Öğrencilerin örgüt içerisindeki davranışları anlama, yönlendirme ve analiz etme yöntemlerini değiştirerek böylece daha etkili ve
aynızamanda düşünceli ve anlayışlı çalışan, iş arkadaşı ve yönetici olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Örgütsel Davranışın Tanımı ve İlgili Disiplinler,İşyerinde Çeşitlilik ve Yönetimi
,İş Yerinde Tutumlar ve İş Tatmini,İş Yerinde Duygular ve Değerler,Karar Verme ve Sınırlılıklar,Motivasyon ve Motivasyon Uygulamaları,Ekip Çalışması ve Ekip Kurma Ve Geliştirme,İlişki Dinamikleri ve İlişki Tasarımı
,Liderlik Ve Liderlik Uygulamaları
,İş Hayatında Güç ve Politika, Çatışma Çözümü ve Müzakere,Örgüt Kültürü,Örgütsel Değişim,Sunum
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Örgütsel davranışın tarihsel gelişim süreci içinde çeşitli düşünce akımları ve uygulama alanlarını farklı disiplinlerle karşılaştırarak yorumlayabilecektir.
9
2. Davranış Bilimleri ve Sosyal Psikoloji derslerinde edinmiş oldukları temel bilgileri, iş ortamına uyarlayabilecektir.
9
A, F
3. Örgüt performansını etkileme gücü olan bağımsız değişkenler ile bağımlı değişkenler arasındaki ilişkileri açıklamaya dönük araştırma tasarımı yapabilecektir.
9
H
Öğretim Yöntemleri:
9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Örgütsel Davranışın Tanımı ve İlgili Disiplinler
2
İşyerinde Çeşitlilik ve Yönetimi
3
İş Yerinde Tutumlar ve İş Tatmini
4
İş Yerinde Duygular ve Değerler
5
Karar Verme ve Sınırlılıklar
6
Motivasyon ve Motivasyon Uygulamaları
7
Ekip Çalışması ve Ekip Kurma Ve Geliştirme
8
İlişki Dinamikleri ve İlişki Tasarımı
9
Liderlik Ve Liderlik Uygulamaları
10
İş Hayatında Güç ve Politika
11
Çatışma Çözümü ve Müzakere
12
Örgüt Kültürü
13
Örgütsel Değişim
14
Sunum
Kaynak
Örgütsel Davranış, Stephen P. Robbins ve Timothy A. Judge, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Pearson / Nobel, 14. Basımdan Çeviri
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ
-
Güz Dönemi
2+0
2
3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Seç. Genel Kültür
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencilerin örgüt içerisindeki davranışları anlama, yönlendirme ve analiz etme yöntemlerini değiştirerek böylece daha etkili ve
aynızamanda düşünceli ve anlayışlı çalışan, iş arkadaşı ve yönetici olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Örgütsel Davranışın Tanımı ve İlgili Disiplinler,İşyerinde Çeşitlilik ve Yönetimi
,İş Yerinde Tutumlar ve İş Tatmini,İş Yerinde Duygular ve Değerler,Karar Verme ve Sınırlılıklar,Motivasyon ve Motivasyon Uygulamaları,Ekip Çalışması ve Ekip Kurma Ve Geliştirme,İlişki Dinamikleri ve İlişki Tasarımı
,Liderlik Ve Liderlik Uygulamaları
,İş Hayatında Güç ve Politika, Çatışma Çözümü ve Müzakere,Örgüt Kültürü,Örgütsel Değişim,Sunum
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Örgütsel davranışın tarihsel gelişim süreci içinde çeşitli düşünce akımları ve uygulama alanlarını farklı disiplinlerle karşılaştırarak yorumlayabilecektir.
9
2. Davranış Bilimleri ve Sosyal Psikoloji derslerinde edinmiş oldukları temel bilgileri, iş ortamına uyarlayabilecektir.
9
A, F
3. Örgüt performansını etkileme gücü olan bağımsız değişkenler ile bağımlı değişkenler arasındaki ilişkileri açıklamaya dönük araştırma tasarımı yapabilecektir.
9
H
Öğretim Yöntemleri:
9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Örgütsel Davranışın Tanımı ve İlgili Disiplinler
2
İşyerinde Çeşitlilik ve Yönetimi
3
İş Yerinde Tutumlar ve İş Tatmini
4
İş Yerinde Duygular ve Değerler
5
Karar Verme ve Sınırlılıklar
6
Motivasyon ve Motivasyon Uygulamaları
7
Ekip Çalışması ve Ekip Kurma Ve Geliştirme
8
İlişki Dinamikleri ve İlişki Tasarımı
9
Liderlik Ve Liderlik Uygulamaları
10
İş Hayatında Güç ve Politika
11
Çatışma Çözümü ve Müzakere
12
Örgüt Kültürü
13
Örgütsel Değişim
14
Sunum
Kaynak
Örgütsel Davranış, Stephen P. Robbins ve Timothy A. Judge, Çeviri Editörü: İnci Erdem, Pearson / Nobel, 14. Basımdan Çeviri
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.