Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKULLARDA PROBLEM ODAKLI MÜDAHALELER-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBir psikolojik yardım hizmeti olan, çocuklarımızın ruh sağlığını korumayı geliştirmeyi amaçlayan psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin, okul idaresi, veliler ve öğretmenlerin katılımı ve katkısı olmadan kendisinden beklenen işlevi yerine getirmesi güçtür. Dolayısıyla bu derste vaka örnekleri, uygulama etkinlikleriyle beraber okullarda yaşanılan problemlerin neler olabileceği, müdahale yöntemleri ve okul idaresi, veli, öğretmen işbirliğiyle problemlerin çözümü için nasıl hareket edilebileceğinin anlaşılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Okullarda rehberlik servisleri hizmetleri,Öğrencilerin rehberliğe ihtiyaç duyduğu alanlar ve vaka örnekleri,Rehberlik hizmetlerinin yakın ilişkide bulunduğu kişi ve kurumlar,Problem alanlarına göre rehberlik ve vaka örnekleri,Öğretim basamaklarına göre rehberlik ve dikkat edilmesi gereken hususlar,Bireysel/grupla rehberlik ve uygulama etkinlikleri,Bireysel/grupla psikolojik danışma ve vaka örnekleri,Pass Bilişsel Müdahale Programı,Pass eşzamanlılık uygulama etkinlikleri,Pass dikkat uygulama etkinlikleri,Pass planlama etkinlikleri,Pass ardıllık etkinlikleri,Anne-Babalara ihtiyaca yönelik rehberlik hizmetleri,Okullarda özel eğitimle ilgili psikolojik danışmanların yaşadıkları sorunlar ve çözüm yolları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kişisel-sosyal, eğitsel ve mesleki rehberlik alanlarında karşılaşılabilecek problemlere karşı müdahale yöntemleri hakkında bilgi edinme, 2. Okullarda çalışan psikolojik danışmanların okul idaresi, öğretmenler ve velilerle hangi konularda ve nasıl işbirliği yapmaları gerektiğinin anlaşılması, 3. Pass bilişsel müdahale programının öğrenilmesi. 10, 13, 16, 19, 6, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Okullarda rehberlik servisleri hizmetleri
2Öğrencilerin rehberliğe ihtiyaç duyduğu alanlar ve vaka örnekleri
3Rehberlik hizmetlerinin yakın ilişkide bulunduğu kişi ve kurumlar
4Problem alanlarına göre rehberlik ve vaka örnekleri
5Öğretim basamaklarına göre rehberlik ve dikkat edilmesi gereken hususlar
6Bireysel/grupla rehberlik ve uygulama etkinlikleri
7Bireysel/grupla psikolojik danışma ve vaka örnekleri
8Pass Bilişsel Müdahale Programı
9Pass eşzamanlılık uygulama etkinlikleri
10Pass dikkat uygulama etkinlikleri
11Pass planlama etkinlikleri
12Pass ardıllık etkinlikleri
13Anne-Babalara ihtiyaca yönelik rehberlik hizmetleri
14Okullarda özel eğitimle ilgili psikolojik danışmanların yaşadıkları sorunlar ve çözüm yolları
Kaynak
Gürbüz, B. (2018). Öğrenme problemlerine yönelik bilişsel müdahale programının öğrenme performansına etkisinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OKULLARDA PROBLEM ODAKLI MÜDAHALELER-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Yelda YILDIZ ÖNAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBir psikolojik yardım hizmeti olan, çocuklarımızın ruh sağlığını korumayı geliştirmeyi amaçlayan psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin, okul idaresi, veliler ve öğretmenlerin katılımı ve katkısı olmadan kendisinden beklenen işlevi yerine getirmesi güçtür. Dolayısıyla bu derste vaka örnekleri, uygulama etkinlikleriyle beraber okullarda yaşanılan problemlerin neler olabileceği, müdahale yöntemleri ve okul idaresi, veli, öğretmen işbirliğiyle problemlerin çözümü için nasıl hareket edilebileceğinin anlaşılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Okullarda rehberlik servisleri hizmetleri,Öğrencilerin rehberliğe ihtiyaç duyduğu alanlar ve vaka örnekleri,Rehberlik hizmetlerinin yakın ilişkide bulunduğu kişi ve kurumlar,Problem alanlarına göre rehberlik ve vaka örnekleri,Öğretim basamaklarına göre rehberlik ve dikkat edilmesi gereken hususlar,Bireysel/grupla rehberlik ve uygulama etkinlikleri,Bireysel/grupla psikolojik danışma ve vaka örnekleri,Pass Bilişsel Müdahale Programı,Pass eşzamanlılık uygulama etkinlikleri,Pass dikkat uygulama etkinlikleri,Pass planlama etkinlikleri,Pass ardıllık etkinlikleri,Anne-Babalara ihtiyaca yönelik rehberlik hizmetleri,Okullarda özel eğitimle ilgili psikolojik danışmanların yaşadıkları sorunlar ve çözüm yolları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kişisel-sosyal, eğitsel ve mesleki rehberlik alanlarında karşılaşılabilecek problemlere karşı müdahale yöntemleri hakkında bilgi edinme, 2. Okullarda çalışan psikolojik danışmanların okul idaresi, öğretmenler ve velilerle hangi konularda ve nasıl işbirliği yapmaları gerektiğinin anlaşılması, 3. Pass bilişsel müdahale programının öğrenilmesi. 10, 13, 16, 19, 6, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Okullarda rehberlik servisleri hizmetleri
2Öğrencilerin rehberliğe ihtiyaç duyduğu alanlar ve vaka örnekleri
3Rehberlik hizmetlerinin yakın ilişkide bulunduğu kişi ve kurumlar
4Problem alanlarına göre rehberlik ve vaka örnekleri
5Öğretim basamaklarına göre rehberlik ve dikkat edilmesi gereken hususlar
6Bireysel/grupla rehberlik ve uygulama etkinlikleri
7Bireysel/grupla psikolojik danışma ve vaka örnekleri
8Pass Bilişsel Müdahale Programı
9Pass eşzamanlılık uygulama etkinlikleri
10Pass dikkat uygulama etkinlikleri
11Pass planlama etkinlikleri
12Pass ardıllık etkinlikleri
13Anne-Babalara ihtiyaca yönelik rehberlik hizmetleri
14Okullarda özel eğitimle ilgili psikolojik danışmanların yaşadıkları sorunlar ve çözüm yolları
Kaynak
Gürbüz, B. (2018). Öğrenme problemlerine yönelik bilişsel müdahale programının öğrenme performansına etkisinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04