Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, temel kavramlar, değerlendirme, danışan ve danışman rolleri, kültürel ilgi ve müdahale stratejileri / teknikleri dahil olmak üzere psikolojik danışma ve psikoterapiye yönelik teorik yaklaşımları incelemektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, Ders Planını Gözden Geçirme,Psikanalitik Terapi,Adlerian Terapi,Birey Merkezli Terapi,Davranış Terapisi, Rasyonel Duygusal Davranış Terapisi,Bilişsel Terapi,Gestalt Terapisi,Gerçeklik Terapisi,Varoluşçu Terapi,Aile Terapileri,Aile Terapileri-2,Transaksiyonel Analiz,Öyküsel Terapi,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Her bir danışma kuramının birbirine benzeyen yönlerini açıklar.10, 13, 16, 5
Danışma kuramlarının her birinin özelliklerini anlatır.16, 9A, E
Her bir danışma kuramında kullanılan teknikleri açıklar ve birbiriyle karşılaştırır.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, Ders Planını Gözden GeçirmeKarataş, Z., & Yavuzer, Y. (2018).
2Psikanalitik TerapiKarataş, Z., & Yavuzer, Y. (2018).
3Adlerian TerapiKarataş, Z., & Yavuzer, Y. (2018).
4Birey Merkezli TerapiKarataş, Z., & Yavuzer, Y. (2018).
5Davranış Terapisi, Rasyonel Duygusal Davranış TerapisiKarataş, Z., & Yavuzer, Y. (2018).
6Bilişsel TerapiKarataş, Z., & Yavuzer, Y. (2018).
7Gestalt TerapisiKarataş, Z., & Yavuzer, Y. (2018).
8Gerçeklik TerapisiKarataş, Z., & Yavuzer, Y. (2018).
9Varoluşçu TerapiKarataş, Z., & Yavuzer, Y. (2018).
10Aile TerapileriKarataş, Z., & Yavuzer, Y. (2018).
11Aile Terapileri-2Karataş, Z., & Yavuzer, Y. (2018).
12Transaksiyonel AnalizKarataş, Z., & Yavuzer, Y. (2018).
13Öyküsel TerapiKarataş, Z., & Yavuzer, Y. (2018).
14Genel DeğerlendirmeKarataş, Z., & Yavuzer, Y. (2018).
Kaynak
Karataş, Z., & Yavuzer, Y. (2018). Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları. Örnek Uygulamalarla Temel ve Güncel Kuramlar. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Ruh Sağlığı Profesyonelleri İçin El Kitabı: Kuram, İlke ve Teknikler. (Edt: A.Malkoç & M. Aslan) 2020. Nobel Akademi Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)68
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(68/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüAlan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, temel kavramlar, değerlendirme, danışan ve danışman rolleri, kültürel ilgi ve müdahale stratejileri / teknikleri dahil olmak üzere psikolojik danışma ve psikoterapiye yönelik teorik yaklaşımları incelemektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, Ders Planını Gözden Geçirme,Psikanalitik Terapi,Adlerian Terapi,Birey Merkezli Terapi,Davranış Terapisi, Rasyonel Duygusal Davranış Terapisi,Bilişsel Terapi,Gestalt Terapisi,Gerçeklik Terapisi,Varoluşçu Terapi,Aile Terapileri,Aile Terapileri-2,Transaksiyonel Analiz,Öyküsel Terapi,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Her bir danışma kuramının birbirine benzeyen yönlerini açıklar.10, 13, 16, 5
Danışma kuramlarının her birinin özelliklerini anlatır.16, 9A, E
Her bir danışma kuramında kullanılan teknikleri açıklar ve birbiriyle karşılaştırır.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, Ders Planını Gözden GeçirmeKarataş, Z., & Yavuzer, Y. (2018).
2Psikanalitik TerapiKarataş, Z., & Yavuzer, Y. (2018).
3Adlerian TerapiKarataş, Z., & Yavuzer, Y. (2018).
4Birey Merkezli TerapiKarataş, Z., & Yavuzer, Y. (2018).
5Davranış Terapisi, Rasyonel Duygusal Davranış TerapisiKarataş, Z., & Yavuzer, Y. (2018).
6Bilişsel TerapiKarataş, Z., & Yavuzer, Y. (2018).
7Gestalt TerapisiKarataş, Z., & Yavuzer, Y. (2018).
8Gerçeklik TerapisiKarataş, Z., & Yavuzer, Y. (2018).
9Varoluşçu TerapiKarataş, Z., & Yavuzer, Y. (2018).
10Aile TerapileriKarataş, Z., & Yavuzer, Y. (2018).
11Aile Terapileri-2Karataş, Z., & Yavuzer, Y. (2018).
12Transaksiyonel AnalizKarataş, Z., & Yavuzer, Y. (2018).
13Öyküsel TerapiKarataş, Z., & Yavuzer, Y. (2018).
14Genel DeğerlendirmeKarataş, Z., & Yavuzer, Y. (2018).
Kaynak
Karataş, Z., & Yavuzer, Y. (2018). Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları. Örnek Uygulamalarla Temel ve Güncel Kuramlar. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Ruh Sağlığı Profesyonelleri İçin El Kitabı: Kuram, İlke ve Teknikler. (Edt: A.Malkoç & M. Aslan) 2020. Nobel Akademi Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04