Bu dersin amacı, beynin biyolojik yapısı, kimyası, fonksiyonları hakkında temel bilgi edindirerek hormonlar, duyular, motivasyon, biliş ve duyguların öğrenilmesi yoluyla normal ve normal olmayan davranışların biyolojik temellerinin anlaşılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sinir sistemi hücresinin yapısı ve işlevi,Sinir sistemi yapısı I,Sinir sistemi yapısı II,Araştırma yöntem ve stratejileri,Beyin gelişimi ve plastisitesi,Motor kontrol,Görsel sistem,İşitme, vücut duyuları ve kimyasal duyular,Öğrenme ve Hafıza,Duygu,Lateralizasyon ve lisan,Uyku ve biyolojik ritimler,Davranış bozukluklarının biyolojisi I,Davranış bozukluklarının biyolojisi II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.Sinir sistemini tanıyabilir.
23, 9
A
2.Beyin yapısı ve işlevi hakkında fikir yürütebilir.
9
A
3.Nöroanatomi, nörofizyoloji gibi kavramların içeriği hakkında fikri olur.
10, 9
A
4.Hormon sistemlerini açıklayabilir.
19, 9
A
5.Beyin ve davranış arasındaki ilişkiyi anlayabilir.
14, 9
A
6.Beyin yapısı ve normal olmayan davranışlar ve hastalıklar arasındaki ilişkiyi çözümleyebilir.
13, 9
A
7. Epigenetik, optogenetik araştırmaları ve sonuçlarını izleyebilir.
10, 9
A
8. Beyin fizyolojisi, öğrenme ve hafıza bağlantısını kurabilir.
16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Bu dersin amacı, beynin biyolojik yapısı, kimyası, fonksiyonları hakkında temel bilgi edindirerek hormonlar, duyular, motivasyon, biliş ve duyguların öğrenilmesi yoluyla normal ve normal olmayan davranışların biyolojik temellerinin anlaşılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sinir sistemi hücresinin yapısı ve işlevi,Sinir sistemi yapısı I,Sinir sistemi yapısı II,Araştırma yöntem ve stratejileri,Beyin gelişimi ve plastisitesi,Motor kontrol,Görsel sistem,İşitme, vücut duyuları ve kimyasal duyular,Öğrenme ve Hafıza,Duygu,Lateralizasyon ve lisan,Uyku ve biyolojik ritimler,Davranış bozukluklarının biyolojisi I,Davranış bozukluklarının biyolojisi II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.Sinir sistemini tanıyabilir.
23, 9
A
2.Beyin yapısı ve işlevi hakkında fikir yürütebilir.
9
A
3.Nöroanatomi, nörofizyoloji gibi kavramların içeriği hakkında fikri olur.
10, 9
A
4.Hormon sistemlerini açıklayabilir.
19, 9
A
5.Beyin ve davranış arasındaki ilişkiyi anlayabilir.
14, 9
A
6.Beyin yapısı ve normal olmayan davranışlar ve hastalıklar arasındaki ilişkiyi çözümleyebilir.
13, 9
A
7. Epigenetik, optogenetik araştırmaları ve sonuçlarını izleyebilir.
10, 9
A
8. Beyin fizyolojisi, öğrenme ve hafıza bağlantısını kurabilir.
16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi