Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ersin ERDOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenme güçlüğün ile ilgili farkındalık kazanmak ve öğrenme güçlüğü yaşayan öğrenciler için startejiler geliştirmede farklı teknikleri öğrenmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, dersle ilgili bilgi, giriş,Duyular, merkezi ve çevresel sinir sistemi, plastisite, beyinde öğrenmenin oluşumu,Öğrenme süreci, öğrenme güçlüğünün tanımı,Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri,Öğrenme güçlüğü olan çocukların biliş ve dil özellikleri,Öğrenme güçlüğü olan çocukların kişilik ve sosyal özellikleri,Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin tanılanması ve değerlendirilmesi,Öğrenme Güçlüğünün Türleri,Öğrenme Güçlüğü olanlar için Teknoloji,Öğrenme güçlüğü olan yetişkinler,Yerleştirme, destek hizmetleri ve eğitim uygulamaları,Özgül öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için BEP hazırlama,Davranışçı Sağaltım Uygulamaları,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Öğrenme güçlüğünün nörobiyolojisini kavrar. 2. Öğrenme güçlüğü olan bir öğrencinin özelliklerini tanımlar. 3. Öğrenme güçlüğü olan öğrencileri fark eder. 4. Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için hazırlanacak bireyselleştirilmiş eğitim programlarının hazırlanmasında ve uygulanmasında etkin rol alır. 10, 11, 13, 15, 16, 19, 37, 4, 5, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, dersle ilgili bilgi, girişSunum dersin öğretim elemanı tarafından yapılacaktır
2Duyular, merkezi ve çevresel sinir sistemi, plastisite, beyinde öğrenmenin oluşumuBender,W.N.,2016; Bölüm-2
3Öğrenme süreci, öğrenme güçlüğünün tanımıBender,W.N.,2016; Bölüm-1
4Öğrenme Güçlüğünün NedenleriBender,W.N.,2016; Bölümler -6-7
5Öğrenme güçlüğü olan çocukların biliş ve dil özellikleriBender,W.N.2016; Bölüm-3
6Öğrenme güçlüğü olan çocukların kişilik ve sosyal özellikleriBender,W.N.,2016; Bölüm-4
7Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin tanılanması ve değerlendirilmesiBender,W.N.,2016; Bölüm-5
8Öğrenme Güçlüğünün TürleriBender,W.N.,2016; Bölüm-8
9Öğrenme Güçlüğü olanlar için TeknolojiBender,W.N.,2016; Bölüm-12
10Öğrenme güçlüğü olan yetişkinlerBender,W.N.,2016; Bölüm-13
11Yerleştirme, destek hizmetleri ve eğitim uygulamalarıBender,W.N.,2016; Bölüm-9
12Özgül öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için BEP hazırlamaMEB tarafından yayınlanan dokümanlar
13Davranışçı Sağaltım UygulamalarıBender,W.N.,2016; Bölüm-10
14Genel TekrarBender,W.N. 2016, Bütün bölümler
Kaynak
Bender W.N. (2016). Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler Ve Eğitimleri. (Doç.Dr.Hakan Sarı, Çev.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme248
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2612
Okul Dışı Diğer Faaliyetler122
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı248
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı188
Toplam İş Yükü (Saat)114
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ersin ERDOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenme güçlüğün ile ilgili farkındalık kazanmak ve öğrenme güçlüğü yaşayan öğrenciler için startejiler geliştirmede farklı teknikleri öğrenmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, dersle ilgili bilgi, giriş,Duyular, merkezi ve çevresel sinir sistemi, plastisite, beyinde öğrenmenin oluşumu,Öğrenme süreci, öğrenme güçlüğünün tanımı,Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri,Öğrenme güçlüğü olan çocukların biliş ve dil özellikleri,Öğrenme güçlüğü olan çocukların kişilik ve sosyal özellikleri,Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin tanılanması ve değerlendirilmesi,Öğrenme Güçlüğünün Türleri,Öğrenme Güçlüğü olanlar için Teknoloji,Öğrenme güçlüğü olan yetişkinler,Yerleştirme, destek hizmetleri ve eğitim uygulamaları,Özgül öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için BEP hazırlama,Davranışçı Sağaltım Uygulamaları,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Öğrenme güçlüğünün nörobiyolojisini kavrar. 2. Öğrenme güçlüğü olan bir öğrencinin özelliklerini tanımlar. 3. Öğrenme güçlüğü olan öğrencileri fark eder. 4. Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için hazırlanacak bireyselleştirilmiş eğitim programlarının hazırlanmasında ve uygulanmasında etkin rol alır. 10, 11, 13, 15, 16, 19, 37, 4, 5, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, dersle ilgili bilgi, girişSunum dersin öğretim elemanı tarafından yapılacaktır
2Duyular, merkezi ve çevresel sinir sistemi, plastisite, beyinde öğrenmenin oluşumuBender,W.N.,2016; Bölüm-2
3Öğrenme süreci, öğrenme güçlüğünün tanımıBender,W.N.,2016; Bölüm-1
4Öğrenme Güçlüğünün NedenleriBender,W.N.,2016; Bölümler -6-7
5Öğrenme güçlüğü olan çocukların biliş ve dil özellikleriBender,W.N.2016; Bölüm-3
6Öğrenme güçlüğü olan çocukların kişilik ve sosyal özellikleriBender,W.N.,2016; Bölüm-4
7Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin tanılanması ve değerlendirilmesiBender,W.N.,2016; Bölüm-5
8Öğrenme Güçlüğünün TürleriBender,W.N.,2016; Bölüm-8
9Öğrenme Güçlüğü olanlar için TeknolojiBender,W.N.,2016; Bölüm-12
10Öğrenme güçlüğü olan yetişkinlerBender,W.N.,2016; Bölüm-13
11Yerleştirme, destek hizmetleri ve eğitim uygulamalarıBender,W.N.,2016; Bölüm-9
12Özgül öğrenme güçlüğü olan öğrenciler için BEP hazırlamaMEB tarafından yayınlanan dokümanlar
13Davranışçı Sağaltım UygulamalarıBender,W.N.,2016; Bölüm-10
14Genel TekrarBender,W.N. 2016, Bütün bölümler
Kaynak
Bender W.N. (2016). Öğrenme Güçlüğü Olan Bireyler Ve Eğitimleri. (Doç.Dr.Hakan Sarı, Çev.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
X
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04