Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI II-Bahar Dönemi1+223
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ, Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Sena GÜME
Dersin YardımcılarıÖğretim üyesi tarafından sağlanan ders notları ve videolar
Dersin AmacıBu derste öğrencilerin süpervizyon altında, gerçek danışanlarla, psikolojik danışma meslek etiği ilkeleri ve danışanların ihtiyaçları doğrultusunda psikolojik danışma strateji, müdahale ve tekniklerini uygulayarak en az 5 psikolojik danışma oturumunu yürütebilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikolojik danışma süreci aşamaları hakkında hatırlatıcı bilgilerin paylaşılması ve danışan bulma süreciyle ilgili bilgi verilmesi.,Role-play çalışması ile ile ilgili genel değerlendirme yapılması.,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili grup süpervizyonu,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili grup süpervizyonu,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-6,Dönemin genel değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Psikolojik danışma sürecini aşamalarını uygun şekilde yapılandırır16, 4, 5, 6, 9E, H
Psikolojik Danışmada kullanılan temel teknikleri doğru ve yerinde kullanır10, 15, 37, 4, 5, 6, 9E, H
Psikolojik Danışmada kullanılan ileri teknikleri doğru ve yerinde uygular10, 15, 5, 6H
Uygun danışma becerileri sergiler16, 4, 5, 6E, H
Vaka sonuçlarını raporlaştırır.10, 14, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikolojik danışma süreci aşamaları hakkında hatırlatıcı bilgilerin paylaşılması ve danışan bulma süreciyle ilgili bilgi verilmesi.Danışan bulmak için afiş hazırlanması, duyuru yapılması vs.
2Role-play çalışması ile ile ilgili genel değerlendirme yapılması.Gerçek danışan süpervizyonu için uygun danışan arayışına devam edilmesi.
3Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili grup süpervizyonuOturumun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait ses kaydı veya videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
4Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili grup süpervizyonuOturumun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait ses kaydı veya videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
5Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonuOturumun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait ses kaydı veya videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
6Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonuOturumun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait ses kaydı veya videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
7Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonuOturumun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait ses kaydı veya videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
8Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonuSüpervizyon kapsamında önerilen kaynakların incelenmesi.
9Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonuSüpervizyon kapsamında önerilen kaynakların incelenmesi.
10Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonuSüpervizyon kapsamında önerilen kaynakların incelenmesi.
11Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonuSüpervizyon kapsamında önerilen kaynakların incelenmesi.
12Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonuSüpervizyon kapsamında önerilen kaynakların incelenmesi.
13Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-6Süpervizyon kapsamında önerilen kaynakların incelenmesi.
14Dönemin genel değerlendirmesiSüpervizyon kapsamında önerilen kaynakların incelenmesi.
Kaynak
1. Cormier, S. ve Hackney, H.(2009). Psikolojik Danışma Stratejiler ve Müdahaleler. (Çev. Ed:Süleyman Doğan ve Barış Yaka). Ankara: Pegem A 2. Egan, G. (2010). Psikolojik Danışma Becerileri (Ö.Yüksel,Çev.).İstanbul:Kaknüs 3. Egan, G. (2014). Psikolojik Danışma Becerileri: Danışma Becerileri Üzerine Alıştırmalar (M. Baturay, Çev.). İstanbul: Kaknüs 4. Flagan Sommers, J. & Flagan Sommers, R. (2014). Klinik Görüşme Psikolojik Değerlendirme Esaslar. İstanbul:İthaki 5. Yüksel-Şahin, F. (2018) Psikolojik Danışmanlar için El Kitabı. Ankara: Nobel

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14114
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı717
Genel Sınav ve Hazırlığı717
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)98
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(98/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI II-Bahar Dönemi1+223
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ, Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Sena GÜME
Dersin YardımcılarıÖğretim üyesi tarafından sağlanan ders notları ve videolar
Dersin AmacıBu derste öğrencilerin süpervizyon altında, gerçek danışanlarla, psikolojik danışma meslek etiği ilkeleri ve danışanların ihtiyaçları doğrultusunda psikolojik danışma strateji, müdahale ve tekniklerini uygulayarak en az 5 psikolojik danışma oturumunu yürütebilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikolojik danışma süreci aşamaları hakkında hatırlatıcı bilgilerin paylaşılması ve danışan bulma süreciyle ilgili bilgi verilmesi.,Role-play çalışması ile ile ilgili genel değerlendirme yapılması.,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili grup süpervizyonu,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili grup süpervizyonu,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu,Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-6,Dönemin genel değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Psikolojik danışma sürecini aşamalarını uygun şekilde yapılandırır16, 4, 5, 6, 9E, H
Psikolojik Danışmada kullanılan temel teknikleri doğru ve yerinde kullanır10, 15, 37, 4, 5, 6, 9E, H
Psikolojik Danışmada kullanılan ileri teknikleri doğru ve yerinde uygular10, 15, 5, 6H
Uygun danışma becerileri sergiler16, 4, 5, 6E, H
Vaka sonuçlarını raporlaştırır.10, 14, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikolojik danışma süreci aşamaları hakkında hatırlatıcı bilgilerin paylaşılması ve danışan bulma süreciyle ilgili bilgi verilmesi.Danışan bulmak için afiş hazırlanması, duyuru yapılması vs.
2Role-play çalışması ile ile ilgili genel değerlendirme yapılması.Gerçek danışan süpervizyonu için uygun danışan arayışına devam edilmesi.
3Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili grup süpervizyonuOturumun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait ses kaydı veya videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
4Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili grup süpervizyonuOturumun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait ses kaydı veya videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
5Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonuOturumun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait ses kaydı veya videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
6Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonuOturumun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait ses kaydı veya videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
7Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonuOturumun gerçekleştirilmesi ve oturuma ait ses kaydı veya videonun öğretim üyesine teslim edilmesi
8Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonuSüpervizyon kapsamında önerilen kaynakların incelenmesi.
9Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonuSüpervizyon kapsamında önerilen kaynakların incelenmesi.
10Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonuSüpervizyon kapsamında önerilen kaynakların incelenmesi.
11Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonuSüpervizyon kapsamında önerilen kaynakların incelenmesi.
12Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonuSüpervizyon kapsamında önerilen kaynakların incelenmesi.
13Öğrencilerin gerçek danışanla yürüttükleri psikolojik danışma süreçleri ile ilgili vaka sunumları ve grup süpervizyonu-6Süpervizyon kapsamında önerilen kaynakların incelenmesi.
14Dönemin genel değerlendirmesiSüpervizyon kapsamında önerilen kaynakların incelenmesi.
Kaynak
1. Cormier, S. ve Hackney, H.(2009). Psikolojik Danışma Stratejiler ve Müdahaleler. (Çev. Ed:Süleyman Doğan ve Barış Yaka). Ankara: Pegem A 2. Egan, G. (2010). Psikolojik Danışma Becerileri (Ö.Yüksel,Çev.).İstanbul:Kaknüs 3. Egan, G. (2014). Psikolojik Danışma Becerileri: Danışma Becerileri Üzerine Alıştırmalar (M. Baturay, Çev.). İstanbul: Kaknüs 4. Flagan Sommers, J. & Flagan Sommers, R. (2014). Klinik Görüşme Psikolojik Değerlendirme Esaslar. İstanbul:İthaki 5. Yüksel-Şahin, F. (2018) Psikolojik Danışmanlar için El Kitabı. Ankara: Nobel

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04