Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL İSTATİSTİK-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sena GÜME
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Pakize YİĞİT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrencilerin istatistikle ilgili temel kavramları, frekans dağılımları, verilerin düzenlenmesi, merkezi eğilim ölçüleri, yaygınlık ölçüleri, normal dağılım kuramı, grafik çizimi, korelasyon, kısmi korelasyon ve basit regresyon analizi öğrenmesi ve uygulaması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı ve Temel kavramlar,Temel kavramlar,İstatistiksel verilerin düzenlenmesi,Merkezi eğilim ölçüleri ,Merkezi dağılım ölçüleri,Değişkenlik ve asimetri ölçüleri,İki değişkenli ilişkiler (kolerasyon),İstatistiksel anlamlılık,İstatistiksel anlamlılık ,Uygulamada anlamlılık
,Parametrik testler,Parametrik testler,Parametrik testler,Karışık soru çözümü
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Temel istatistik terim ve kavramlarını kavramsal olarak tanımlar.12, 16, 6, 9A, E
2. Merkezi eğilim ölçülerini kavrar ve tanımlar, hesaplar ve neden ihtiyaç duyulduğunu açıklar.12, 16, 6, 9A, E
3. Merkezi yayılım ölçülerini hesaplar.12, 16, 6, 9A, E
4. İki değişken arasındaki ilişkiyi açıklar.12, 16, 6, 9A, E
5. İstatistiksel anlamlılığı yorumlar.12, 16, 6, 9A, E
6. Etki büyüklüğünü yorumlar.12, 16, 6, 9A, E
7. Veriye uygun istatistiksel testi bulur.12, 16, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı ve Temel kavramlar
2Temel kavramlarKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
3İstatistiksel verilerin düzenlenmesiKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
4Merkezi eğilim ölçüleri Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
5Merkezi dağılım ölçüleriKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
6Değişkenlik ve asimetri ölçüleriKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
7İki değişkenli ilişkiler (kolerasyon)Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
8İstatistiksel anlamlılıkKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
9İstatistiksel anlamlılık Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
10Uygulamada anlamlılık
Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
11Parametrik testlerKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
12Parametrik testlerKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
13Parametrik testlerKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
14Karışık soru çözümü
Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
Kaynak
Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., ve Köklü, N. (2019). Sosyal bilimler için istatistik (21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
Büyüköztürk, Ş. (2023). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem Akademi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme5420
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi31030
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)118
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(118/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL İSTATİSTİK-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sena GÜME
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Pakize YİĞİT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrencilerin istatistikle ilgili temel kavramları, frekans dağılımları, verilerin düzenlenmesi, merkezi eğilim ölçüleri, yaygınlık ölçüleri, normal dağılım kuramı, grafik çizimi, korelasyon, kısmi korelasyon ve basit regresyon analizi öğrenmesi ve uygulaması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı ve Temel kavramlar,Temel kavramlar,İstatistiksel verilerin düzenlenmesi,Merkezi eğilim ölçüleri ,Merkezi dağılım ölçüleri,Değişkenlik ve asimetri ölçüleri,İki değişkenli ilişkiler (kolerasyon),İstatistiksel anlamlılık,İstatistiksel anlamlılık ,Uygulamada anlamlılık
,Parametrik testler,Parametrik testler,Parametrik testler,Karışık soru çözümü
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Temel istatistik terim ve kavramlarını kavramsal olarak tanımlar.12, 16, 6, 9A, E
2. Merkezi eğilim ölçülerini kavrar ve tanımlar, hesaplar ve neden ihtiyaç duyulduğunu açıklar.12, 16, 6, 9A, E
3. Merkezi yayılım ölçülerini hesaplar.12, 16, 6, 9A, E
4. İki değişken arasındaki ilişkiyi açıklar.12, 16, 6, 9A, E
5. İstatistiksel anlamlılığı yorumlar.12, 16, 6, 9A, E
6. Etki büyüklüğünü yorumlar.12, 16, 6, 9A, E
7. Veriye uygun istatistiksel testi bulur.12, 16, 6, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı ve Temel kavramlar
2Temel kavramlarKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
3İstatistiksel verilerin düzenlenmesiKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
4Merkezi eğilim ölçüleri Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
5Merkezi dağılım ölçüleriKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
6Değişkenlik ve asimetri ölçüleriKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
7İki değişkenli ilişkiler (kolerasyon)Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
8İstatistiksel anlamlılıkKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
9İstatistiksel anlamlılık Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
10Uygulamada anlamlılık
Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
11Parametrik testlerKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
12Parametrik testlerKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
13Parametrik testlerKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
14Karışık soru çözümü
Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
Kaynak
Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., ve Köklü, N. (2019). Sosyal bilimler için istatistik (21. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
Büyüköztürk, Ş. (2023). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem Akademi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04