Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Duygu MUTLU BAYRAKTAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemleri; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkilerini kavratabilme.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünebilme; temel kavramlar,Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünebilme; temel kavramlar,Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri;,Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri;,Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar;,Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar;,İşletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri;,İşletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri;,Dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar);,Dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar);,Kelime işlem programları;hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı ,Kelime işlem programları;hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı ,Web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri.,Web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; 12, 16, 9G
Kelime işlem programları;hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemlerini uygulayabilme ve tanıyabilme16, 19, 8A
Dosya yönetimi; yardımcı programları (üçüncü parti yazılımlar) tanıyabilme ; 19, 8, 9A
İşletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemlerini anlayabilme14, 19, 8A, F
Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlarını anlayabilme14, 19, 21, 8A
Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemlerini anlayabilme 19, 2, 6, 8, 9A
Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünebilme; 12, 19, 2, 23
iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkilerini kavrayabilme,19, 23, 3, 37, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünebilme; temel kavramlar1.Kaynak -1. Ünite Temel Kavramlar
2Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünebilme; temel kavramlar1.Kaynak -1. Ünite Temel Kavramlar
3Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; Ders Uygulama ve ünite devamı
4Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri;Ders Uygulama ve ünite devamı
5Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar;Ders Uygulama ve ünite devamı
6Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar;Ders Uygulama ve ünite devamı
7İşletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; Ders Uygulama ve ünite devamı
8İşletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri;Ders Uygulama ve ünite devamı
9Dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar);Ders Uygulama ve ünite devamı
10Dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); Ders Uygulama ve ünite devamı
11Kelime işlem programları;hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı Ders Uygulama ve ünite devamı
12Kelime işlem programları;hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı Ders Uygulama ve ünite devamı
13Web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri.Ders Uygulama ve ünite devamı
14Web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri.Ders Uygulama ve ünite devamı
Kaynak
https://www.anadolu.edu.tr/uploads/anadolu/ckfinder/web/files/BIL101U.pdf https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/1852017131004bili.pdf

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme339
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi339
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer133
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı224
Ara Sınav ve Hazırlığı7321
Genel Sınav ve Hazırlığı14342
Performans Görevi, Bakım Planı236
Toplam İş Yükü (Saat)136
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüGenel Kültür
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Serpil AYDIN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Duygu MUTLU BAYRAKTAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemleri; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkilerini kavratabilme.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünebilme; temel kavramlar,Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünebilme; temel kavramlar,Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri;,Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri;,Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar;,Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar;,İşletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri;,İşletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri;,Dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar);,Dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar);,Kelime işlem programları;hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı ,Kelime işlem programları;hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı ,Web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri.,Web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; 12, 16, 9G
Kelime işlem programları;hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemlerini uygulayabilme ve tanıyabilme16, 19, 8A
Dosya yönetimi; yardımcı programları (üçüncü parti yazılımlar) tanıyabilme ; 19, 8, 9A
İşletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemlerini anlayabilme14, 19, 8A, F
Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlarını anlayabilme14, 19, 21, 8A
Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemlerini anlayabilme 19, 2, 6, 8, 9A
Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünebilme; 12, 19, 2, 23
iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkilerini kavrayabilme,19, 23, 3, 37, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünebilme; temel kavramlar1.Kaynak -1. Ünite Temel Kavramlar
2Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünebilme; temel kavramlar1.Kaynak -1. Ünite Temel Kavramlar
3Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; Ders Uygulama ve ünite devamı
4Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri;Ders Uygulama ve ünite devamı
5Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar;Ders Uygulama ve ünite devamı
6Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar;Ders Uygulama ve ünite devamı
7İşletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; Ders Uygulama ve ünite devamı
8İşletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri;Ders Uygulama ve ünite devamı
9Dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar);Ders Uygulama ve ünite devamı
10Dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); Ders Uygulama ve ünite devamı
11Kelime işlem programları;hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı Ders Uygulama ve ünite devamı
12Kelime işlem programları;hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı Ders Uygulama ve ünite devamı
13Web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri.Ders Uygulama ve ünite devamı
14Web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri.Ders Uygulama ve ünite devamı
Kaynak
https://www.anadolu.edu.tr/uploads/anadolu/ckfinder/web/files/BIL101U.pdf https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/1852017131004bili.pdf

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04