırlama
-Okul PDR Servisine Destek
7-Bireyi Tanıma Tekniği Uygulaması, Değerlendirmesi, Raporlaştırması
-PDR Panosu ve Broşürü Hazırlama
-Okul PDR Servisine Destek
8-Bireyi Tanıma Tekniği Uygulaması, Değerlendirmesi,
Raporlaştırması
-Okul PDR Servisine Destek
9- Sınıf Rehberliği Uygulaması ve Değerlendirmesi
-Okul PDR Servisine Destek
10-Sınıf Rehberliği Uygulaması ve Değerlendirmesi
- RAM ile İlişkiler ve Yapılan Çalışmalar
- Okul PDR Servisine Destek
11--Sınıf Rehberliği Uygulaması ve Değerlendirmesi
-Okul PDR Servisine Destek
12-Seçmeli Alternatif Çalışma Uygulaması ve Değerlendirmesi
-Okul PDR Servisine Destek
13-Seçmeli Alternatif Çalışma Uygulaması ve Değerlendirmesi
-Okul PDR Servisine Destek
14-Okul Psikolojik Danışmanı ile Değerlendirme
-Okul Yönetimi ile Değerlendirme
-Öğretim Elemanı ile Genel Değerlendirme
Kaynak
Eğitim Ortak Hizmetler Dairesi Müdürlüğü 2022-2023 Eğitim Öğretim Yılı Okullarda Kullanılacak Rehberlik Çerçeve Programları. http://eohd.mebnet.net/?q=node/1700 MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Rehberlik ve Psikolojik Danışma Programı. 2020-2021. https://orgm.meb.gov.tr/www/2020-2021-rehberlik-ve-psikolojik-danisma-programi/icerik/1413
MEB Yayınları Okul Rehberlik Programları Hazırlama Kitapçığı. 2018 Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Web Sayfası. https://orgm.meb.gov.tr/www/rehberlik-programi-hazirlama-kitapcigi/icerik/998

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04