Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK İSTİSMARI VE İHMALİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuk istismarı ve ihmali, istismar türleri, istismara etki eden aile içi faktörler, risk etmenleri, çocuk istismarını açıklamaya yönelik modeller, Çocuk istismarının göstergeleri. Örselenmiş ve ihmal edilmiş çocuklarla psikolojik danışma.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk istismarı ve ihmali konusuna giriş. Tarih içinde çocuk istismarının tanımlanması tanılanması,Çocuğun gelişimi ve aile.,Disfonksiyonel aile yapılarının incelenmesi. ,Aile yapısı ve çocuk istismarı ve ihmali.,İstismar türleri,İstismar türleri.,Çocuk ihmali ve kötü davranım, Çocuk istismarı ve ihmalinin yaşam boyu etkileri
,Çocuk istismarı ve ihmalinin yaşam boyu etkileri,Çocuk istismarı ve ihmalinin yasal boyutları ve önleme,Okul ortamı ve çocuğun psikolojik gelişimi,Rohner'in ebeveyn kabul red teorisi. ,Çocuk istismarı ve ihmali ile psikolojik danışma yaklaşımları ve vaka örnekleri,Çocuk istismarı ve ihmali ile psikolojik danışma yaklaşımları ve vaka örnekleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk istismarı ve ihmalinin ne şekilde gerçekleştiği, risk etmenleri, koruyucu ve önleyici etmenler, istismar ve ihmalin çocuk üzerinde kısa dönem ve uzun dönem etkileri, çocuğun duygusal gelişimi ve sağlığına etkileri konusunda bilgi sahibi olma. Aile içi disfonksiyon örüntüleri ve etkileri, müdahale ve psikolojik danışma yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olma. 10, 16, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk istismarı ve ihmali konusuna giriş. Tarih içinde çocuk istismarının tanımlanması tanılanmasıDers Okuması
2Çocuğun gelişimi ve aile.Ders Okuması
3Disfonksiyonel aile yapılarının incelenmesi. Ders Okuması
4Aile yapısı ve çocuk istismarı ve ihmali.Ders Okuması
5İstismar türleriDers Okuması
6İstismar türleri.Ders Okuması
7Çocuk ihmali ve kötü davranımDers Okuması
8 Çocuk istismarı ve ihmalinin yaşam boyu etkileri
Ders Okuması
9Çocuk istismarı ve ihmalinin yaşam boyu etkileriDers Okuması
10Çocuk istismarı ve ihmalinin yasal boyutları ve önlemeDers Okuması
11Okul ortamı ve çocuğun psikolojik gelişimiDers Okuması
12Rohner'in ebeveyn kabul red teorisi. Ders Okuması
13Çocuk istismarı ve ihmali ile psikolojik danışma yaklaşımları ve vaka örnekleriDers Okuması
14Çocuk istismarı ve ihmali ile psikolojik danışma yaklaşımları ve vaka örnekleriDers Okuması
Kaynak
Yenibaş, R. ve Şirin, A. (2007). Ailede çocuğun istismarı ve umutsuzluk. İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım. Bayraktar, S. (2014). İnsanlığın kanayan yarası çocuk istismarı ve ihmalı. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14040
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)108
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK İSTİSMARI VE İHMALİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuk istismarı ve ihmali, istismar türleri, istismara etki eden aile içi faktörler, risk etmenleri, çocuk istismarını açıklamaya yönelik modeller, Çocuk istismarının göstergeleri. Örselenmiş ve ihmal edilmiş çocuklarla psikolojik danışma.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk istismarı ve ihmali konusuna giriş. Tarih içinde çocuk istismarının tanımlanması tanılanması,Çocuğun gelişimi ve aile.,Disfonksiyonel aile yapılarının incelenmesi. ,Aile yapısı ve çocuk istismarı ve ihmali.,İstismar türleri,İstismar türleri.,Çocuk ihmali ve kötü davranım, Çocuk istismarı ve ihmalinin yaşam boyu etkileri
,Çocuk istismarı ve ihmalinin yaşam boyu etkileri,Çocuk istismarı ve ihmalinin yasal boyutları ve önleme,Okul ortamı ve çocuğun psikolojik gelişimi,Rohner'in ebeveyn kabul red teorisi. ,Çocuk istismarı ve ihmali ile psikolojik danışma yaklaşımları ve vaka örnekleri,Çocuk istismarı ve ihmali ile psikolojik danışma yaklaşımları ve vaka örnekleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk istismarı ve ihmalinin ne şekilde gerçekleştiği, risk etmenleri, koruyucu ve önleyici etmenler, istismar ve ihmalin çocuk üzerinde kısa dönem ve uzun dönem etkileri, çocuğun duygusal gelişimi ve sağlığına etkileri konusunda bilgi sahibi olma. Aile içi disfonksiyon örüntüleri ve etkileri, müdahale ve psikolojik danışma yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olma. 10, 16, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk istismarı ve ihmali konusuna giriş. Tarih içinde çocuk istismarının tanımlanması tanılanmasıDers Okuması
2Çocuğun gelişimi ve aile.Ders Okuması
3Disfonksiyonel aile yapılarının incelenmesi. Ders Okuması
4Aile yapısı ve çocuk istismarı ve ihmali.Ders Okuması
5İstismar türleriDers Okuması
6İstismar türleri.Ders Okuması
7Çocuk ihmali ve kötü davranımDers Okuması
8 Çocuk istismarı ve ihmalinin yaşam boyu etkileri
Ders Okuması
9Çocuk istismarı ve ihmalinin yaşam boyu etkileriDers Okuması
10Çocuk istismarı ve ihmalinin yasal boyutları ve önlemeDers Okuması
11Okul ortamı ve çocuğun psikolojik gelişimiDers Okuması
12Rohner'in ebeveyn kabul red teorisi. Ders Okuması
13Çocuk istismarı ve ihmali ile psikolojik danışma yaklaşımları ve vaka örnekleriDers Okuması
14Çocuk istismarı ve ihmali ile psikolojik danışma yaklaşımları ve vaka örnekleriDers Okuması
Kaynak
Yenibaş, R. ve Şirin, A. (2007). Ailede çocuğun istismarı ve umutsuzluk. İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım. Bayraktar, S. (2014). İnsanlığın kanayan yarası çocuk istismarı ve ihmalı. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04