Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ersin ERDOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar hakkında bilgileri edinir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuk Psikolojisinin Konusu, Tarihçesi ve Yöntemi Gelişimin İncelenmesi ,Doğum öncesi dönemde gelişim, doğum sonrası dönemde gelişim Bebeklik dönemindeki gelişim ,İlk Çocuklukta Gelişim,Son Çocuklukta Gelişim,Benlik, Cinsiyet ve Cinsiyet Rolleri, Çocukta Cinsel Gelişim ve Eğitim,Toplumsal İlişkilerin Gelişimi-Aile,Toplumsal İlişkilerin Gelişimi-Okul,Toplumsal İlişkilerin Gelişimi-Daha geniş kültürün etkileri,Atipik gelişim,Aşırı duyarlı çocuklar,İçe kapanık çocuklar,Asi-isyankar çocuk,Dikkatsiz çocuk,Aktif-agresif çocuk; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemlerini kavrar. | 10, 16, 9 | A |
Doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özelliklerini kavrar. | 10, 16, 9 | A |
İlk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özelliklerini kavrar. | 10, 16, 9 | A |
Son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özelliklerini kavrar. | 10, 16, 9 | A |
Aile yapısı, okul sistemi ve eğlence medyasının çocuk gelişimine etkilerini kavrar | 10, 16, 9 | A |
Çocukluk dönemi uyum ve davranış problemleri, nedenleri ve temel müdahale yöntemlerini kavrar. | 10, 16, 9 | A |
Normaldışı gelişim özellikleri ve bu özellikleri gösteren çocuklarla ailelerinin ihtiyaçlarını bilir. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk Psikolojisinin Konusu, Tarihçesi ve Yöntemi Gelişimin İncelenmesi | Bee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005). |
2 | Doğum öncesi dönemde gelişim, doğum sonrası dönemde gelişim Bebeklik dönemindeki gelişim | Bee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005). |
3 | İlk Çocuklukta Gelişim | Bee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005). |
4 | Son Çocuklukta Gelişim | Bee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005). |
5 | Benlik, Cinsiyet ve Cinsiyet Rolleri, Çocukta Cinsel Gelişim ve Eğitim | Bee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005). |
6 | Toplumsal İlişkilerin Gelişimi-Aile | Bee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005). |
7 | Toplumsal İlişkilerin Gelişimi-Okul | Bee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005). |
8 | Toplumsal İlişkilerin Gelişimi-Daha geniş kültürün etkileri | Bee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005). |
9 | Atipik gelişim | Bee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005). |
10 | Aşırı duyarlı çocuklar | Bee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005). |
11 | İçe kapanık çocuklar | Bee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005). |
12 | Asi-isyankar çocuk | Bee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005). |
13 | Dikkatsiz çocuk | Bee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005). |
14 | Aktif-agresif çocuk | Bee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005). |
Kaynak |
1. Bee, H., Boyd, D. (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. Kaknüs Psikoloji, İstanbul. 2. Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Çocuk ve Ergen Gelişimi. İmge Kitabevi, Ankara. 3. Yavuzer, H. (2005). Çocuk Psikolojisi. Remzi Kitabevi, İstanbul. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | ||||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | ||||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | ||||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | ||||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | ||||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | ||||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | ||||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | ||||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | ||||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | ||||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | ||||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | ||||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | ||||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 70 | 70 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(128/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seç. Meslek Bilgisi |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ersin ERDOĞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar hakkında bilgileri edinir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuk Psikolojisinin Konusu, Tarihçesi ve Yöntemi Gelişimin İncelenmesi ,Doğum öncesi dönemde gelişim, doğum sonrası dönemde gelişim Bebeklik dönemindeki gelişim ,İlk Çocuklukta Gelişim,Son Çocuklukta Gelişim,Benlik, Cinsiyet ve Cinsiyet Rolleri, Çocukta Cinsel Gelişim ve Eğitim,Toplumsal İlişkilerin Gelişimi-Aile,Toplumsal İlişkilerin Gelişimi-Okul,Toplumsal İlişkilerin Gelişimi-Daha geniş kültürün etkileri,Atipik gelişim,Aşırı duyarlı çocuklar,İçe kapanık çocuklar,Asi-isyankar çocuk,Dikkatsiz çocuk,Aktif-agresif çocuk; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemlerini kavrar. | 10, 16, 9 | A |
Doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özelliklerini kavrar. | 10, 16, 9 | A |
İlk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özelliklerini kavrar. | 10, 16, 9 | A |
Son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özelliklerini kavrar. | 10, 16, 9 | A |
Aile yapısı, okul sistemi ve eğlence medyasının çocuk gelişimine etkilerini kavrar | 10, 16, 9 | A |
Çocukluk dönemi uyum ve davranış problemleri, nedenleri ve temel müdahale yöntemlerini kavrar. | 10, 16, 9 | A |
Normaldışı gelişim özellikleri ve bu özellikleri gösteren çocuklarla ailelerinin ihtiyaçlarını bilir. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk Psikolojisinin Konusu, Tarihçesi ve Yöntemi Gelişimin İncelenmesi | Bee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005). |
2 | Doğum öncesi dönemde gelişim, doğum sonrası dönemde gelişim Bebeklik dönemindeki gelişim | Bee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005). |
3 | İlk Çocuklukta Gelişim | Bee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005). |
4 | Son Çocuklukta Gelişim | Bee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005). |
5 | Benlik, Cinsiyet ve Cinsiyet Rolleri, Çocukta Cinsel Gelişim ve Eğitim | Bee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005). |
6 | Toplumsal İlişkilerin Gelişimi-Aile | Bee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005). |
7 | Toplumsal İlişkilerin Gelişimi-Okul | Bee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005). |
8 | Toplumsal İlişkilerin Gelişimi-Daha geniş kültürün etkileri | Bee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005). |
9 | Atipik gelişim | Bee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005). |
10 | Aşırı duyarlı çocuklar | Bee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005). |
11 | İçe kapanık çocuklar | Bee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005). |
12 | Asi-isyankar çocuk | Bee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005). |
13 | Dikkatsiz çocuk | Bee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005). |
14 | Aktif-agresif çocuk | Bee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005). |
Kaynak |
1. Bee, H., Boyd, D. (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. Kaknüs Psikoloji, İstanbul. 2. Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Çocuk ve Ergen Gelişimi. İmge Kitabevi, Ankara. 3. Yavuzer, H. (2005). Çocuk Psikolojisi. Remzi Kitabevi, İstanbul. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder. | ||||||
2 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder. | ||||||
3 | Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler. | ||||||
4 | PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular. | ||||||
5 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler. | ||||||
6 | Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer. | ||||||
7 | Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur. | ||||||
8 | Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder. | ||||||
9 | Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur. | ||||||
10 | Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder. | ||||||
11 | Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır. | ||||||
12 | Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir. | ||||||
13 | Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir. | ||||||
14 | Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular. | ||||||
15 | Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular. | ||||||
16 | Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |