Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKULDA RUH SAĞLIĞI-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders kapsamında öğrenciler ruh sağlığı kavramını, okulda ruh sağlığının önemini, okullarda gözlenen davranış problemlerinin tanımını, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen psikolojik ve uyum sorunlarının nedenlerini ve çözüme yönelik uygulamaları öğrenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma ve oryantasyon. Öğrencilerin ders içerikleri hakkında bilgilendirilmesi.,Ruh Sağlığı Kavramı, Sağlıklı ve Patolojik Ruhsal Gelişimi,Ruh Sağlığı Hizmetlerinde Psikolojik Danışma ve Rehberliğin Yeri

,Koruyucu ve Önleyici Ruh Sağlığı Hizmeti Olarak Psikolojik Danışma ve Rehberlik,Ulusal Ruh Sağlığı Eylem Planının Tartışılması ve Ruh Sağlığı Alanında Çalışan Uzmanların ve Birbirileri ile Olan İlişkileri,Okul Ortamında Sıklıkla Karşılaşılan Ruhsal ve Davranışsal Sorunlar,Okul Ortamında Sıklıkla Karşılaşılan Ruhsal ve Davranışsal Sorunlar II,Ergenlik Dönemi ve İlişkili Sorunlar,Okul Ortamında Ruh Sağlığı Açısından Risk Oluşturan Etmenler ve Müdahale Süreçleri,Okulda Tanıma ve Tanılama Süreçlerine Yönelik Yürütülen Çalışmalar, Kullanılan Formlar,Özel Eğitim ve Rehberlik Genel Müdürlüğünün web sayfasının tanıtılması, yönlendirme süreçlerinde kullanılacak formların incelenmesi ve örnek üzerinden tartışılması,Okul Ortamında Koruyucu Ruh Sağlığı Perspektifinden Önleyici Çalışmalar Geliştirme (Örn. Çocuk istismarı, bağımlılık, intihar vb.),Okulda Ortamında Sunulan Koruyucu ve Önleyici Ruh Sağlığı Hizmetlerinde Sınıf Rehber Öğretmenlerinin ve Okul İdari Biriminin Görev ve Sorumlulukları,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ruh Sağlığı Hizmetlerinde Psikolojik Danışma ve Rehberliğin yerini kavrar.10, 16, 9A
Okul ortamında karşılaşılan ruhsal ve davranışsal problemleri açıklarlar. 10, 16, 9A
Ruh sağlığının çocukluk ve ergenlik dönemindeki önemini açıklar.10, 16, 9A
Okul ortamında çocuk ve ergenlerin ruh sağlığını korumaya yönelik müdahaleleri tanıtır.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma ve oryantasyon. Öğrencilerin ders içerikleri hakkında bilgilendirilmesi.Okulda Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Yadigar Kılıçcı; Çocuk Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Atalay Yörükoğlu
2Ruh Sağlığı Kavramı, Sağlıklı ve Patolojik Ruhsal GelişimiOkulda Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Yadigar Kılıçcı; Çocuk Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Atalay Yörükoğlu
3Ruh Sağlığı Hizmetlerinde Psikolojik Danışma ve Rehberliğin Yeri

Okulda Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Yadigar Kılıçcı; Çocuk Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Atalay Yörükoğlu
4Koruyucu ve Önleyici Ruh Sağlığı Hizmeti Olarak Psikolojik Danışma ve RehberlikOkulda Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Yadigar Kılıçcı; Çocuk Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Atalay Yörükoğlu
5Ulusal Ruh Sağlığı Eylem Planının Tartışılması ve Ruh Sağlığı Alanında Çalışan Uzmanların ve Birbirileri ile Olan İlişkileriOkulda Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Yadigar Kılıçcı; Çocuk Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Atalay Yörükoğlu
6Okul Ortamında Sıklıkla Karşılaşılan Ruhsal ve Davranışsal SorunlarOkulda Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Yadigar Kılıçcı; Çocuk Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Atalay Yörükoğlu
7Okul Ortamında Sıklıkla Karşılaşılan Ruhsal ve Davranışsal Sorunlar IIOkulda Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Yadigar Kılıçcı; Çocuk Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Atalay Yörükoğlu
8Ergenlik Dönemi ve İlişkili SorunlarOkulda Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Yadigar Kılıçcı; Çocuk Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Atalay Yörükoğlu
9Okul Ortamında Ruh Sağlığı Açısından Risk Oluşturan Etmenler ve Müdahale SüreçleriOkulda Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Yadigar Kılıçcı; Çocuk Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Atalay Yörükoğlu
10Okulda Tanıma ve Tanılama Süreçlerine Yönelik Yürütülen Çalışmalar, Kullanılan FormlarOkulda Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Yadigar Kılıçcı; Çocuk Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Atalay Yörükoğlu
11Özel Eğitim ve Rehberlik Genel Müdürlüğünün web sayfasının tanıtılması, yönlendirme süreçlerinde kullanılacak formların incelenmesi ve örnek üzerinden tartışılmasıOkulda Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Yadigar Kılıçcı; Çocuk Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Atalay Yörükoğlu
12Okul Ortamında Koruyucu Ruh Sağlığı Perspektifinden Önleyici Çalışmalar Geliştirme (Örn. Çocuk istismarı, bağımlılık, intihar vb.)Okulda Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Yadigar Kılıçcı; Çocuk Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Atalay Yörükoğlu
13Okulda Ortamında Sunulan Koruyucu ve Önleyici Ruh Sağlığı Hizmetlerinde Sınıf Rehber Öğretmenlerinin ve Okul İdari Biriminin Görev ve SorumluluklarıOkulda Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Yadigar Kılıçcı; Çocuk Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Atalay Yörükoğlu
14Genel TekrarOkulda Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Yadigar Kılıçcı; Çocuk Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Atalay Yörükoğlu
Kaynak
Okulda Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Yadigar KILIÇCI Çocuk Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Atalay YÖRÜKOĞLU
Ergenlik ya da Merhaba Hüzün, Doç. Dr. Talat PARMAN Okulsuz Toplum, Ivan Illich

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati12828
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14040
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)108
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKULDA RUH SAĞLIĞI-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders kapsamında öğrenciler ruh sağlığı kavramını, okulda ruh sağlığının önemini, okullarda gözlenen davranış problemlerinin tanımını, çocukluk ve ergenlik döneminde görülen psikolojik ve uyum sorunlarının nedenlerini ve çözüme yönelik uygulamaları öğrenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma ve oryantasyon. Öğrencilerin ders içerikleri hakkında bilgilendirilmesi.,Ruh Sağlığı Kavramı, Sağlıklı ve Patolojik Ruhsal Gelişimi,Ruh Sağlığı Hizmetlerinde Psikolojik Danışma ve Rehberliğin Yeri

,Koruyucu ve Önleyici Ruh Sağlığı Hizmeti Olarak Psikolojik Danışma ve Rehberlik,Ulusal Ruh Sağlığı Eylem Planının Tartışılması ve Ruh Sağlığı Alanında Çalışan Uzmanların ve Birbirileri ile Olan İlişkileri,Okul Ortamında Sıklıkla Karşılaşılan Ruhsal ve Davranışsal Sorunlar,Okul Ortamında Sıklıkla Karşılaşılan Ruhsal ve Davranışsal Sorunlar II,Ergenlik Dönemi ve İlişkili Sorunlar,Okul Ortamında Ruh Sağlığı Açısından Risk Oluşturan Etmenler ve Müdahale Süreçleri,Okulda Tanıma ve Tanılama Süreçlerine Yönelik Yürütülen Çalışmalar, Kullanılan Formlar,Özel Eğitim ve Rehberlik Genel Müdürlüğünün web sayfasının tanıtılması, yönlendirme süreçlerinde kullanılacak formların incelenmesi ve örnek üzerinden tartışılması,Okul Ortamında Koruyucu Ruh Sağlığı Perspektifinden Önleyici Çalışmalar Geliştirme (Örn. Çocuk istismarı, bağımlılık, intihar vb.),Okulda Ortamında Sunulan Koruyucu ve Önleyici Ruh Sağlığı Hizmetlerinde Sınıf Rehber Öğretmenlerinin ve Okul İdari Biriminin Görev ve Sorumlulukları,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ruh Sağlığı Hizmetlerinde Psikolojik Danışma ve Rehberliğin yerini kavrar.10, 16, 9A
Okul ortamında karşılaşılan ruhsal ve davranışsal problemleri açıklarlar. 10, 16, 9A
Ruh sağlığının çocukluk ve ergenlik dönemindeki önemini açıklar.10, 16, 9A
Okul ortamında çocuk ve ergenlerin ruh sağlığını korumaya yönelik müdahaleleri tanıtır.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma ve oryantasyon. Öğrencilerin ders içerikleri hakkında bilgilendirilmesi.Okulda Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Yadigar Kılıçcı; Çocuk Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Atalay Yörükoğlu
2Ruh Sağlığı Kavramı, Sağlıklı ve Patolojik Ruhsal GelişimiOkulda Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Yadigar Kılıçcı; Çocuk Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Atalay Yörükoğlu
3Ruh Sağlığı Hizmetlerinde Psikolojik Danışma ve Rehberliğin Yeri

Okulda Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Yadigar Kılıçcı; Çocuk Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Atalay Yörükoğlu
4Koruyucu ve Önleyici Ruh Sağlığı Hizmeti Olarak Psikolojik Danışma ve RehberlikOkulda Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Yadigar Kılıçcı; Çocuk Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Atalay Yörükoğlu
5Ulusal Ruh Sağlığı Eylem Planının Tartışılması ve Ruh Sağlığı Alanında Çalışan Uzmanların ve Birbirileri ile Olan İlişkileriOkulda Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Yadigar Kılıçcı; Çocuk Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Atalay Yörükoğlu
6Okul Ortamında Sıklıkla Karşılaşılan Ruhsal ve Davranışsal SorunlarOkulda Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Yadigar Kılıçcı; Çocuk Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Atalay Yörükoğlu
7Okul Ortamında Sıklıkla Karşılaşılan Ruhsal ve Davranışsal Sorunlar IIOkulda Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Yadigar Kılıçcı; Çocuk Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Atalay Yörükoğlu
8Ergenlik Dönemi ve İlişkili SorunlarOkulda Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Yadigar Kılıçcı; Çocuk Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Atalay Yörükoğlu
9Okul Ortamında Ruh Sağlığı Açısından Risk Oluşturan Etmenler ve Müdahale SüreçleriOkulda Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Yadigar Kılıçcı; Çocuk Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Atalay Yörükoğlu
10Okulda Tanıma ve Tanılama Süreçlerine Yönelik Yürütülen Çalışmalar, Kullanılan FormlarOkulda Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Yadigar Kılıçcı; Çocuk Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Atalay Yörükoğlu
11Özel Eğitim ve Rehberlik Genel Müdürlüğünün web sayfasının tanıtılması, yönlendirme süreçlerinde kullanılacak formların incelenmesi ve örnek üzerinden tartışılmasıOkulda Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Yadigar Kılıçcı; Çocuk Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Atalay Yörükoğlu
12Okul Ortamında Koruyucu Ruh Sağlığı Perspektifinden Önleyici Çalışmalar Geliştirme (Örn. Çocuk istismarı, bağımlılık, intihar vb.)Okulda Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Yadigar Kılıçcı; Çocuk Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Atalay Yörükoğlu
13Okulda Ortamında Sunulan Koruyucu ve Önleyici Ruh Sağlığı Hizmetlerinde Sınıf Rehber Öğretmenlerinin ve Okul İdari Biriminin Görev ve SorumluluklarıOkulda Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Yadigar Kılıçcı; Çocuk Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Atalay Yörükoğlu
14Genel TekrarOkulda Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Yadigar Kılıçcı; Çocuk Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Atalay Yörükoğlu
Kaynak
Okulda Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Yadigar KILIÇCI Çocuk Ruh Sağlığı, Prof. Dr. Atalay YÖRÜKOĞLU
Ergenlik ya da Merhaba Hüzün, Doç. Dr. Talat PARMAN Okulsuz Toplum, Ivan Illich

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04