Özel gereksinimli öğrencilerin özelliklerini, eğitimlerinde yapılması beklenen farklılaştırmaları matematik öğretmenlerinin karşılaşabileceği sorunları öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ders tanıtımı
Temel kavramlar
Kaynaştırma/ bütünleştirme
,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler,Tanılama ve değerlendirme ,Destek özel eğitim hizmetleri/destek eğitim odaları ,Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler,Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler,Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler,Kaynaştırmada aile katılımı/işbirliği ,Öğretimsel uyarlama yapma ,Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) hazırlama,BEP hazırlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı geliştirir.
14, 16, 3
C
Özel eğitim gereksinimli öğrencilerin tanılanmalarında ve yerleştirilmelerinde üzerine düşen görevleri özetler.
10, 9
C
Özel gereksinimli öğrencilerin gelişimsel özelliklerini kavrar.
10, 16, 9
Özel gereksinimi olan öğrencilerin ve ailelerinin yaşadıkları sorunları açıklar.
16, 9
C
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
C: Çoktan Seçmeli Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ders tanıtımı
Temel kavramlar
Kaynaştırma/ bütünleştirme
Milli Eğitim Bakanlığı Kaynaştırma Genelgesini
2
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler
3
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler
4
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler
5
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler
6
Tanılama ve değerlendirme
G. Akçamete (ed) 13. ünite (ss. 441-473)
7
Destek özel eğitim hizmetleri/destek eğitim odaları
Batu, Subaşu-Yurtçu (eds) 4. bölüm (ss. 85-123)
8
Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler
G. Akçamete (ed) 15. ünite (ss. 503-524)
9
Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler
G. Akçamete (ed) 16. ünite (ss. 527-543)
10
Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler
G. Akçamete (ed) 11. ünite (ss. 367-395)
11
Kaynaştırmada aile katılımı/işbirliği
G. Akçamete (ed) 5. ünite (ss. 169-198)
12
Öğretimsel uyarlama yapma
Batu, Subaşu-Yurtçu (eds) 3. bölüm (ss. 67-85)
13
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) hazırlama
G. Akçamete (ed) 2. ünite (ss. 77-109)
14
BEP hazırlama
G. Akçamete (ed) 2. ünite (ss. 77-109)
Kaynak
Genel eğitim okullarında özel gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. G. Akçamete (Ed.), 2010. Kök
Batu, E. S.; Subaşı-Yurtçu, A. B. (2017). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Özel Eğitim ve Kaynaştırma Uygulamaları. Vize Yayıncılık.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
1
5
5
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
10
10
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
10
10
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
1
5
5
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
15
15
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
15
15
Performans Görevi, Bakım Planı
1
2
2
Toplam İş Yükü (Saat)
90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA
-
Güz Dönemi
2+0
2
3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Meslek Bilgisi
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Özel gereksinimli öğrencilerin özelliklerini, eğitimlerinde yapılması beklenen farklılaştırmaları matematik öğretmenlerinin karşılaşabileceği sorunları öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ders tanıtımı
Temel kavramlar
Kaynaştırma/ bütünleştirme
,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler,Tanılama ve değerlendirme ,Destek özel eğitim hizmetleri/destek eğitim odaları ,Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler,Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler,Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler,Kaynaştırmada aile katılımı/işbirliği ,Öğretimsel uyarlama yapma ,Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) hazırlama,BEP hazırlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı geliştirir.
14, 16, 3
C
Özel eğitim gereksinimli öğrencilerin tanılanmalarında ve yerleştirilmelerinde üzerine düşen görevleri özetler.
10, 9
C
Özel gereksinimli öğrencilerin gelişimsel özelliklerini kavrar.
10, 16, 9
Özel gereksinimi olan öğrencilerin ve ailelerinin yaşadıkları sorunları açıklar.
16, 9
C
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
C: Çoktan Seçmeli Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ders tanıtımı
Temel kavramlar
Kaynaştırma/ bütünleştirme
Milli Eğitim Bakanlığı Kaynaştırma Genelgesini
2
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler
3
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler
4
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler
5
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler
6
Tanılama ve değerlendirme
G. Akçamete (ed) 13. ünite (ss. 441-473)
7
Destek özel eğitim hizmetleri/destek eğitim odaları
Batu, Subaşu-Yurtçu (eds) 4. bölüm (ss. 85-123)
8
Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler
G. Akçamete (ed) 15. ünite (ss. 503-524)
9
Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler
G. Akçamete (ed) 16. ünite (ss. 527-543)
10
Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler
G. Akçamete (ed) 11. ünite (ss. 367-395)
11
Kaynaştırmada aile katılımı/işbirliği
G. Akçamete (ed) 5. ünite (ss. 169-198)
12
Öğretimsel uyarlama yapma
Batu, Subaşu-Yurtçu (eds) 3. bölüm (ss. 67-85)
13
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) hazırlama
G. Akçamete (ed) 2. ünite (ss. 77-109)
14
BEP hazırlama
G. Akçamete (ed) 2. ünite (ss. 77-109)
Kaynak
Genel eğitim okullarında özel gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. G. Akçamete (Ed.), 2010. Kök
Batu, E. S.; Subaşı-Yurtçu, A. B. (2017). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Özel Eğitim ve Kaynaştırma Uygulamaları. Vize Yayıncılık.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.