Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİMDE DRAMA | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Psikodrama ısınma oyunları, sosyodrama, yaratıcı drama, rol oynama, doğaçlama; eğitimde dramanın uygulamaları gibi dramanın kullanıldığı alanlar. Eğitimde dramanın kullanılması ile ilgili uygulamalar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dramada tanışma ve iletişim oyunları,Psikodrama ısınma oyunları,Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları,Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları,Isınma oyunları, algı ve duyumu geliştiren oyunlar, kişilerarası iletişim ve problem çözmeye yönelik oyunlar ,Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik grup oyunları, Dikkati geliştirmeye yönelik oyunlar,Metinden doğaçlamaya kuramsal bilgilerin drama yöntemiyle aktarılması: drama ve ilgili diğer kavramlar arasındaki ilişki, dramanın temel öğeleri, dramadaki temel bileşenler,Dramanın gelişimsel faydaları, drama temelli öğretimin özellikleri,Aktif öğretim yöntemi olarak drama ve drama temelli ders planlarının incelenmesi,Drama temelli ders/konu öğretimi planlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi ,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi ,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi ,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eğitim kurumlarında çeşitli drama etkinlikleri uygular. | 15, 6 | |
Uyguladığı drama etkinliklerinin kazanımlarını açıklar. | 10, 16, 6, 9 | |
Öğrencilerin sosyal duygusal gelişimlerini destekleyici drama etkinlikleri bilir. | 15, 6 | |
Duygularını ifade eder. | 15, 6 | |
Spontan ve yaratıcı eylemler sergiler. | 15, 19, 6 | |
Öğrencilerin eğitimlerinde kullanacağı drama etkinliklerini tasarlar. | 11, 15, 19 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dramada tanışma ve iletişim oyunları | Ders hakkında beklentilerin konuşulması, tanışma oyunlarının oynanması |
2 | Psikodrama ısınma oyunları | |
3 | Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları | Güncel eğitici drama örneklerinin incelenmesi |
4 | Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları | Drama ile öğrenme yöntemleri üzerine ilgili makalelerin incelenmesi ve yorumlanması |
5 | Isınma oyunları, algı ve duyumu geliştiren oyunlar, kişilerarası iletişim ve problem çözmeye yönelik oyunlar | Farklı eğitici drama örneklerinin incelenmesi ve uygulanması |
6 | Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik grup oyunları, Dikkati geliştirmeye yönelik oyunlar | Yaratıcılık, hayal gücü ve imgelem tasarımlarının oluşumunun deneyimlenmesi |
7 | Metinden doğaçlamaya kuramsal bilgilerin drama yöntemiyle aktarılması: drama ve ilgili diğer kavramlar arasındaki ilişki, dramanın temel öğeleri, dramadaki temel bileşenler | Metinden hareketle algoritma tamamlama ve drama şablonu oluşturulması |
8 | Dramanın gelişimsel faydaları, drama temelli öğretimin özellikleri | Farklı kriz durumlarında ve sınıf içi hakimiyet çalışmalarında drama örnekleri |
9 | Aktif öğretim yöntemi olarak drama ve drama temelli ders planlarının incelenmesi | Eğitici drama örneklerinin incelenmesi, sınıf içi uygulamanın hazırlanması |
10 | Drama temelli ders/konu öğretimi planlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi | Eğitici drama örneklerinin incelenmesi, sınıf içi uygulamanın hazırlanması |
11 | Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi | Eğitici drama örneklerinin incelenmesi, sınıf içi uygulamanın hazırlanması |
12 | Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi | Eğitici drama örneklerinin incelenmesi, sınıf içi uygulamanın hazırlanması |
13 | Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi | İletişim becerileri, müzede drama ve modern sanat dramasın örnekerinin incelenip uygulanması ve sınıf içi uygulamanın hazırlanması |
14 | Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi | İlgili eğitici drama örneklerinin incelenmesi ve sınıf içi uygulamanın hazırlanması |
Kaynak |
McCaslin, N. (2016). Yaratıcı Drama Sınıf İçinde ve Dışında. Nobel Akademi Yayıncılık. Adıgüzel, Ö. (2016) Eğitimde Yaratıcı Drama. Pegem Akademi Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | ||||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 2 | 28 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EĞİTİMDE DRAMA | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Adviye Pınar KONYALIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Psikodrama ısınma oyunları, sosyodrama, yaratıcı drama, rol oynama, doğaçlama; eğitimde dramanın uygulamaları gibi dramanın kullanıldığı alanlar. Eğitimde dramanın kullanılması ile ilgili uygulamalar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dramada tanışma ve iletişim oyunları,Psikodrama ısınma oyunları,Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları,Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları,Isınma oyunları, algı ve duyumu geliştiren oyunlar, kişilerarası iletişim ve problem çözmeye yönelik oyunlar ,Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik grup oyunları, Dikkati geliştirmeye yönelik oyunlar,Metinden doğaçlamaya kuramsal bilgilerin drama yöntemiyle aktarılması: drama ve ilgili diğer kavramlar arasındaki ilişki, dramanın temel öğeleri, dramadaki temel bileşenler,Dramanın gelişimsel faydaları, drama temelli öğretimin özellikleri,Aktif öğretim yöntemi olarak drama ve drama temelli ders planlarının incelenmesi,Drama temelli ders/konu öğretimi planlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi ,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi ,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi ,Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eğitim kurumlarında çeşitli drama etkinlikleri uygular. | 15, 6 | |
Uyguladığı drama etkinliklerinin kazanımlarını açıklar. | 10, 16, 6, 9 | |
Öğrencilerin sosyal duygusal gelişimlerini destekleyici drama etkinlikleri bilir. | 15, 6 | |
Duygularını ifade eder. | 15, 6 | |
Spontan ve yaratıcı eylemler sergiler. | 15, 19, 6 | |
Öğrencilerin eğitimlerinde kullanacağı drama etkinliklerini tasarlar. | 11, 15, 19 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dramada tanışma ve iletişim oyunları | Ders hakkında beklentilerin konuşulması, tanışma oyunlarının oynanması |
2 | Psikodrama ısınma oyunları | |
3 | Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları | Güncel eğitici drama örneklerinin incelenmesi |
4 | Dramada grubun kaynaşmasını sağlayan ısınma oyunları ve güven oyunları | Drama ile öğrenme yöntemleri üzerine ilgili makalelerin incelenmesi ve yorumlanması |
5 | Isınma oyunları, algı ve duyumu geliştiren oyunlar, kişilerarası iletişim ve problem çözmeye yönelik oyunlar | Farklı eğitici drama örneklerinin incelenmesi ve uygulanması |
6 | Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik grup oyunları, Dikkati geliştirmeye yönelik oyunlar | Yaratıcılık, hayal gücü ve imgelem tasarımlarının oluşumunun deneyimlenmesi |
7 | Metinden doğaçlamaya kuramsal bilgilerin drama yöntemiyle aktarılması: drama ve ilgili diğer kavramlar arasındaki ilişki, dramanın temel öğeleri, dramadaki temel bileşenler | Metinden hareketle algoritma tamamlama ve drama şablonu oluşturulması |
8 | Dramanın gelişimsel faydaları, drama temelli öğretimin özellikleri | Farklı kriz durumlarında ve sınıf içi hakimiyet çalışmalarında drama örnekleri |
9 | Aktif öğretim yöntemi olarak drama ve drama temelli ders planlarının incelenmesi | Eğitici drama örneklerinin incelenmesi, sınıf içi uygulamanın hazırlanması |
10 | Drama temelli ders/konu öğretimi planlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi | Eğitici drama örneklerinin incelenmesi, sınıf içi uygulamanın hazırlanması |
11 | Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi | Eğitici drama örneklerinin incelenmesi, sınıf içi uygulamanın hazırlanması |
12 | Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi | Eğitici drama örneklerinin incelenmesi, sınıf içi uygulamanın hazırlanması |
13 | Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi | İletişim becerileri, müzede drama ve modern sanat dramasın örnekerinin incelenip uygulanması ve sınıf içi uygulamanın hazırlanması |
14 | Öğrenci Grup Performans Sunumları: Drama temelli bir ders/konu planının hazırlanması, sunumu ve değerlendirmesi | İlgili eğitici drama örneklerinin incelenmesi ve sınıf içi uygulamanın hazırlanması |
Kaynak |
McCaslin, N. (2016). Yaratıcı Drama Sınıf İçinde ve Dışında. Nobel Akademi Yayıncılık. Adıgüzel, Ö. (2016) Eğitimde Yaratıcı Drama. Pegem Akademi Yayıncılık. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | X | |||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | X | |||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | X | |||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | X | |||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | X | |||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | X | |||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | X | |||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | X | |||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | X | |||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | X | |||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | X | |||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | X | |||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | ||||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |