Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet İPŞİRLİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet İPŞİRLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Osmanlı Devleti'nin yıkılışını hazırlayan iç ve dış sebepler; XIX. Yüzyılda Osmanlı Devleti'nde yenilik hareketleri; Osmanlı Devleti'nin son dönemindeki fikir akımları; XX. Yüzyılın başında Osmanlı Devleti'nin siyasi ve askeri durumu; I. Dünya Savaş ve Ermeni meselesi; Anadolu'nun işgali ve tepkiler; Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun'a çıkışı ve faaliyetleri; kongreler dönemi ve teşkilatlanma; son Osmanlı Mebuslar Meclisi'nin açılışı ve Misak-l Millînin kabulü; Millî Mücadele'ye hazırlık ve bu hazırlığın maddi ve manevi temeller; TBMM'nin açılış ve faaliyetleri; Sevr Antlaşması; Güney ve Doğu cephelerindeki mücadeleler; düzenli ordunun kUruIuŞU, Yunan taarruzu ve Batı cephesindeki savaşlar, Mudanya Mütarekesi'nin imzalanması, Lozan Konferansı'nın toplanması ve Barış Antlaşması'nın imzalanması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Osmanlı Devleti'nin yıkılışını hazırlayan iç ve dış sebepler,XIX. Yüzyılda Osmanlı Devleti'nde yenilik hareketleri,Osmanlı Devleti'nin son dönemindeki fikir akımları,XX. Yüzyılın başında Osmanlı Devleti'nin siyasi ve askeri durumu,I. Dünya Savaş ve Ermeni meselesi; Anadolu'nun işgali ve tepkiler,Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun'a çıkışı ve faaliyetleri,Kongreler dönemi ve teşkilatlanma,Son Osmanlı Mebuslar Meclisi'nin açılışı ve Misak-l Millînin kabulü,Millî Mücadele'ye hazırlık ve bu hazırlığın maddi ve manevi temeller,TBMM'nin açılış ve faaliyetleri; Sevr Antlaşması; Güney ve Doğu cephelerindeki mücadeleler; düzenli ordunun kuruluşu,Düzenli ordunun kuruIuşu, Yunan taarruzu ve Batı cephesindeki savaşlar,Mudanya Mütarekesi'nin imzalanması, Lozan Konferansı'nın toplanması ve Barış Antlaşması'nın imzalanması,Cemiyeti'ne üyelik, Balkan Antantı ve Sadabat Pak- ü); Atatürk dönemi Türk düş politikası (Montrö Boğazlar Sözleşmesi, Hatay'ın Anavatan' a katılması,,Türkiye'nin diğer ülkelerle olan ikili münasebetleri); Atatürk düşünce sisteminin tanımı, kapsamı ve Atatürk ilkeleri; Atatürk'ten sonra Türkiye, Demokrat Partinin iktidar yılları, 1960 ve 1970'li yıllarda Türkiye, 1960 sonrası Türkiye'nin dış politikası; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler, tarih araştırmalarının anlam ve yararını öğrenir. | 37 | A |
Öğrenciler, modernleşme öncesi Osmanlı tarihini genel hatlarıyla öğrenir. | 37 | A |
Öğrenciler, modernleşme sürecini Avrupa tarihi içinde görüp Osmanlı tarihi ile karşılaştırarak değerlendirebilecek. | 37 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Osmanlı Devleti'nin yıkılışını hazırlayan iç ve dış sebepler | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
2 | XIX. Yüzyılda Osmanlı Devleti'nde yenilik hareketleri | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
3 | Osmanlı Devleti'nin son dönemindeki fikir akımları | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
4 | XX. Yüzyılın başında Osmanlı Devleti'nin siyasi ve askeri durumu | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
5 | I. Dünya Savaş ve Ermeni meselesi; Anadolu'nun işgali ve tepkiler | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
6 | Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun'a çıkışı ve faaliyetleri | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
7 | Kongreler dönemi ve teşkilatlanma | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
8 | Son Osmanlı Mebuslar Meclisi'nin açılışı ve Misak-l Millînin kabulü | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
9 | Millî Mücadele'ye hazırlık ve bu hazırlığın maddi ve manevi temeller | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
10 | TBMM'nin açılış ve faaliyetleri; Sevr Antlaşması; Güney ve Doğu cephelerindeki mücadeleler; düzenli ordunun kuruluşu | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
11 | Düzenli ordunun kuruIuşu, Yunan taarruzu ve Batı cephesindeki savaşlar | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
12 | Mudanya Mütarekesi'nin imzalanması, Lozan Konferansı'nın toplanması ve Barış Antlaşması'nın imzalanması | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
13 | Cemiyeti'ne üyelik, Balkan Antantı ve Sadabat Pak- ü); Atatürk dönemi Türk düş politikası (Montrö Boğazlar Sözleşmesi, Hatay'ın Anavatan' a katılması, | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
14 | Türkiye'nin diğer ülkelerle olan ikili münasebetleri); Atatürk düşünce sisteminin tanımı, kapsamı ve Atatürk ilkeleri; Atatürk'ten sonra Türkiye, Demokrat Partinin iktidar yılları, 1960 ve 1970'li yıllarda Türkiye, 1960 sonrası Türkiye'nin dış politikası | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
Kaynak |
Derleme Ders Notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | ||||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | ||||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | ||||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | ||||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | ||||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | ||||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | ||||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | ||||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | ||||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | ||||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | ||||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 1 | 5 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 1 | 4 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 2 | 2 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 7 | 2 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 83 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(83/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ I | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Genel Kültür |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet İPŞİRLİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet İPŞİRLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Osmanlı Devleti'nin yıkılışını hazırlayan iç ve dış sebepler; XIX. Yüzyılda Osmanlı Devleti'nde yenilik hareketleri; Osmanlı Devleti'nin son dönemindeki fikir akımları; XX. Yüzyılın başında Osmanlı Devleti'nin siyasi ve askeri durumu; I. Dünya Savaş ve Ermeni meselesi; Anadolu'nun işgali ve tepkiler; Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun'a çıkışı ve faaliyetleri; kongreler dönemi ve teşkilatlanma; son Osmanlı Mebuslar Meclisi'nin açılışı ve Misak-l Millînin kabulü; Millî Mücadele'ye hazırlık ve bu hazırlığın maddi ve manevi temeller; TBMM'nin açılış ve faaliyetleri; Sevr Antlaşması; Güney ve Doğu cephelerindeki mücadeleler; düzenli ordunun kUruIuŞU, Yunan taarruzu ve Batı cephesindeki savaşlar, Mudanya Mütarekesi'nin imzalanması, Lozan Konferansı'nın toplanması ve Barış Antlaşması'nın imzalanması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Osmanlı Devleti'nin yıkılışını hazırlayan iç ve dış sebepler,XIX. Yüzyılda Osmanlı Devleti'nde yenilik hareketleri,Osmanlı Devleti'nin son dönemindeki fikir akımları,XX. Yüzyılın başında Osmanlı Devleti'nin siyasi ve askeri durumu,I. Dünya Savaş ve Ermeni meselesi; Anadolu'nun işgali ve tepkiler,Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun'a çıkışı ve faaliyetleri,Kongreler dönemi ve teşkilatlanma,Son Osmanlı Mebuslar Meclisi'nin açılışı ve Misak-l Millînin kabulü,Millî Mücadele'ye hazırlık ve bu hazırlığın maddi ve manevi temeller,TBMM'nin açılış ve faaliyetleri; Sevr Antlaşması; Güney ve Doğu cephelerindeki mücadeleler; düzenli ordunun kuruluşu,Düzenli ordunun kuruIuşu, Yunan taarruzu ve Batı cephesindeki savaşlar,Mudanya Mütarekesi'nin imzalanması, Lozan Konferansı'nın toplanması ve Barış Antlaşması'nın imzalanması,Cemiyeti'ne üyelik, Balkan Antantı ve Sadabat Pak- ü); Atatürk dönemi Türk düş politikası (Montrö Boğazlar Sözleşmesi, Hatay'ın Anavatan' a katılması,,Türkiye'nin diğer ülkelerle olan ikili münasebetleri); Atatürk düşünce sisteminin tanımı, kapsamı ve Atatürk ilkeleri; Atatürk'ten sonra Türkiye, Demokrat Partinin iktidar yılları, 1960 ve 1970'li yıllarda Türkiye, 1960 sonrası Türkiye'nin dış politikası; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler, tarih araştırmalarının anlam ve yararını öğrenir. | 37 | A |
Öğrenciler, modernleşme öncesi Osmanlı tarihini genel hatlarıyla öğrenir. | 37 | A |
Öğrenciler, modernleşme sürecini Avrupa tarihi içinde görüp Osmanlı tarihi ile karşılaştırarak değerlendirebilecek. | 37 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Osmanlı Devleti'nin yıkılışını hazırlayan iç ve dış sebepler | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
2 | XIX. Yüzyılda Osmanlı Devleti'nde yenilik hareketleri | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
3 | Osmanlı Devleti'nin son dönemindeki fikir akımları | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
4 | XX. Yüzyılın başında Osmanlı Devleti'nin siyasi ve askeri durumu | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
5 | I. Dünya Savaş ve Ermeni meselesi; Anadolu'nun işgali ve tepkiler | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
6 | Mustafa Kemal Paşa'nın Samsun'a çıkışı ve faaliyetleri | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
7 | Kongreler dönemi ve teşkilatlanma | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
8 | Son Osmanlı Mebuslar Meclisi'nin açılışı ve Misak-l Millînin kabulü | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
9 | Millî Mücadele'ye hazırlık ve bu hazırlığın maddi ve manevi temeller | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
10 | TBMM'nin açılış ve faaliyetleri; Sevr Antlaşması; Güney ve Doğu cephelerindeki mücadeleler; düzenli ordunun kuruluşu | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
11 | Düzenli ordunun kuruIuşu, Yunan taarruzu ve Batı cephesindeki savaşlar | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
12 | Mudanya Mütarekesi'nin imzalanması, Lozan Konferansı'nın toplanması ve Barış Antlaşması'nın imzalanması | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
13 | Cemiyeti'ne üyelik, Balkan Antantı ve Sadabat Pak- ü); Atatürk dönemi Türk düş politikası (Montrö Boğazlar Sözleşmesi, Hatay'ın Anavatan' a katılması, | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
14 | Türkiye'nin diğer ülkelerle olan ikili münasebetleri); Atatürk düşünce sisteminin tanımı, kapsamı ve Atatürk ilkeleri; Atatürk'ten sonra Türkiye, Demokrat Partinin iktidar yılları, 1960 ve 1970'li yıllarda Türkiye, 1960 sonrası Türkiye'nin dış politikası | İlgili Ders Notuna Çalışmak |
Kaynak |
Derleme Ders Notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | ||||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | ||||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | ||||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | ||||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | ||||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | ||||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | ||||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | ||||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | ||||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | ||||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | ||||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |