Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HASTANEDE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Feryal SAVCI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı0-18 yaş arası hasta ve hasta çocuklarda, çocuk-aile-personel ilişkilerinin hastane hayatına etkilerini ve çocuk gelişimine yönelik uygulamaları desteklemek.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş, dersin tanımı,Hastanede Yatan Çocukların Tanımı ve Sınıflandırılması,Çocukların Gelişim Özelliklerine Göre Hastane Ortamının Hazırlanması (Bebeklik ve Erken Çocukluk Dönemi),Çocukların Gelişim Özelliklerine Göre Hastane Ortamının Hazırlanması (Orta, Geç Çocukluk ve Ergenlik Dönemi),Hastanede Yatan Çocukların Ruhsal Durumları,Çocuk-aile-personel etkileşimi ,GENEL TEKRAR, SINAVA HAZIRLIK,Çocukların Hastane Yaşantsına Hazırlanması (HHE),Çocuk ve Ailelerin Teşhis, Tedavi ve Ameliyata Hazırlama,Hasta Çocuğa Yönelik Eğitim Düzenlemesi,Hastanede Gelişimin Değerlendirilmesi, İzlenmesi ve Desteklenmesi,Araştırma Makalesi,Film Analizi,Dersin değerlendirilmesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hastanede yatarak veya ayakta tedavi gören ve diğer sağlık kuruluşlarına başvuran 0-18 yaş çocukların gelişim özellikleri hakkında bilgi edinir10, 9A
Çocuk gelişimci olarak çocuk, aile ve personele uygun yaklaşım ve hastanede uygun gelişim destek programlarının hazırlanması hakkında bilgi edinir.10, 9A
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır10, 9A
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.10, 9A
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş, dersin tanımıKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
2Hastanede Yatan Çocukların Tanımı ve SınıflandırılmasıKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
3Çocukların Gelişim Özelliklerine Göre Hastane Ortamının Hazırlanması (Bebeklik ve Erken Çocukluk Dönemi)Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
4Çocukların Gelişim Özelliklerine Göre Hastane Ortamının Hazırlanması (Orta, Geç Çocukluk ve Ergenlik Dönemi)Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
5Hastanede Yatan Çocukların Ruhsal DurumlarıKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
6Çocuk-aile-personel etkileşimi Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
7GENEL TEKRAR, SINAVA HAZIRLIK
8Çocukların Hastane Yaşantsına Hazırlanması (HHE)Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
9Çocuk ve Ailelerin Teşhis, Tedavi ve Ameliyata HazırlamaKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
10Hasta Çocuğa Yönelik Eğitim DüzenlemesiKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
11Hastanede Gelişimin Değerlendirilmesi, İzlenmesi ve DesteklenmesiKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
12Araştırma MakalesiDerste okutulacak makaleyi inceler
13Film Analizi
14Dersin değerlendirilmesi
Kaynak
• Bayhan. P. Ve Artan, İ. (editörler)(2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk, Hedef Yayıncılık: Ankara • Bütün Ayhan. A. (editör) (2017) Hasta Çocukların Gelişimi ve Eğitimi. Anadolu Üniversitesi Yayınları: Eskişehir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12224
Genel Sınav ve Hazırlığı20240
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HASTANEDE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Feryal SAVCI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı0-18 yaş arası hasta ve hasta çocuklarda, çocuk-aile-personel ilişkilerinin hastane hayatına etkilerini ve çocuk gelişimine yönelik uygulamaları desteklemek.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş, dersin tanımı,Hastanede Yatan Çocukların Tanımı ve Sınıflandırılması,Çocukların Gelişim Özelliklerine Göre Hastane Ortamının Hazırlanması (Bebeklik ve Erken Çocukluk Dönemi),Çocukların Gelişim Özelliklerine Göre Hastane Ortamının Hazırlanması (Orta, Geç Çocukluk ve Ergenlik Dönemi),Hastanede Yatan Çocukların Ruhsal Durumları,Çocuk-aile-personel etkileşimi ,GENEL TEKRAR, SINAVA HAZIRLIK,Çocukların Hastane Yaşantsına Hazırlanması (HHE),Çocuk ve Ailelerin Teşhis, Tedavi ve Ameliyata Hazırlama,Hasta Çocuğa Yönelik Eğitim Düzenlemesi,Hastanede Gelişimin Değerlendirilmesi, İzlenmesi ve Desteklenmesi,Araştırma Makalesi,Film Analizi,Dersin değerlendirilmesi
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hastanede yatarak veya ayakta tedavi gören ve diğer sağlık kuruluşlarına başvuran 0-18 yaş çocukların gelişim özellikleri hakkında bilgi edinir10, 9A
Çocuk gelişimci olarak çocuk, aile ve personele uygun yaklaşım ve hastanede uygun gelişim destek programlarının hazırlanması hakkında bilgi edinir.10, 9A
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır10, 9A
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.10, 9A
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş, dersin tanımıKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
2Hastanede Yatan Çocukların Tanımı ve SınıflandırılmasıKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
3Çocukların Gelişim Özelliklerine Göre Hastane Ortamının Hazırlanması (Bebeklik ve Erken Çocukluk Dönemi)Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
4Çocukların Gelişim Özelliklerine Göre Hastane Ortamının Hazırlanması (Orta, Geç Çocukluk ve Ergenlik Dönemi)Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
5Hastanede Yatan Çocukların Ruhsal DurumlarıKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
6Çocuk-aile-personel etkileşimi Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
7GENEL TEKRAR, SINAVA HAZIRLIK
8Çocukların Hastane Yaşantsına Hazırlanması (HHE)Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
9Çocuk ve Ailelerin Teşhis, Tedavi ve Ameliyata HazırlamaKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
10Hasta Çocuğa Yönelik Eğitim DüzenlemesiKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
11Hastanede Gelişimin Değerlendirilmesi, İzlenmesi ve DesteklenmesiKonuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar.
12Araştırma MakalesiDerste okutulacak makaleyi inceler
13Film Analizi
14Dersin değerlendirilmesi
Kaynak
• Bayhan. P. Ve Artan, İ. (editörler)(2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk, Hedef Yayıncılık: Ankara • Bütün Ayhan. A. (editör) (2017) Hasta Çocukların Gelişimi ve Eğitimi. Anadolu Üniversitesi Yayınları: Eskişehir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04