Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
YABANCI DİL II (İNGİLİZCE) 2+0 2 3,0
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İng
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Genel Kültür
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi Verenler Öğr.Gör. Tuba ŞENEL İNCE
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A2 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır
Dersin İçeriği Bu ders; "Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar) (Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)" ,"Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar) (Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)" ,"Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar) (Gelecek zaman ve kullanımı)" ,"Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar) (Gelecek zaman ve kullanımı)" ,"Health (Sağlık üzerine okumalar) (Gelecek Zaman ve kullanımı)" ,"Health (Sağlık üzerine okumalar) (Gelecek Zaman ve kullanımı)" ,"Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması) (sıfatların karşılaştırılması)" ,"Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması) (sıfatların karşılaştırılması)" ,"Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma) (Sıfatların karşılaştırılması)" ,"Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma) (Sıfatların karşılaştırılması)" ,"Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar) Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı ","Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar) Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı " ,"Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları) Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı" ,"Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları) Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı"; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenciler 21 A
1. İngilizcenin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir. 21 A
1.1. Geniş zamanda kendini ve çevresini ifade eder 21 A
1.2 Basit diyaloglar kurar. 21 A
2. Günlük konuşma akışını içeren kelimeleri kullanabilecektir. 21 A
2.1 Adres tarif etme, okulunu ve ailesini anlatmak için gerekli kelimeleri kullanır. 21 A
3. Yazılı metinleri temel seviyede yorumlayabilecektir. 21 A
3.1 Yazılı kaynakları sözlük yardımı ile tarar. 21 A
4. Basit çevirileri yapabilecektir. 21 A
4.1 Hedef dilden ana dile temel seviyede cümleleri aktarır. 21 A
4.2 Ana dilden hedef dile temel seviyede cümleleri aktarır. 21 A
5. Kendini geliştirebilecek altyapıyı belirleyebilecektir 21 A
5.1 Dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. 21 A
Öğretim Yöntemleri: 21: Video
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 "Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar) (Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)" İlgili ders notları
2 "Shops (Alışveriş üzerine basit diyaloglar) (Kipler, zorunluluk kipinin kullanımı)" İlgili ders notları
3 "Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar) (Gelecek zaman ve kullanımı)" İlgili ders notları
4 "Studying (Üniversite Yaşamı Üzerine okuma ve diyaloglar) (Gelecek zaman ve kullanımı)" İlgili ders notları
5 "Health (Sağlık üzerine okumalar) (Gelecek Zaman ve kullanımı)" İlgili ders notları
6 "Health (Sağlık üzerine okumalar) (Gelecek Zaman ve kullanımı)" İlgili ders notları
7 "Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması) (sıfatların karşılaştırılması)" İlgili ders notları
8 "Culture (Kültürel değerlerin karşılaştırılması) (sıfatların karşılaştırılması)" İlgili ders notları
9 "Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma) (Sıfatların karşılaştırılması)" İlgili ders notları
10 "Friends (Arkadaş ve İş çevresi üzerine yazma) (Sıfatların karşılaştırılması)" İlgili ders notları
11 "Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar) Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı " İlgili ders notları
12 "Plans (Okul sonrası iş ve akademik planlar) Belirsiz Geçmiş Zaman ve kullanımı " İlgili ders notları
13 "Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları) Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı" İlgili ders notları
14 "Language Learning (Dil öğrenimi ve metodları) Belirsiz Geçmiş zaman ve Kullanımı" İlgili ders notları
Kaynaklar
Way to Go Elementary Course Book, Medipol University Publications, 2016, ISBN:978-605-4797-09-7

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
0
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
0
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
0
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
0
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
0
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
0
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
0
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
0
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
0
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
0
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
0
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
0
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
0
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
0
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
0
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   20
Genel Sınavın Başarıya Oranı   80
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 14 2 28
Rehberli Problem Çözme 0 0 0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 14 2 28
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 4 2 8
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 4 4
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 5 5
Performans Görevi, Bakım Planı 14 1 14
Toplam İş Yükü (Saat) 90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 3,0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Bilgi Talep Formu