Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HASTANEDE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Feryal SAVCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 0-18 yaş arası hasta ve hasta çocuklarda, çocuk-aile-personel ilişkilerinin hastane hayatına etkilerini ve çocuk gelişimine yönelik uygulamaları desteklemek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş, dersin tanımı,Hastanede Yatan Çocukların Tanımı ve Sınıflandırılması,Çocukların Gelişim Özelliklerine Göre Hastane Ortamının Hazırlanması (Bebeklik ve Erken Çocukluk Dönemi),Çocukların Gelişim Özelliklerine Göre Hastane Ortamının Hazırlanması (Orta, Geç Çocukluk ve Ergenlik Dönemi),Hastanede Yatan Çocukların Ruhsal Durumları,Çocuk-aile-personel etkileşimi ,GENEL TEKRAR, SINAVA HAZIRLIK,Çocukların Hastane Yaşantsına Hazırlanması (HHE),Çocuk ve Ailelerin Teşhis, Tedavi ve Ameliyata Hazırlama,Hasta Çocuğa Yönelik Eğitim Düzenlemesi,Hastanede Gelişimin Değerlendirilmesi, İzlenmesi ve Desteklenmesi,Araştırma Makalesi,Film Analizi,Dersin değerlendirilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hastanede yatarak veya ayakta tedavi gören ve diğer sağlık kuruluşlarına başvuran 0-18 yaş çocukların gelişim özellikleri hakkında bilgi edinir | 10, 9 | A |
Çocuk gelişimci olarak çocuk, aile ve personele uygun yaklaşım ve hastanede uygun gelişim destek programlarının hazırlanması hakkında bilgi edinir. | 10, 9 | A |
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır | 10, 9 | A |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | 10, 9 | A |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş, dersin tanımı | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
2 | Hastanede Yatan Çocukların Tanımı ve Sınıflandırılması | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
3 | Çocukların Gelişim Özelliklerine Göre Hastane Ortamının Hazırlanması (Bebeklik ve Erken Çocukluk Dönemi) | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
4 | Çocukların Gelişim Özelliklerine Göre Hastane Ortamının Hazırlanması (Orta, Geç Çocukluk ve Ergenlik Dönemi) | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
5 | Hastanede Yatan Çocukların Ruhsal Durumları | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
6 | Çocuk-aile-personel etkileşimi | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
7 | GENEL TEKRAR, SINAVA HAZIRLIK | |
8 | Çocukların Hastane Yaşantsına Hazırlanması (HHE) | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
9 | Çocuk ve Ailelerin Teşhis, Tedavi ve Ameliyata Hazırlama | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
10 | Hasta Çocuğa Yönelik Eğitim Düzenlemesi | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
11 | Hastanede Gelişimin Değerlendirilmesi, İzlenmesi ve Desteklenmesi | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
12 | Araştırma Makalesi | Derste okutulacak makaleyi inceler |
13 | Film Analizi | |
14 | Dersin değerlendirilmesi |
Kaynak |
• Bayhan. P. Ve Artan, İ. (editörler)(2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk, Hedef Yayıncılık: Ankara • Bütün Ayhan. A. (editör) (2017) Hasta Çocukların Gelişimi ve Eğitimi. Anadolu Üniversitesi Yayınları: Eskişehir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | ||||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | ||||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | ||||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | ||||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | ||||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 12 | 2 | 24 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 20 | 2 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HASTANEDE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Feryal SAVCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | 0-18 yaş arası hasta ve hasta çocuklarda, çocuk-aile-personel ilişkilerinin hastane hayatına etkilerini ve çocuk gelişimine yönelik uygulamaları desteklemek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş, dersin tanımı,Hastanede Yatan Çocukların Tanımı ve Sınıflandırılması,Çocukların Gelişim Özelliklerine Göre Hastane Ortamının Hazırlanması (Bebeklik ve Erken Çocukluk Dönemi),Çocukların Gelişim Özelliklerine Göre Hastane Ortamının Hazırlanması (Orta, Geç Çocukluk ve Ergenlik Dönemi),Hastanede Yatan Çocukların Ruhsal Durumları,Çocuk-aile-personel etkileşimi ,GENEL TEKRAR, SINAVA HAZIRLIK,Çocukların Hastane Yaşantsına Hazırlanması (HHE),Çocuk ve Ailelerin Teşhis, Tedavi ve Ameliyata Hazırlama,Hasta Çocuğa Yönelik Eğitim Düzenlemesi,Hastanede Gelişimin Değerlendirilmesi, İzlenmesi ve Desteklenmesi,Araştırma Makalesi,Film Analizi,Dersin değerlendirilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hastanede yatarak veya ayakta tedavi gören ve diğer sağlık kuruluşlarına başvuran 0-18 yaş çocukların gelişim özellikleri hakkında bilgi edinir | 10, 9 | A |
Çocuk gelişimci olarak çocuk, aile ve personele uygun yaklaşım ve hastanede uygun gelişim destek programlarının hazırlanması hakkında bilgi edinir. | 10, 9 | A |
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır | 10, 9 | A |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | 10, 9 | A |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 10, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş, dersin tanımı | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
2 | Hastanede Yatan Çocukların Tanımı ve Sınıflandırılması | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
3 | Çocukların Gelişim Özelliklerine Göre Hastane Ortamının Hazırlanması (Bebeklik ve Erken Çocukluk Dönemi) | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
4 | Çocukların Gelişim Özelliklerine Göre Hastane Ortamının Hazırlanması (Orta, Geç Çocukluk ve Ergenlik Dönemi) | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
5 | Hastanede Yatan Çocukların Ruhsal Durumları | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
6 | Çocuk-aile-personel etkileşimi | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
7 | GENEL TEKRAR, SINAVA HAZIRLIK | |
8 | Çocukların Hastane Yaşantsına Hazırlanması (HHE) | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
9 | Çocuk ve Ailelerin Teşhis, Tedavi ve Ameliyata Hazırlama | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
10 | Hasta Çocuğa Yönelik Eğitim Düzenlemesi | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
11 | Hastanede Gelişimin Değerlendirilmesi, İzlenmesi ve Desteklenmesi | Konuya ilişkin okumaları ve incelemeleri yapar. |
12 | Araştırma Makalesi | Derste okutulacak makaleyi inceler |
13 | Film Analizi | |
14 | Dersin değerlendirilmesi |
Kaynak |
• Bayhan. P. Ve Artan, İ. (editörler)(2018). Sağlık Kuruluşlarında Çocuk, Hedef Yayıncılık: Ankara • Bütün Ayhan. A. (editör) (2017) Hasta Çocukların Gelişimi ve Eğitimi. Anadolu Üniversitesi Yayınları: Eskişehir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | ||||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | ||||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | ||||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | ||||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | ||||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | X | |||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |