Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ersin ERDOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenme güçlüğün ile ilgili farkındalık kazanmak ve öğrenme güçlüğü yaşayan öğrenciler için startejiler geliştirmede farklı teknikleri öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, dersle ilgili bilgi, giriş,Duyular, merkezi ve çevresel sinir sistemi, plastisite, beyinde öğrenmenin oluşumu,Öğrenme süreci, öğrenme güçlüğünün tanımı,Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri,Öğrenme güçlüğü olan çocukların biliş ve dil özellikleri,Öğrenme güçlüğü olan çocukların kişilik ve sosyal özellikleri,Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin tanılanması ve değerlendirilmesi,Öğrenme Güçlüğünün Türleri,Öğrenme Güçlüğü olanlar için Teknoloji,Öğrenme güçlüğü olan yetişkinler,Yerleştirme, destek hizmetleri ve eğitim uygulamaları,Özgül öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için BEP hazırlama,Davranışçı Sağaltım Uygulamaları,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenme güçlüğünün nörobiyolojisini kavrar. 2. Öğrenme güçlüğü olan bir öğrencinin özelliklerini tanımlar. 3. Öğrenme güçlüğü olan öğrencileri fark eder. 4. Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için hazırlanacak bireyselleştirilmiş eğitim programlarının hazırlanmasında ve uygulanmasında etkin rol alır. | 10, 11, 13, 15, 16, 19, 37, 4, 5, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersle ilgili bilgi, giriş | Sunum dersin öğretim elemanı tarafından yapılacaktır |
2 | Duyular, merkezi ve çevresel sinir sistemi, plastisite, beyinde öğrenmenin oluşumu | Bender,W.N.,2016; Bölüm-2 |
3 | Öğrenme süreci, öğrenme güçlüğünün tanımı | Bender,W.N.,2016; Bölüm-1 |
4 | Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri | Bender,W.N.,2016; Bölümler -6-7 |
5 | Öğrenme güçlüğü olan çocukların biliş ve dil özellikleri | Bender,W.N.2016; Bölüm-3 |
6 | Öğrenme güçlüğü olan çocukların kişilik ve sosyal özellikleri | Bender,W.N.,2016; Bölüm-4 |
7 | Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin tanılanması ve değerlendirilmesi | Bender,W.N.,2016; Bölüm-5 |
8 | Öğrenme Güçlüğünün Türleri | Bender,W.N.,2016; Bölüm-8 |
9 | Öğrenme Güçlüğü olanlar için Teknoloji | Bender,W.N.,2016; Bölüm-12 |
10 | Öğrenme güçlüğü olan yetişkinler | Bender,W.N.,2016; Bölüm-13 |
11 | Yerleştirme, destek hizmetleri ve eğitim uygulamaları | Bender,W.N.,2016; Bölüm-9 |
12 | Özgül öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için BEP hazırlama | MEB tarafından yayınlanan dokümanlar |
13 | Davranışçı Sağaltım Uygulamaları | Bender,W.N.,2016; Bölüm-10 |
14 | Genel Tekrar | Bender,W.N. 2016, Bütün bölümler |
Kaynak |
Bender W.N. (2016). Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler Ve Eğitimleri. (Doç.Dr.Hakan Sarı, Çev.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 4 | 8 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 6 | 12 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 2 | 2 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 8 | 8 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ersin ERDOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenme güçlüğün ile ilgili farkındalık kazanmak ve öğrenme güçlüğü yaşayan öğrenciler için startejiler geliştirmede farklı teknikleri öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, dersle ilgili bilgi, giriş,Duyular, merkezi ve çevresel sinir sistemi, plastisite, beyinde öğrenmenin oluşumu,Öğrenme süreci, öğrenme güçlüğünün tanımı,Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri,Öğrenme güçlüğü olan çocukların biliş ve dil özellikleri,Öğrenme güçlüğü olan çocukların kişilik ve sosyal özellikleri,Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin tanılanması ve değerlendirilmesi,Öğrenme Güçlüğünün Türleri,Öğrenme Güçlüğü olanlar için Teknoloji,Öğrenme güçlüğü olan yetişkinler,Yerleştirme, destek hizmetleri ve eğitim uygulamaları,Özgül öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için BEP hazırlama,Davranışçı Sağaltım Uygulamaları,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Öğrenme güçlüğünün nörobiyolojisini kavrar. 2. Öğrenme güçlüğü olan bir öğrencinin özelliklerini tanımlar. 3. Öğrenme güçlüğü olan öğrencileri fark eder. 4. Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için hazırlanacak bireyselleştirilmiş eğitim programlarının hazırlanmasında ve uygulanmasında etkin rol alır. | 10, 11, 13, 15, 16, 19, 37, 4, 5, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma, dersle ilgili bilgi, giriş | Sunum dersin öğretim elemanı tarafından yapılacaktır |
2 | Duyular, merkezi ve çevresel sinir sistemi, plastisite, beyinde öğrenmenin oluşumu | Bender,W.N.,2016; Bölüm-2 |
3 | Öğrenme süreci, öğrenme güçlüğünün tanımı | Bender,W.N.,2016; Bölüm-1 |
4 | Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri | Bender,W.N.,2016; Bölümler -6-7 |
5 | Öğrenme güçlüğü olan çocukların biliş ve dil özellikleri | Bender,W.N.2016; Bölüm-3 |
6 | Öğrenme güçlüğü olan çocukların kişilik ve sosyal özellikleri | Bender,W.N.,2016; Bölüm-4 |
7 | Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin tanılanması ve değerlendirilmesi | Bender,W.N.,2016; Bölüm-5 |
8 | Öğrenme Güçlüğünün Türleri | Bender,W.N.,2016; Bölüm-8 |
9 | Öğrenme Güçlüğü olanlar için Teknoloji | Bender,W.N.,2016; Bölüm-12 |
10 | Öğrenme güçlüğü olan yetişkinler | Bender,W.N.,2016; Bölüm-13 |
11 | Yerleştirme, destek hizmetleri ve eğitim uygulamaları | Bender,W.N.,2016; Bölüm-9 |
12 | Özgül öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için BEP hazırlama | MEB tarafından yayınlanan dokümanlar |
13 | Davranışçı Sağaltım Uygulamaları | Bender,W.N.,2016; Bölüm-10 |
14 | Genel Tekrar | Bender,W.N. 2016, Bütün bölümler |
Kaynak |
Bender W.N. (2016). Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler Ve Eğitimleri. (Doç.Dr.Hakan Sarı, Çev.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | X | |||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |