Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PDR'DE PROGRAM GELİŞTİRME | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU |
Dersi Verenler | Arş.Gör. Elif SARICAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eğitimde program geliştirme temel kavramları, ilkeleri, program geliştirme ve modelleri incelenerek, eğitim programları ile okul PDR hizmetleri ve okul PDR programları ilişkisini kurma ve okul PDR programları geliştirme becerisi kazanmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel kavramlar ve eğitim programı tanımı, içeriği,Eğitim programı türleri ve unsurları,Program geliştirme yaklaşım ve modelleri,Eğitimde program geliştirme ve PDR alanları arasındaki ilişki,Okul PDR programları 1: Modeller,Okul PDR programları 2: Modeller,Okul PDR programlarının hazırlanması ve planlanması,Okul PDR programlarının tasarımı,Gelişimsel ve önleyici hizmetler programı,Yöneltme hizmetleri programı,İyileştirici hizmetler programı,Dolaylı hizmetler programı,Okul PDR programlarının uygulanması,Okul PDR programlarının değerlendirmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eğitimde program geliştirmede temel kavramları açıklar | 10, 13, 16, 2, 9 | C, E |
Program geliştirme yaklaşım ve modellerini kavrar | 10, 16, 9 | C, E, H, I, L |
Okul PDR programları ve modellerini kavrar | 10, 13, 9 | E |
Okul PDR programı hazırlama ve planlama sürecini açıklar | 16, 5, 9 | E, L |
Okul PDR hizmetleri programının amaç ve içerik belirleme sürecini açıklar | 10, 9 | C, E, I |
Okul PDR programlarının değerlendirilmesi sürecini kavrar | 13, 5, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi, I: Portfolyo Görevi, L: Grup değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar ve eğitim programı tanımı, içeriği | Erkan (2018), Demirel (2009) |
2 | Eğitim programı türleri ve unsurları | Erkan (2018), Demirel (2009) |
3 | Program geliştirme yaklaşım ve modelleri | Erkan (2018), Demirel (2009) |
4 | Eğitimde program geliştirme ve PDR alanları arasındaki ilişki | Erkan (2018), Demirel (2009) |
5 | Okul PDR programları 1: Modeller | Erkan (2018), Demirel (2009) |
6 | Okul PDR programları 2: Modeller | Erkan (2018), Demirel (2009) |
7 | Okul PDR programlarının hazırlanması ve planlanması | Erkan (2018), Demirel (2009) |
8 | Okul PDR programlarının tasarımı | Erkan (2018), Demirel (2009) |
9 | Gelişimsel ve önleyici hizmetler programı | Erkan (2018), Demirel (2009) |
10 | Yöneltme hizmetleri programı | Erkan (2018), Demirel (2009) |
11 | İyileştirici hizmetler programı | Erkan (2018), Demirel (2009) |
12 | Dolaylı hizmetler programı | Erkan (2018), Demirel (2009) |
13 | Okul PDR programlarının uygulanması | Erkan (2018), Demirel (2009) |
14 | Okul PDR programlarının değerlendirmesi | Erkan (2018), Demirel (2009) |
Kaynak |
Erkan , Serdar (2018). Psikolojik danışma ve rehberlikte program geliştirme. 2. Baskı, Ankara: Pegem Akademi Demirel, Özcan. (2009). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem Akademi Ertürk, S.(1982). Program geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları. - Varış, Fatma (1988). Program Geliştirme, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | ||||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 68 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(68/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PDR'DE PROGRAM GELİŞTİRME | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Kezban Ekin ÖZBEY DUYGU |
Dersi Verenler | Arş.Gör. Elif SARICAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eğitimde program geliştirme temel kavramları, ilkeleri, program geliştirme ve modelleri incelenerek, eğitim programları ile okul PDR hizmetleri ve okul PDR programları ilişkisini kurma ve okul PDR programları geliştirme becerisi kazanmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel kavramlar ve eğitim programı tanımı, içeriği,Eğitim programı türleri ve unsurları,Program geliştirme yaklaşım ve modelleri,Eğitimde program geliştirme ve PDR alanları arasındaki ilişki,Okul PDR programları 1: Modeller,Okul PDR programları 2: Modeller,Okul PDR programlarının hazırlanması ve planlanması,Okul PDR programlarının tasarımı,Gelişimsel ve önleyici hizmetler programı,Yöneltme hizmetleri programı,İyileştirici hizmetler programı,Dolaylı hizmetler programı,Okul PDR programlarının uygulanması,Okul PDR programlarının değerlendirmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eğitimde program geliştirmede temel kavramları açıklar | 10, 13, 16, 2, 9 | C, E |
Program geliştirme yaklaşım ve modellerini kavrar | 10, 16, 9 | C, E, H, I, L |
Okul PDR programları ve modellerini kavrar | 10, 13, 9 | E |
Okul PDR programı hazırlama ve planlama sürecini açıklar | 16, 5, 9 | E, L |
Okul PDR hizmetleri programının amaç ve içerik belirleme sürecini açıklar | 10, 9 | C, E, I |
Okul PDR programlarının değerlendirilmesi sürecini kavrar | 13, 5, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi, I: Portfolyo Görevi, L: Grup değerlendirme |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar ve eğitim programı tanımı, içeriği | Erkan (2018), Demirel (2009) |
2 | Eğitim programı türleri ve unsurları | Erkan (2018), Demirel (2009) |
3 | Program geliştirme yaklaşım ve modelleri | Erkan (2018), Demirel (2009) |
4 | Eğitimde program geliştirme ve PDR alanları arasındaki ilişki | Erkan (2018), Demirel (2009) |
5 | Okul PDR programları 1: Modeller | Erkan (2018), Demirel (2009) |
6 | Okul PDR programları 2: Modeller | Erkan (2018), Demirel (2009) |
7 | Okul PDR programlarının hazırlanması ve planlanması | Erkan (2018), Demirel (2009) |
8 | Okul PDR programlarının tasarımı | Erkan (2018), Demirel (2009) |
9 | Gelişimsel ve önleyici hizmetler programı | Erkan (2018), Demirel (2009) |
10 | Yöneltme hizmetleri programı | Erkan (2018), Demirel (2009) |
11 | İyileştirici hizmetler programı | Erkan (2018), Demirel (2009) |
12 | Dolaylı hizmetler programı | Erkan (2018), Demirel (2009) |
13 | Okul PDR programlarının uygulanması | Erkan (2018), Demirel (2009) |
14 | Okul PDR programlarının değerlendirmesi | Erkan (2018), Demirel (2009) |
Kaynak |
Erkan , Serdar (2018). Psikolojik danışma ve rehberlikte program geliştirme. 2. Baskı, Ankara: Pegem Akademi Demirel, Özcan. (2009). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem Akademi Ertürk, S.(1982). Program geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları. - Varış, Fatma (1988). Program Geliştirme, Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | ||||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |