Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YENİ PSİKOLOJİK DANIŞMA YAKLAŞIM VE MODEL.-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, yeni psikolojik danışma kuramları ve modellerinin temel kavramlarını, ilkelerini, tekniklerini, insan doğasına bakışlarını ve danışma sürecinin nasıl işlediğinin incelenmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikolojik Danışmada Güncel Yaklaşımlar ve Ortaya Çıkışı, Psikolojik Danışma Kuramların Sınıflandırılması ,Psikolojik Danışmada Güncel Yaklaşımlar ve Ortaya Çıkışı, Psikolojik Danışma Kuramların Sınıflandırılması,Öyküsel Terapi ,Çözüm Odaklı Terapi ,Feminist Terapi ,Pozitif Psikoterapi ,Feminist Terapi ,Kabul ve Kararlılık Temelli Terapiler: Kabul ve Kararlılık Terapisi ,Kabul ve Kararlılık Temelli Terapiler: Diyalektik Davranışçı Terapi ,Kabul ve Kararlılık Temelli Terapiler: Bilinçli Farkındalık Temelli Bilişsel Terapi ,Bağlanma Terapisi ,Duygu Odaklı Terapi ,Sistemik Terapi ,İlişkisel Kültürel Terapi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Çağdaş psikolojik danışma kuramlarını listeler. 16, 9A, E, F
2. Çağdaş psikolojik danışma kuramlarının temel ilke ve kavramlarını ifade eder. 16, 9A, E, F
3. Çağdaş psikolojik danışma kuramlarının tekniklerini listeler. 16, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikolojik Danışmada Güncel Yaklaşımlar ve Ortaya Çıkışı, Psikolojik Danışma Kuramların Sınıflandırılması Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2018). Işık Terzi, Ş., Ergüner Tekinalp, B., Üzbe Atalay, N., Kaynak, Ü. (2020).
2Psikolojik Danışmada Güncel Yaklaşımlar ve Ortaya Çıkışı, Psikolojik Danışma Kuramların SınıflandırılmasıKarataş, Z. & Yavuzer, Y. (2018). Işık Terzi, Ş., Ergüner Tekinalp, B., Üzbe Atalay, N., Kaynak, Ü. (2020).
3Öyküsel Terapi Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2018). Işık Terzi, Ş., Ergüner Tekinalp, B., Üzbe Atalay, N., Kaynak, Ü. (2020).
4Çözüm Odaklı Terapi Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2018). Işık Terzi, Ş., Ergüner Tekinalp, B., Üzbe Atalay, N., Kaynak, Ü. (2020).
5Feminist Terapi Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2018). Işık Terzi, Ş., Ergüner Tekinalp, B., Üzbe Atalay, N., Kaynak, Ü. (2020).
6Pozitif Psikoterapi Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2018). Işık Terzi, Ş., Ergüner Tekinalp, B., Üzbe Atalay, N., Kaynak, Ü. (2020).
7Feminist Terapi Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2018). Işık Terzi, Ş., Ergüner Tekinalp, B., Üzbe Atalay, N., Kaynak, Ü. (2020).
8Kabul ve Kararlılık Temelli Terapiler: Kabul ve Kararlılık Terapisi Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2018). Işık Terzi, Ş., Ergüner Tekinalp, B., Üzbe Atalay, N., Kaynak, Ü. (2020).
9Kabul ve Kararlılık Temelli Terapiler: Diyalektik Davranışçı Terapi Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2018). Işık Terzi, Ş., Ergüner Tekinalp, B., Üzbe Atalay, N., Kaynak, Ü. (2020).
10Kabul ve Kararlılık Temelli Terapiler: Bilinçli Farkındalık Temelli Bilişsel Terapi Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2018). Işık Terzi, Ş., Ergüner Tekinalp, B., Üzbe Atalay, N., Kaynak, Ü. (2020).
11Bağlanma Terapisi Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2018). Işık Terzi, Ş., Ergüner Tekinalp, B., Üzbe Atalay, N., Kaynak, Ü. (2020).
12Duygu Odaklı Terapi Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2018). Işık Terzi, Ş., Ergüner Tekinalp, B., Üzbe Atalay, N., Kaynak, Ü. (2020).
13Sistemik Terapi Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2018). Işık Terzi, Ş., Ergüner Tekinalp, B., Üzbe Atalay, N., Kaynak, Ü. (2020).
14İlişkisel Kültürel TerapiKarataş, Z. & Yavuzer, Y. (2018). Işık Terzi, Ş., Ergüner Tekinalp, B., Üzbe Atalay, N., Kaynak, Ü. (2020).
Kaynak
Psikolojik Danışma Ve Psikoterapi Kuramları. (2018). Editörler: Zeynep Karataş , Yasemin Yavuzer. Pegem Akademi Yayıncılık.
Psikolojik Danışmada Güncel Kuramlar (2020). Yazar(lar): Şerife Işık Terzi , Bengü Ergüner Tekinalp, Nazife Üzbe Atalay , Ümre Kaynak. 4. Baskı. Pegem Akademi Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı2612
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı61272
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)112
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YENİ PSİKOLOJİK DANIŞMA YAKLAŞIM VE MODEL.-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, yeni psikolojik danışma kuramları ve modellerinin temel kavramlarını, ilkelerini, tekniklerini, insan doğasına bakışlarını ve danışma sürecinin nasıl işlediğinin incelenmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Psikolojik Danışmada Güncel Yaklaşımlar ve Ortaya Çıkışı, Psikolojik Danışma Kuramların Sınıflandırılması ,Psikolojik Danışmada Güncel Yaklaşımlar ve Ortaya Çıkışı, Psikolojik Danışma Kuramların Sınıflandırılması,Öyküsel Terapi ,Çözüm Odaklı Terapi ,Feminist Terapi ,Pozitif Psikoterapi ,Feminist Terapi ,Kabul ve Kararlılık Temelli Terapiler: Kabul ve Kararlılık Terapisi ,Kabul ve Kararlılık Temelli Terapiler: Diyalektik Davranışçı Terapi ,Kabul ve Kararlılık Temelli Terapiler: Bilinçli Farkındalık Temelli Bilişsel Terapi ,Bağlanma Terapisi ,Duygu Odaklı Terapi ,Sistemik Terapi ,İlişkisel Kültürel Terapi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Çağdaş psikolojik danışma kuramlarını listeler. 16, 9A, E, F
2. Çağdaş psikolojik danışma kuramlarının temel ilke ve kavramlarını ifade eder. 16, 9A, E, F
3. Çağdaş psikolojik danışma kuramlarının tekniklerini listeler. 16, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Psikolojik Danışmada Güncel Yaklaşımlar ve Ortaya Çıkışı, Psikolojik Danışma Kuramların Sınıflandırılması Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2018). Işık Terzi, Ş., Ergüner Tekinalp, B., Üzbe Atalay, N., Kaynak, Ü. (2020).
2Psikolojik Danışmada Güncel Yaklaşımlar ve Ortaya Çıkışı, Psikolojik Danışma Kuramların SınıflandırılmasıKarataş, Z. & Yavuzer, Y. (2018). Işık Terzi, Ş., Ergüner Tekinalp, B., Üzbe Atalay, N., Kaynak, Ü. (2020).
3Öyküsel Terapi Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2018). Işık Terzi, Ş., Ergüner Tekinalp, B., Üzbe Atalay, N., Kaynak, Ü. (2020).
4Çözüm Odaklı Terapi Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2018). Işık Terzi, Ş., Ergüner Tekinalp, B., Üzbe Atalay, N., Kaynak, Ü. (2020).
5Feminist Terapi Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2018). Işık Terzi, Ş., Ergüner Tekinalp, B., Üzbe Atalay, N., Kaynak, Ü. (2020).
6Pozitif Psikoterapi Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2018). Işık Terzi, Ş., Ergüner Tekinalp, B., Üzbe Atalay, N., Kaynak, Ü. (2020).
7Feminist Terapi Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2018). Işık Terzi, Ş., Ergüner Tekinalp, B., Üzbe Atalay, N., Kaynak, Ü. (2020).
8Kabul ve Kararlılık Temelli Terapiler: Kabul ve Kararlılık Terapisi Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2018). Işık Terzi, Ş., Ergüner Tekinalp, B., Üzbe Atalay, N., Kaynak, Ü. (2020).
9Kabul ve Kararlılık Temelli Terapiler: Diyalektik Davranışçı Terapi Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2018). Işık Terzi, Ş., Ergüner Tekinalp, B., Üzbe Atalay, N., Kaynak, Ü. (2020).
10Kabul ve Kararlılık Temelli Terapiler: Bilinçli Farkındalık Temelli Bilişsel Terapi Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2018). Işık Terzi, Ş., Ergüner Tekinalp, B., Üzbe Atalay, N., Kaynak, Ü. (2020).
11Bağlanma Terapisi Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2018). Işık Terzi, Ş., Ergüner Tekinalp, B., Üzbe Atalay, N., Kaynak, Ü. (2020).
12Duygu Odaklı Terapi Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2018). Işık Terzi, Ş., Ergüner Tekinalp, B., Üzbe Atalay, N., Kaynak, Ü. (2020).
13Sistemik Terapi Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2018). Işık Terzi, Ş., Ergüner Tekinalp, B., Üzbe Atalay, N., Kaynak, Ü. (2020).
14İlişkisel Kültürel TerapiKarataş, Z. & Yavuzer, Y. (2018). Işık Terzi, Ş., Ergüner Tekinalp, B., Üzbe Atalay, N., Kaynak, Ü. (2020).
Kaynak
Psikolojik Danışma Ve Psikoterapi Kuramları. (2018). Editörler: Zeynep Karataş , Yasemin Yavuzer. Pegem Akademi Yayıncılık.
Psikolojik Danışmada Güncel Kuramlar (2020). Yazar(lar): Şerife Işık Terzi , Bengü Ergüner Tekinalp, Nazife Üzbe Atalay , Ümre Kaynak. 4. Baskı. Pegem Akademi Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04