Sosyal beceri eğitimi dersinin amacı, öğrencilerin sosyal becerilerin tanımı ve sınıflaması, sosyal beceri kuramları ve öğretim yöntem teknikleri ile öğretim programları hakkında bilgi sahibi olmalarıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sosyal beceri tanımlamaları ve sosyal becerinin alt boyutları ,Sosyal beceri tanımlamaları ve sosyal becerinin alt boyutları,Sosyal beceri kuramları ,Sosyal beceri kuramları ,Sosyal beceri kuramları ,Sosyal beceri müdahale programlarında kullanılan çeşitli yöntem ve teknikler ,Sosyal beceri müdahale programlarında kullanılan çeşitli yöntem ve teknikler,Sosyal beceri müdahale programlarında kullanılan çeşitli yöntem ve teknikler,Sosyal beceri eğitim programlarında ölçme araçlarının kullanılması ,Sosyal beceri eğitim programlarında ölçme araçlarının kullanılması,Sosyal beceri eğitim programlarında ölçme araçlarının kullanılması,Sosyal beceri müdahale programlarının hazırlanmasında dikkat edilmesi gereken hususlar ,Farklı yaş ve farklı problem gruplarına yönelik hazırlanmış olan çeşitli sosyal beceri müdahale programlarının incelenmesi ,Farklı yaş ve farklı problem gruplarına yönelik hazırlanmış olan çeşitli sosyal beceri müdahale programlarının incelenmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Sosyal beceri kapsamında yer alan alt becerileri tanımlar.
10, 16, 9
A
Sosyal becerileri geliştirmeye yönelik çeşitli müdahale programlarını açıklar.
10, 16, 9
A
Sosyal beceri geliştirme programlarında kullanılan etkili öğretim yöntem ve tekniklerin neler olduğunu ifade eder.
10, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Sosyal beceri tanımlamaları ve sosyal becerinin alt boyutları
Ders Okuması
2
Sosyal beceri tanımlamaları ve sosyal becerinin alt boyutları
Ders Okuması
3
Sosyal beceri kuramları
Ders Okuması
4
Sosyal beceri kuramları
Ders Okuması
5
Sosyal beceri kuramları
Ders Okuması
6
Sosyal beceri müdahale programlarında kullanılan çeşitli yöntem ve teknikler
Ders Okuması
7
Sosyal beceri müdahale programlarında kullanılan çeşitli yöntem ve teknikler
Ders Okuması
8
Sosyal beceri müdahale programlarında kullanılan çeşitli yöntem ve teknikler
Ders Okuması
9
Sosyal beceri eğitim programlarında ölçme araçlarının kullanılması
Ders Okuması
10
Sosyal beceri eğitim programlarında ölçme araçlarının kullanılması
Ders Okuması
11
Sosyal beceri eğitim programlarında ölçme araçlarının kullanılması
Ders Okuması
12
Sosyal beceri müdahale programlarının hazırlanmasında dikkat edilmesi gereken hususlar
Ders Okuması
13
Farklı yaş ve farklı problem gruplarına yönelik hazırlanmış olan çeşitli sosyal beceri müdahale programlarının incelenmesi
Ders Okuması
14
Farklı yaş ve farklı problem gruplarına yönelik hazırlanmış olan çeşitli sosyal beceri müdahale programlarının incelenmesi
Ders Okuması
Kaynak
Albayrak- Kaymak, D., Çetin, F., Bilbay, A.B. (2001) Çocuklarda Sosyal Beceriler. Epsilon Yayınevi.
Ataş, A.T., Efeçınar, İ. (2017). Çocuklar İçin Gerçek Yaşam Becerileri. Remzi Kitapevi.
Bacanlı, H. (2014) Sosyal Beceri Eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
60
60
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
118
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(118/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ
-
Bahar Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Seç. Alan Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Ferah ÇEKİCİ
Dersi Verenler
Öğr.Gör.Dr. Aykut BORA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Sosyal beceri eğitimi dersinin amacı, öğrencilerin sosyal becerilerin tanımı ve sınıflaması, sosyal beceri kuramları ve öğretim yöntem teknikleri ile öğretim programları hakkında bilgi sahibi olmalarıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sosyal beceri tanımlamaları ve sosyal becerinin alt boyutları ,Sosyal beceri tanımlamaları ve sosyal becerinin alt boyutları,Sosyal beceri kuramları ,Sosyal beceri kuramları ,Sosyal beceri kuramları ,Sosyal beceri müdahale programlarında kullanılan çeşitli yöntem ve teknikler ,Sosyal beceri müdahale programlarında kullanılan çeşitli yöntem ve teknikler,Sosyal beceri müdahale programlarında kullanılan çeşitli yöntem ve teknikler,Sosyal beceri eğitim programlarında ölçme araçlarının kullanılması ,Sosyal beceri eğitim programlarında ölçme araçlarının kullanılması,Sosyal beceri eğitim programlarında ölçme araçlarının kullanılması,Sosyal beceri müdahale programlarının hazırlanmasında dikkat edilmesi gereken hususlar ,Farklı yaş ve farklı problem gruplarına yönelik hazırlanmış olan çeşitli sosyal beceri müdahale programlarının incelenmesi ,Farklı yaş ve farklı problem gruplarına yönelik hazırlanmış olan çeşitli sosyal beceri müdahale programlarının incelenmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Sosyal beceri kapsamında yer alan alt becerileri tanımlar.
10, 16, 9
A
Sosyal becerileri geliştirmeye yönelik çeşitli müdahale programlarını açıklar.
10, 16, 9
A
Sosyal beceri geliştirme programlarında kullanılan etkili öğretim yöntem ve tekniklerin neler olduğunu ifade eder.
10, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Sosyal beceri tanımlamaları ve sosyal becerinin alt boyutları
Ders Okuması
2
Sosyal beceri tanımlamaları ve sosyal becerinin alt boyutları
Ders Okuması
3
Sosyal beceri kuramları
Ders Okuması
4
Sosyal beceri kuramları
Ders Okuması
5
Sosyal beceri kuramları
Ders Okuması
6
Sosyal beceri müdahale programlarında kullanılan çeşitli yöntem ve teknikler
Ders Okuması
7
Sosyal beceri müdahale programlarında kullanılan çeşitli yöntem ve teknikler
Ders Okuması
8
Sosyal beceri müdahale programlarında kullanılan çeşitli yöntem ve teknikler
Ders Okuması
9
Sosyal beceri eğitim programlarında ölçme araçlarının kullanılması
Ders Okuması
10
Sosyal beceri eğitim programlarında ölçme araçlarının kullanılması
Ders Okuması
11
Sosyal beceri eğitim programlarında ölçme araçlarının kullanılması
Ders Okuması
12
Sosyal beceri müdahale programlarının hazırlanmasında dikkat edilmesi gereken hususlar
Ders Okuması
13
Farklı yaş ve farklı problem gruplarına yönelik hazırlanmış olan çeşitli sosyal beceri müdahale programlarının incelenmesi
Ders Okuması
14
Farklı yaş ve farklı problem gruplarına yönelik hazırlanmış olan çeşitli sosyal beceri müdahale programlarının incelenmesi
Ders Okuması
Kaynak
Albayrak- Kaymak, D., Çetin, F., Bilbay, A.B. (2001) Çocuklarda Sosyal Beceriler. Epsilon Yayınevi.
Ataş, A.T., Efeçınar, İ. (2017). Çocuklar İçin Gerçek Yaşam Becerileri. Remzi Kitapevi.
Bacanlı, H. (2014) Sosyal Beceri Eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.