Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖzel gereksinimli öğrencilerin özelliklerini, eğitimlerinde yapılması beklenen farklılaştırmaları matematik öğretmenlerinin karşılaşabileceği sorunları öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders tanıtımı
Temel kavramlar
Kaynaştırma/ bütünleştirme
,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler,Tanılama ve değerlendirme ,Destek özel eğitim hizmetleri/destek eğitim odaları ,Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler,Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler,Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler,Kaynaştırmada aile katılımı/işbirliği ,Öğretimsel uyarlama yapma ,Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) hazırlama,BEP hazırlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı geliştirir.14, 16, 3C
Özel eğitim gereksinimli öğrencilerin tanılanmalarında ve yerleştirilmelerinde üzerine düşen görevleri özetler.10, 9C
Özel gereksinimli öğrencilerin gelişimsel özelliklerini kavrar.10, 16, 9
Özel gereksinimi olan öğrencilerin ve ailelerinin yaşadıkları sorunları açıklar.16, 9C
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders tanıtımı
Temel kavramlar
Kaynaştırma/ bütünleştirme
Milli Eğitim Bakanlığı Kaynaştırma Genelgesini
2Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler
3Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler
4Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler
5Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler
6Tanılama ve değerlendirme G. Akçamete (ed) 13. ünite (ss. 441-473)
7Destek özel eğitim hizmetleri/destek eğitim odaları Batu, Subaşu-Yurtçu (eds) 4. bölüm (ss. 85-123)
8Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahalelerG. Akçamete (ed) 15. ünite (ss. 503-524)
9Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahalelerG. Akçamete (ed) 16. ünite (ss. 527-543)
10Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahalelerG. Akçamete (ed) 11. ünite (ss. 367-395)
11Kaynaştırmada aile katılımı/işbirliği G. Akçamete (ed) 5. ünite (ss. 169-198)
12Öğretimsel uyarlama yapma Batu, Subaşu-Yurtçu (eds) 3. bölüm (ss. 67-85)
13Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) hazırlamaG. Akçamete (ed) 2. ünite (ss. 77-109)
14BEP hazırlamaG. Akçamete (ed) 2. ünite (ss. 77-109)
Kaynak
Genel eğitim okullarında özel gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. G. Akçamete (Ed.), 2010. Kök Batu, E. S.; Subaşı-Yurtçu, A. B. (2017). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Özel Eğitim ve Kaynaştırma Uygulamaları. Vize Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme155
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı155
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı122
Toplam İş Yükü (Saat)90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖzel gereksinimli öğrencilerin özelliklerini, eğitimlerinde yapılması beklenen farklılaştırmaları matematik öğretmenlerinin karşılaşabileceği sorunları öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders tanıtımı
Temel kavramlar
Kaynaştırma/ bütünleştirme
,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ,Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler,Tanılama ve değerlendirme ,Destek özel eğitim hizmetleri/destek eğitim odaları ,Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler,Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler,Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahaleler,Kaynaştırmada aile katılımı/işbirliği ,Öğretimsel uyarlama yapma ,Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) hazırlama,BEP hazırlama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı geliştirir.14, 16, 3C
Özel eğitim gereksinimli öğrencilerin tanılanmalarında ve yerleştirilmelerinde üzerine düşen görevleri özetler.10, 9C
Özel gereksinimli öğrencilerin gelişimsel özelliklerini kavrar.10, 16, 9
Özel gereksinimi olan öğrencilerin ve ailelerinin yaşadıkları sorunları açıklar.16, 9C
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders tanıtımı
Temel kavramlar
Kaynaştırma/ bütünleştirme
Milli Eğitim Bakanlığı Kaynaştırma Genelgesini
2Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler
3Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler
4Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler
5Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler
6Tanılama ve değerlendirme G. Akçamete (ed) 13. ünite (ss. 441-473)
7Destek özel eğitim hizmetleri/destek eğitim odaları Batu, Subaşu-Yurtçu (eds) 4. bölüm (ss. 85-123)
8Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahalelerG. Akçamete (ed) 15. ünite (ss. 503-524)
9Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahalelerG. Akçamete (ed) 16. ünite (ss. 527-543)
10Kaynaştırma ortamlarında özel gereksinim nedenleri ve etkili müdahalelerG. Akçamete (ed) 11. ünite (ss. 367-395)
11Kaynaştırmada aile katılımı/işbirliği G. Akçamete (ed) 5. ünite (ss. 169-198)
12Öğretimsel uyarlama yapma Batu, Subaşu-Yurtçu (eds) 3. bölüm (ss. 67-85)
13Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) hazırlamaG. Akçamete (ed) 2. ünite (ss. 77-109)
14BEP hazırlamaG. Akçamete (ed) 2. ünite (ss. 77-109)
Kaynak
Genel eğitim okullarında özel gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. G. Akçamete (Ed.), 2010. Kök Batu, E. S.; Subaşı-Yurtçu, A. B. (2017). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Özel Eğitim ve Kaynaştırma Uygulamaları. Vize Yayıncılık.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04