Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BOŞANMA VE BOŞANMA ARABULUCULUĞU-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ersin ERDOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders; boşanma olgusunu ve boşanma sürecinde arabuluculuk yöntemini giriş düzeyinde ele alan bir ders niteliğindedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Boşanmayla İlgili Popüler Bir Filmin İzlenip Tartışılması: Benton, R. (Yönetmen). (1979). Kramer Kramer’a karşı [Film]. Columbia Pictures.,Ders akışı hakkında bilgilendirme,Boşanma Olgusu,Türkiye’de Boşanmalar,Boşanmanın Çocuklar Üzerindeki Etkileri,Boşanmanın Yetişkinler/Ebeveynler Üzerindeki Etkileri,Boşanma Sonucu Oluşan Tek Ebeveynli Aileler,Arabuluculuk Nedir?,Arabuluculukta etik kavramlar,Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanunu Yönetmeliği,Boşanma Arabuluculuğu,Boşanma Arabuluculuğu-devam,Öğrenci semineri: Boşanma arabuluculuğuna ilişkin makale sunumları,Öğrenci semineri: Boşanma arabuluculuğuna ilişkin makale sunumları-2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Arabuluculuk mevzuatını bilir.16, 9E
Boşanma olgusunu bilir ve açıklar10, 16, 19, 4, 9E
Boşanmanın Çocuklar üzerindeki etkisini açıklar10, 16, 4, 9E
Boşanmanın yetişkinler üzerindeki etkisini açıklar10, 16, 4, 9E
Boşanma arabuluculuğunun önemini kavrar10, 16, 18, 19, 20, 4, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Boşanmayla İlgili Popüler Bir Filmin İzlenip Tartışılması: Benton, R. (Yönetmen). (1979). Kramer Kramer’a karşı [Film]. Columbia Pictures.filmin eleştirilerini araştırmak
1Ders akışı hakkında bilgilendirme
2Boşanma Olgusu
3Türkiye’de BoşanmalarTürkiye boşanma nedenleri araştırması TBNA 2014. Çizge Tanıtım ve Kırtasiye. https://www.ailevecalisma.gov.tr/uploads/athgm/uploads/pages/arastirmalar/tbna2014-kitap.pdf • T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı. (2015). Türkiye’de evlilik tercihleri Nisan 2015. incelenmesi
4Boşanmanın Çocuklar Üzerindeki EtkileriBoşanma ve çocuğunuz: Çocuğunuzun boşanmanızla baş etmesine nasıl yardımcı olursunuz? (S. Katlan, Çev.). HYB Yayıncılık eser inceleme
5Boşanmanın Yetişkinler/Ebeveynler Üzerindeki EtkileriT.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı. (2015). Halkın boşanmaya ilişkin tutumları araştırması 1996. içeriğinin okunması
6Boşanma Sonucu Oluşan Tek Ebeveynli Ailelertek ebeveynli ailelerde ortaya çıkan psikolojik etkiler ile ilgili bilimsel makalelerin araştırılması
7Arabuluculuk Nedir?Adalet Bakanlığı. (2018). Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanunu Yönetmeliği (RG: 30439). okunması
8Arabuluculukta etik kavramlarAdalet Bakanlığı Arabuluculuk Daire Başkanlığı. (tarihsiz). Türkiye Arabulucular Etik Kuralları okunması
9Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanunu YönetmeliğiCeza Muhakemesinde Uzlaştırma Yönetmeliği (RG: 30145). https://alternatifcozumler.adalet.gov.tr/Resimler/Mevzuat/312020115054uzla%C5%9Ft%C4%B1rma%20y%C3%B6netmeli%C4%9Fi.pdf • Adalet Bakanlığı. (2018). Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanunu Yönetmeliği (RG: 30439). kaynaklarının okunması
10Boşanma ArabuluculuğuTemel arabuluculuk eğitimi: Katılımcı kitabı (2. bs.). Arcs Matbaacılık. https://adb.adalet.gov.tr/arabuluculukkatilimcielkitabi.pdf incelenmesi
11Boşanma Arabuluculuğu-devamTemel arabuluculuk eğitimi: Katılımcı kitabı (2. bs.). Arcs Matbaacılık. https://adb.adalet.gov.tr/arabuluculukkatilimcielkitabi.pdf incelenmes
12Öğrenci semineri: Boşanma arabuluculuğuna ilişkin makale sunumlarıİlgili makale araştırması yapma ve sunuma hazırlanma
13Öğrenci semineri: Boşanma arabuluculuğuna ilişkin makale sunumları-2İlgili bilimsel makaleleri araştırma ve sunum hazırlama
Kaynak
F. (1997). Boşanma ve çocuğunuz: Çocuğunuzun boşanmanızla baş etmesine nasıl yardımcı olursunuz? (S. Katlan, Çev.). HYB Yayıncılık. (Orijinal çalışmanın basım tarihi 1995) • DeVito, J. A. (2015). Human communication: The basic course (13th ed.). Pearson. • Gladding, S. T. (2012). Aile terapisi: Tarihi, kuram ve uygulamaları. (İ. Keklik & İ. Yıldırım, Çev. Ed.). Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği. (Orijinal çalışmanın basım tarihi 2011) • Goldenberg, H., & Goldenberg, I. (2002). Counseling today’s families (4. bs.). Thomson Brooks/Cole. • Hetherington, E. M. & Stanley-Hagan, M. (1999). The adjustment of children with divorced parents: A risk and resiliency perspective. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 40(1), 129-140. Academic Search Premier veri tabanından elde edildi. • Parkinson, L. (2018). Aile arabuluculuğu. (Y. F. Yücel, Çev.). Adalet Bakanlığı. (Orijinal çalışmanın basım tarihi 2017) https://adb.adalet.gov.tr/ekitap/ailearabuluculugu.pdf • T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı. (2014). Türkiye aile yapısı araştırması TAYA 2006. Uzerler Matbaacılık. https://www.ailevecalisma.gov.tr/uploads/athgm/uploads/pages/arastirmalar/taya2006.pdf • T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı. (2014). Türkiye aile yapısı araştırması TAYA 2011. Uzerler Matbaacılık.
Adalet Bakanlığı Arabuluculuk Daire Başkanlığı. (tarihsiz). Türkiye Arabulucular Etik Kuralları. https://adb.adalet.gov.tr/Sayfalar/Teskilat/mevzuat/etik_kurallar.html • Adalet Bakanlığı. (2017). Ceza Muhakemesinde Uzlaştırma Yönetmeliği (RG: 30145).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati15230
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme15230
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi212
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12112
Proje Sunumu / Seminer122
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7214
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı14228
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)118
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(118/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BOŞANMA VE BOŞANMA ARABULUCULUĞU-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ersin ERDOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders; boşanma olgusunu ve boşanma sürecinde arabuluculuk yöntemini giriş düzeyinde ele alan bir ders niteliğindedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Boşanmayla İlgili Popüler Bir Filmin İzlenip Tartışılması: Benton, R. (Yönetmen). (1979). Kramer Kramer’a karşı [Film]. Columbia Pictures.,Ders akışı hakkında bilgilendirme,Boşanma Olgusu,Türkiye’de Boşanmalar,Boşanmanın Çocuklar Üzerindeki Etkileri,Boşanmanın Yetişkinler/Ebeveynler Üzerindeki Etkileri,Boşanma Sonucu Oluşan Tek Ebeveynli Aileler,Arabuluculuk Nedir?,Arabuluculukta etik kavramlar,Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanunu Yönetmeliği,Boşanma Arabuluculuğu,Boşanma Arabuluculuğu-devam,Öğrenci semineri: Boşanma arabuluculuğuna ilişkin makale sunumları,Öğrenci semineri: Boşanma arabuluculuğuna ilişkin makale sunumları-2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Arabuluculuk mevzuatını bilir.16, 9E
Boşanma olgusunu bilir ve açıklar10, 16, 19, 4, 9E
Boşanmanın Çocuklar üzerindeki etkisini açıklar10, 16, 4, 9E
Boşanmanın yetişkinler üzerindeki etkisini açıklar10, 16, 4, 9E
Boşanma arabuluculuğunun önemini kavrar10, 16, 18, 19, 20, 4, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Boşanmayla İlgili Popüler Bir Filmin İzlenip Tartışılması: Benton, R. (Yönetmen). (1979). Kramer Kramer’a karşı [Film]. Columbia Pictures.filmin eleştirilerini araştırmak
1Ders akışı hakkında bilgilendirme
2Boşanma Olgusu
3Türkiye’de BoşanmalarTürkiye boşanma nedenleri araştırması TBNA 2014. Çizge Tanıtım ve Kırtasiye. https://www.ailevecalisma.gov.tr/uploads/athgm/uploads/pages/arastirmalar/tbna2014-kitap.pdf • T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı. (2015). Türkiye’de evlilik tercihleri Nisan 2015. incelenmesi
4Boşanmanın Çocuklar Üzerindeki EtkileriBoşanma ve çocuğunuz: Çocuğunuzun boşanmanızla baş etmesine nasıl yardımcı olursunuz? (S. Katlan, Çev.). HYB Yayıncılık eser inceleme
5Boşanmanın Yetişkinler/Ebeveynler Üzerindeki EtkileriT.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı. (2015). Halkın boşanmaya ilişkin tutumları araştırması 1996. içeriğinin okunması
6Boşanma Sonucu Oluşan Tek Ebeveynli Ailelertek ebeveynli ailelerde ortaya çıkan psikolojik etkiler ile ilgili bilimsel makalelerin araştırılması
7Arabuluculuk Nedir?Adalet Bakanlığı. (2018). Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanunu Yönetmeliği (RG: 30439). okunması
8Arabuluculukta etik kavramlarAdalet Bakanlığı Arabuluculuk Daire Başkanlığı. (tarihsiz). Türkiye Arabulucular Etik Kuralları okunması
9Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanunu YönetmeliğiCeza Muhakemesinde Uzlaştırma Yönetmeliği (RG: 30145). https://alternatifcozumler.adalet.gov.tr/Resimler/Mevzuat/312020115054uzla%C5%9Ft%C4%B1rma%20y%C3%B6netmeli%C4%9Fi.pdf • Adalet Bakanlığı. (2018). Hukuk Uyuşmazlıklarında Arabuluculuk Kanunu Yönetmeliği (RG: 30439). kaynaklarının okunması
10Boşanma ArabuluculuğuTemel arabuluculuk eğitimi: Katılımcı kitabı (2. bs.). Arcs Matbaacılık. https://adb.adalet.gov.tr/arabuluculukkatilimcielkitabi.pdf incelenmesi
11Boşanma Arabuluculuğu-devamTemel arabuluculuk eğitimi: Katılımcı kitabı (2. bs.). Arcs Matbaacılık. https://adb.adalet.gov.tr/arabuluculukkatilimcielkitabi.pdf incelenmes
12Öğrenci semineri: Boşanma arabuluculuğuna ilişkin makale sunumlarıİlgili makale araştırması yapma ve sunuma hazırlanma
13Öğrenci semineri: Boşanma arabuluculuğuna ilişkin makale sunumları-2İlgili bilimsel makaleleri araştırma ve sunum hazırlama
Kaynak
F. (1997). Boşanma ve çocuğunuz: Çocuğunuzun boşanmanızla baş etmesine nasıl yardımcı olursunuz? (S. Katlan, Çev.). HYB Yayıncılık. (Orijinal çalışmanın basım tarihi 1995) • DeVito, J. A. (2015). Human communication: The basic course (13th ed.). Pearson. • Gladding, S. T. (2012). Aile terapisi: Tarihi, kuram ve uygulamaları. (İ. Keklik & İ. Yıldırım, Çev. Ed.). Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği. (Orijinal çalışmanın basım tarihi 2011) • Goldenberg, H., & Goldenberg, I. (2002). Counseling today’s families (4. bs.). Thomson Brooks/Cole. • Hetherington, E. M. & Stanley-Hagan, M. (1999). The adjustment of children with divorced parents: A risk and resiliency perspective. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 40(1), 129-140. Academic Search Premier veri tabanından elde edildi. • Parkinson, L. (2018). Aile arabuluculuğu. (Y. F. Yücel, Çev.). Adalet Bakanlığı. (Orijinal çalışmanın basım tarihi 2017) https://adb.adalet.gov.tr/ekitap/ailearabuluculugu.pdf • T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı. (2014). Türkiye aile yapısı araştırması TAYA 2006. Uzerler Matbaacılık. https://www.ailevecalisma.gov.tr/uploads/athgm/uploads/pages/arastirmalar/taya2006.pdf • T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı. (2014). Türkiye aile yapısı araştırması TAYA 2011. Uzerler Matbaacılık.
Adalet Bakanlığı Arabuluculuk Daire Başkanlığı. (tarihsiz). Türkiye Arabulucular Etik Kuralları. https://adb.adalet.gov.tr/Sayfalar/Teskilat/mevzuat/etik_kurallar.html • Adalet Bakanlığı. (2017). Ceza Muhakemesinde Uzlaştırma Yönetmeliği (RG: 30145).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04