Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİYE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN |
Dersin Yardımcıları | önerilen kaynaklar, dersin öğretim elemanı tarafından sağlanan notlar |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin Psikoloji disiplini alanında genel bir bilgi donanımına sahip olmalarını sağlamaktır. Psikoloji biliminin alt alanları, araştırma yöntemleri ile temel konu ve kavramları hakkında öğrencilerin temel düzeyde bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikolojiye Giriş: Bilim olarak Psikoloji,Psikolojide Temel Yaklaşımlar, Psikolojide Araştırma Yöntemleri,Davranışın Evrimsel ve Biyolojik Temelleri,Öğrenme ve Davranış Analizi,Algı,Bellek ve Bilişsel Süreçler,Bilinç ve Farkındalık,Duygular,Gelişim Psikolojisi,İnsan Kişiliğini Anlama-1,İnsan Kişiliğinin Değerlendirilmesi,Zeka,Psikolojik Bozukluklar,Psikolojide Tedavi Yöntemleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
4.Kişilik kuramlarını karşılaştırabilecektir. | 13, 19, 9 | A |
1. Psikolojinin temel kavramlarını tartışabilecektir. | 19, 23, 9 | A |
2. Öğrenme Psikolojisinin temel kavramlarını tanımlayabilecektir. | 13, 19, 23, 9 | A |
3. Gelişim Psikolojisinin temel kavramlarını tartışabilecektir. | 13, 23, 9 | A |
5. Psikolojik bozukluklar hakkındaki temel kavramları tanımlayabilecektir. | 13, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikolojiye Giriş: Bilim olarak Psikoloji | konuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma -Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf 1-10 |
2 | Psikolojide Temel Yaklaşımlar | konuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf10-20 |
3 | Psikolojide Araştırma Yöntemleri | konuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf 23-33 |
4 | Davranışın Evrimsel ve Biyolojik Temelleri | konuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf 53-81 |
5 | Öğrenme ve Davranış Analizi | Ana kaynaktan okuma yapma Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) s164-187 |
6 | Algı | konuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf 90-113 |
7 | Bellek ve Bilişsel Süreçler | konuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) s195-226 |
8 | Bilinç ve Farkındalık | Ana kaynaktan okuma yapma Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) p136-151 ve Freud tarafından ortaya koyulan bilinç düzeyleri teorisi hakkında araştırma |
9 | Duygular | evrensel temel duyguları araştırma |
10 | Gelişim Psikolojisi | konuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma. Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf 298-324 |
11 | İnsan Kişiliğini Anlama-1 | konuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma.Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf 406-431 |
12 | İnsan Kişiliğinin Değerlendirilmesi | projektif ve objektif kişlik değerlendirme araçları hakkında bilgi edinme |
13 | Zeka | konuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma ve popüler zeka testlerini araştırma.Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013)p270-288 |
14 | Psikolojik Bozukluklar | konuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma.Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf441-470 |
15 | Psikolojide Tedavi Yöntemleri | Ana kaynaktan okuma yapmaGerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf478-496 |
Kaynak |
Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013). Psikoloji ve Yaşam. Ankara: Nobel. Derste kullanılan Sunumlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | ||||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | ||||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | ||||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | ||||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | ||||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | ||||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | ||||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 15 | 2 | 30 | |||
Rehberli Problem Çözme | 15 | 2 | 30 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 15 | 2 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 15 | 2 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSİKOLOJİYE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Alan Eğitimi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN |
Dersin Yardımcıları | önerilen kaynaklar, dersin öğretim elemanı tarafından sağlanan notlar |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin Psikoloji disiplini alanında genel bir bilgi donanımına sahip olmalarını sağlamaktır. Psikoloji biliminin alt alanları, araştırma yöntemleri ile temel konu ve kavramları hakkında öğrencilerin temel düzeyde bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Psikolojiye Giriş: Bilim olarak Psikoloji,Psikolojide Temel Yaklaşımlar, Psikolojide Araştırma Yöntemleri,Davranışın Evrimsel ve Biyolojik Temelleri,Öğrenme ve Davranış Analizi,Algı,Bellek ve Bilişsel Süreçler,Bilinç ve Farkındalık,Duygular,Gelişim Psikolojisi,İnsan Kişiliğini Anlama-1,İnsan Kişiliğinin Değerlendirilmesi,Zeka,Psikolojik Bozukluklar,Psikolojide Tedavi Yöntemleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
4.Kişilik kuramlarını karşılaştırabilecektir. | 13, 19, 9 | A |
1. Psikolojinin temel kavramlarını tartışabilecektir. | 19, 23, 9 | A |
2. Öğrenme Psikolojisinin temel kavramlarını tanımlayabilecektir. | 13, 19, 23, 9 | A |
3. Gelişim Psikolojisinin temel kavramlarını tartışabilecektir. | 13, 23, 9 | A |
5. Psikolojik bozukluklar hakkındaki temel kavramları tanımlayabilecektir. | 13, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikolojiye Giriş: Bilim olarak Psikoloji | konuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma -Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf 1-10 |
2 | Psikolojide Temel Yaklaşımlar | konuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf10-20 |
3 | Psikolojide Araştırma Yöntemleri | konuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf 23-33 |
4 | Davranışın Evrimsel ve Biyolojik Temelleri | konuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf 53-81 |
5 | Öğrenme ve Davranış Analizi | Ana kaynaktan okuma yapma Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) s164-187 |
6 | Algı | konuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf 90-113 |
7 | Bellek ve Bilişsel Süreçler | konuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) s195-226 |
8 | Bilinç ve Farkındalık | Ana kaynaktan okuma yapma Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) p136-151 ve Freud tarafından ortaya koyulan bilinç düzeyleri teorisi hakkında araştırma |
9 | Duygular | evrensel temel duyguları araştırma |
10 | Gelişim Psikolojisi | konuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma. Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf 298-324 |
11 | İnsan Kişiliğini Anlama-1 | konuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma.Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf 406-431 |
12 | İnsan Kişiliğinin Değerlendirilmesi | projektif ve objektif kişlik değerlendirme araçları hakkında bilgi edinme |
13 | Zeka | konuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma ve popüler zeka testlerini araştırma.Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013)p270-288 |
14 | Psikolojik Bozukluklar | konuyla ilgili ana kaynaktan okuma yapma.Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf441-470 |
15 | Psikolojide Tedavi Yöntemleri | Ana kaynaktan okuma yapmaGerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013) sf478-496 |
Kaynak |
Gerrig, R.J. & Zimbardo, P.G. (2013). Psikoloji ve Yaşam. Ankara: Nobel. Derste kullanılan Sunumlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | ||||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | ||||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | ||||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | ||||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | ||||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | ||||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | ||||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |