Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOLOJİYE GİRİŞ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersin Yardımcılarıönerilen kaynaklar, dersin öğretim elemanı tarafından sağlanan notlar
Dersin AmacıBu dersin amacı; öğrencilerin Psikoloji disiplini alanında genel bir bilgi donanımına sahip olmalarını sağlamaktır. Psikoloji biliminin alt alanları, araştırma yöntemleri ile temel konu ve kavramları hakkında öğrencilerin temel düzeyde bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikolojiye Giriş: Bilim olarak Psikoloji,Psikolojide Temel Yaklaşımlar, Psikolojide Araştırma Yöntemleri,Davranışın Evrimsel ve Biyolojik Temelleri,Öğrenme ve Davranış Analizi,Algı,Bellek ve Bilişsel Süreçler,Bilinç ve Farkındalık,Duygular,Gelişim Psikolojisi,İnsan Kişiliğini Anlama-1,İnsan Kişiliğinin Değerlendirilmesi,Zeka,Psikolojik Bozukluklar,Psikolojide Tedavi Yöntemleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
4.Kişilik kuramlarını karşılaştırabilecektir.13, 19, 9A
1. Psikolojinin temel kavramlarını tartışabilecektir.19, 23, 9A
2. Öğrenme Psikolojisinin temel kavramlarını tanımlayabilecektir.13, 19, 23, 9A
3. Gelişim Psikolojisinin temel kavramlarını tartışabilecektir.13, 23, 9A
5. Psikolojik bozukluklar hakkındaki temel kavramları tanımlayabilecektir.13, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikolojiye Giriş: Bilim olarak Psikolojikonuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma -Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf 1-10
2Psikolojide Temel Yaklaşımlarkonuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf10-20
3 Psikolojide Araştırma Yöntemlerikonuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf 23-33
4Davranışın Evrimsel ve Biyolojik Temellerikonuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf 53-81
5Öğrenme ve Davranış AnaliziAna kaynaktan okuma yapma Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) s164-187
6Algıkonuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf 90-113
7Bellek ve Bilişsel Süreçlerkonuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) s195-226
8Bilinç ve FarkındalıkAna kaynaktan okuma yapma Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) p136-151 ve Freud tarafından ortaya koyulan bilinç düzeyleri teorisi hakkında araştırma
9Duygularevrensel temel duyguları araştırma
10Gelişim Psikolojisikonuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma. Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf 298-324
11İnsan Kişiliğini Anlama-1konuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma.Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf 406-431
12İnsan Kişiliğinin Değerlendirilmesiprojektif ve objektif kişlik değerlendirme araçları hakkında bilgi edinme
13Zekakonuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma ve popüler zeka testlerini araştırma.Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013)p270-288
14Psikolojik Bozukluklarkonuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma.Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf441-470
15Psikolojide Tedavi YöntemleriAna kaynaktan okuma yapmaGerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf478-496
Kaynak
Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013). Psikoloji ve Yaşam. Ankara: Nobel. Derste kullanılan Sunumlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati15230
Rehberli Problem Çözme15230
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı15230
Genel Sınav ve Hazırlığı15230
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOLOJİYE GİRİŞ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN
Dersin Yardımcılarıönerilen kaynaklar, dersin öğretim elemanı tarafından sağlanan notlar
Dersin AmacıBu dersin amacı; öğrencilerin Psikoloji disiplini alanında genel bir bilgi donanımına sahip olmalarını sağlamaktır. Psikoloji biliminin alt alanları, araştırma yöntemleri ile temel konu ve kavramları hakkında öğrencilerin temel düzeyde bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikolojiye Giriş: Bilim olarak Psikoloji,Psikolojide Temel Yaklaşımlar, Psikolojide Araştırma Yöntemleri,Davranışın Evrimsel ve Biyolojik Temelleri,Öğrenme ve Davranış Analizi,Algı,Bellek ve Bilişsel Süreçler,Bilinç ve Farkındalık,Duygular,Gelişim Psikolojisi,İnsan Kişiliğini Anlama-1,İnsan Kişiliğinin Değerlendirilmesi,Zeka,Psikolojik Bozukluklar,Psikolojide Tedavi Yöntemleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
4.Kişilik kuramlarını karşılaştırabilecektir.13, 19, 9A
1. Psikolojinin temel kavramlarını tartışabilecektir.19, 23, 9A
2. Öğrenme Psikolojisinin temel kavramlarını tanımlayabilecektir.13, 19, 23, 9A
3. Gelişim Psikolojisinin temel kavramlarını tartışabilecektir.13, 23, 9A
5. Psikolojik bozukluklar hakkındaki temel kavramları tanımlayabilecektir.13, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikolojiye Giriş: Bilim olarak Psikolojikonuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma -Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf 1-10
2Psikolojide Temel Yaklaşımlarkonuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf10-20
3 Psikolojide Araştırma Yöntemlerikonuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf 23-33
4Davranışın Evrimsel ve Biyolojik Temellerikonuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf 53-81
5Öğrenme ve Davranış AnaliziAna kaynaktan okuma yapma Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) s164-187
6Algıkonuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf 90-113
7Bellek ve Bilişsel Süreçlerkonuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) s195-226
8Bilinç ve FarkındalıkAna kaynaktan okuma yapma Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) p136-151 ve Freud tarafından ortaya koyulan bilinç düzeyleri teorisi hakkında araştırma
9Duygularevrensel temel duyguları araştırma
10Gelişim Psikolojisikonuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma. Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf 298-324
11İnsan Kişiliğini Anlama-1konuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma.Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf 406-431
12İnsan Kişiliğinin Değerlendirilmesiprojektif ve objektif kişlik değerlendirme araçları hakkında bilgi edinme
13Zekakonuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma ve popüler zeka testlerini araştırma.Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013)p270-288
14Psikolojik Bozukluklarkonuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma.Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf441-470
15Psikolojide Tedavi YöntemleriAna kaynaktan okuma yapmaGerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf478-496
Kaynak
Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013). Psikoloji ve Yaşam. Ankara: Nobel. Derste kullanılan Sunumlar

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04