Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKULLARDA RPD UYG. (ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI)-Güz Dönemi2+6510
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ, Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR, Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN, Doç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ, Dr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOkul öncesi, ilkokul, ortaokul ve liselerdeki eğitsel, mesleki ve kişisel/sosyal RPD etkinliklerinin incelenmesi, test ve test dışı tekniklerin uygulanması ve yorumlanması; çeşitli konularda grup rehberliği, programlarının geliştirilerek uygulanması.
Dersin İçeriğiBu ders; Oryantasyon,-Öğrenci tanıma yöntemleri (öğrenci bilgi fişi, risk haritası)
-Riba ve Rehberlik Planını tanıtma
,-Sınıf gözlemi (öğrenci gözlemi)
-BEP’in tanıtılması, dosyalanması ve sınıf rehber öğretmenlerine müşavirlik yapılması
-Öğrenci görüşmesi gözlemlenmesi
-Sınıf çalışması
,-BİLSEM’in tanıtılması, yönlendirme işlemlerinin tanıtılması, seminer gözlemi
-BİLSEM’e öğrenci seçiminde nelere dikkat ediliyor, kriterler neler, evraklar neler?
-Veli görüşmesi yapılırken gözlem formlarının kullanımı
-Veli iletişiminde dikkat edilmesi gerekenler
,Holland Mesleki Tercih Envanteri- uygulama ve raporlama,Grup rehberliği: Mesleki hedef belirleme,Grup rehberliği: Öfke kontrolü,Aile Semineri: Aile içi iletişim,Devamsızlık Nedenleri Anketi-uygulama ve raporlama,Devamsızlık Nedenleri Anketi- bireysel görüşme,Başarısızlık nedenleri anketi-uygulama ve raporlama,Başarısızlık nedenleri anketi: bireysel görüşme,Seminer: Maddebağımlılığı

,Seminer: Teknoloji bağımlılığı
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
10, 16, 8, 9E, F, H
Gelişim dönemine uygun eğitsel rehberlik çalışmaları düzenler.E, F, H
Gelişim dönemine uygun mesleki rehberlik çalışmalarında yeterlilik gösterir. 10, 6, 9E, F, H
Gelişim dönemine uygun kişisel rehlerlik çalışmalarını düzenlemede yeterlilik gösterir.10, 6, 9E, F, H
Rehberlik ve psikolojik danışma birimi ile ilgili olan kurul ve komisyonların işleyişine ilişkin yeterlilik gösterir.16, 6, 9E, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1OryantasyonÖğrencilerin gelişimsel özelliklerine uygun oryantasyon çalışmaları
2-Öğrenci tanıma yöntemleri (öğrenci bilgi fişi, risk haritası)
-Riba ve Rehberlik Planını tanıtma
3-Sınıf gözlemi (öğrenci gözlemi)
-BEP’in tanıtılması, dosyalanması ve sınıf rehber öğretmenlerine müşavirlik yapılması
-Öğrenci görüşmesi gözlemlenmesi
-Sınıf çalışması
4-BİLSEM’in tanıtılması, yönlendirme işlemlerinin tanıtılması, seminer gözlemi
-BİLSEM’e öğrenci seçiminde nelere dikkat ediliyor, kriterler neler, evraklar neler?
-Veli görüşmesi yapılırken gözlem formlarının kullanımı
-Veli iletişiminde dikkat edilmesi gerekenler
5Holland Mesleki Tercih Envanteri- uygulama ve raporlama
6Grup rehberliği: Mesleki hedef belirleme
7Grup rehberliği: Öfke kontrolü
8Aile Semineri: Aile içi iletişim
9Devamsızlık Nedenleri Anketi-uygulama ve raporlama
10Devamsızlık Nedenleri Anketi- bireysel görüşme
11Başarısızlık nedenleri anketi-uygulama ve raporlama
12Başarısızlık nedenleri anketi: bireysel görüşme
13Seminer: Maddebağımlılığı

14Seminer: Teknoloji bağımlılığı
Kaynak
Özyürek, R. (2012). Okullarda Psikolojik Danışma ve Rehberlik Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Schmitz, J. E. J. (2017). Okullarda Psikolojik Danışma ve Rehberlik Öğrenciler İçin Kapsamlı Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları. Nobel Yayın Dağıtım.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi15345
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14684
Proje Sunumu / Seminer14684
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı10220
Genel Sınav ve Hazırlığı20240
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)301
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(301/30)10
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKULLARDA RPD UYG. (ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI)-Güz Dönemi2+6510
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüMeslek Bilgisi
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ferah ÇEKİCİ, Doç.Dr. Asude ÖZDEMİR, Doç.Dr. Aslı Burçak TAŞÖREN, Doç.Dr. Nadire Gülçin YILDIZ, Dr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOkul öncesi, ilkokul, ortaokul ve liselerdeki eğitsel, mesleki ve kişisel/sosyal RPD etkinliklerinin incelenmesi, test ve test dışı tekniklerin uygulanması ve yorumlanması; çeşitli konularda grup rehberliği, programlarının geliştirilerek uygulanması.
Dersin İçeriğiBu ders; Oryantasyon,-Öğrenci tanıma yöntemleri (öğrenci bilgi fişi, risk haritası)
-Riba ve Rehberlik Planını tanıtma
,-Sınıf gözlemi (öğrenci gözlemi)
-BEP’in tanıtılması, dosyalanması ve sınıf rehber öğretmenlerine müşavirlik yapılması
-Öğrenci görüşmesi gözlemlenmesi
-Sınıf çalışması
,-BİLSEM’in tanıtılması, yönlendirme işlemlerinin tanıtılması, seminer gözlemi
-BİLSEM’e öğrenci seçiminde nelere dikkat ediliyor, kriterler neler, evraklar neler?
-Veli görüşmesi yapılırken gözlem formlarının kullanımı
-Veli iletişiminde dikkat edilmesi gerekenler
,Holland Mesleki Tercih Envanteri- uygulama ve raporlama,Grup rehberliği: Mesleki hedef belirleme,Grup rehberliği: Öfke kontrolü,Aile Semineri: Aile içi iletişim,Devamsızlık Nedenleri Anketi-uygulama ve raporlama,Devamsızlık Nedenleri Anketi- bireysel görüşme,Başarısızlık nedenleri anketi-uygulama ve raporlama,Başarısızlık nedenleri anketi: bireysel görüşme,Seminer: Maddebağımlılığı

,Seminer: Teknoloji bağımlılığı
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
10, 16, 8, 9E, F, H
Gelişim dönemine uygun eğitsel rehberlik çalışmaları düzenler.E, F, H
Gelişim dönemine uygun mesleki rehberlik çalışmalarında yeterlilik gösterir. 10, 6, 9E, F, H
Gelişim dönemine uygun kişisel rehlerlik çalışmalarını düzenlemede yeterlilik gösterir.10, 6, 9E, F, H
Rehberlik ve psikolojik danışma birimi ile ilgili olan kurul ve komisyonların işleyişine ilişkin yeterlilik gösterir.16, 6, 9E, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1OryantasyonÖğrencilerin gelişimsel özelliklerine uygun oryantasyon çalışmaları
2-Öğrenci tanıma yöntemleri (öğrenci bilgi fişi, risk haritası)
-Riba ve Rehberlik Planını tanıtma
3-Sınıf gözlemi (öğrenci gözlemi)
-BEP’in tanıtılması, dosyalanması ve sınıf rehber öğretmenlerine müşavirlik yapılması
-Öğrenci görüşmesi gözlemlenmesi
-Sınıf çalışması
4-BİLSEM’in tanıtılması, yönlendirme işlemlerinin tanıtılması, seminer gözlemi
-BİLSEM’e öğrenci seçiminde nelere dikkat ediliyor, kriterler neler, evraklar neler?
-Veli görüşmesi yapılırken gözlem formlarının kullanımı
-Veli iletişiminde dikkat edilmesi gerekenler
5Holland Mesleki Tercih Envanteri- uygulama ve raporlama
6Grup rehberliği: Mesleki hedef belirleme
7Grup rehberliği: Öfke kontrolü
8Aile Semineri: Aile içi iletişim
9Devamsızlık Nedenleri Anketi-uygulama ve raporlama
10Devamsızlık Nedenleri Anketi- bireysel görüşme
11Başarısızlık nedenleri anketi-uygulama ve raporlama
12Başarısızlık nedenleri anketi: bireysel görüşme
13Seminer: Maddebağımlılığı

14Seminer: Teknoloji bağımlılığı
Kaynak
Özyürek, R. (2012). Okullarda Psikolojik Danışma ve Rehberlik Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Schmitz, J. E. J. (2017). Okullarda Psikolojik Danışma ve Rehberlik Öğrenciler İçin Kapsamlı Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları. Nobel Yayın Dağıtım.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04