Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ersin ERDOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar hakkında bilgileri edinir.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk Psikolojisinin Konusu, Tarihçesi ve Yöntemi
Gelişimin İncelenmesi
,Doğum öncesi dönemde gelişim, doğum sonrası dönemde gelişim
Bebeklik dönemindeki gelişim
,İlk Çocuklukta Gelişim,Son Çocuklukta Gelişim,Benlik, Cinsiyet ve Cinsiyet Rolleri, Çocukta Cinsel Gelişim ve Eğitim,Toplumsal İlişkilerin Gelişimi-Aile,Toplumsal İlişkilerin Gelişimi-Okul,Toplumsal İlişkilerin Gelişimi-Daha geniş kültürün etkileri,Atipik gelişim,Aşırı duyarlı çocuklar,İçe kapanık çocuklar,Asi-isyankar çocuk,Dikkatsiz çocuk,Aktif-agresif çocuk; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemlerini kavrar. 10, 16, 9A
Doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özelliklerini kavrar. 10, 16, 9A
İlk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özelliklerini kavrar. 10, 16, 9A
Son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özelliklerini kavrar. 10, 16, 9A
Aile yapısı, okul sistemi ve eğlence medyasının çocuk gelişimine etkilerini kavrar 10, 16, 9A
Çocukluk dönemi uyum ve davranış problemleri, nedenleri ve temel müdahale yöntemlerini kavrar.10, 16, 9A
Normaldışı gelişim özellikleri ve bu özellikleri gösteren çocuklarla ailelerinin ihtiyaçlarını bilir.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk Psikolojisinin Konusu, Tarihçesi ve Yöntemi
Gelişimin İncelenmesi
Bee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005).
2Doğum öncesi dönemde gelişim, doğum sonrası dönemde gelişim
Bebeklik dönemindeki gelişim
Bee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005).
3İlk Çocuklukta GelişimBee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005).
4Son Çocuklukta GelişimBee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005).
5Benlik, Cinsiyet ve Cinsiyet Rolleri, Çocukta Cinsel Gelişim ve EğitimBee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005).
6Toplumsal İlişkilerin Gelişimi-AileBee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005).
7Toplumsal İlişkilerin Gelişimi-OkulBee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005).
8Toplumsal İlişkilerin Gelişimi-Daha geniş kültürün etkileriBee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005).
9Atipik gelişimBee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005).
10Aşırı duyarlı çocuklarBee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005).
11İçe kapanık çocuklarBee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005).
12Asi-isyankar çocukBee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005).
13Dikkatsiz çocukBee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005).
14Aktif-agresif çocukBee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005).
Kaynak
1. Bee, H., Boyd, D. (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. Kaknüs Psikoloji, İstanbul. 2. Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Çocuk ve Ergen Gelişimi. İmge Kitabevi, Ankara. 3. Yavuzer, H. (2005). Çocuk Psikolojisi. Remzi Kitabevi, İstanbul.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı17070
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)128
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(128/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK PSİKOLOJİSİ-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Meslek Bilgisi
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ersin ERDOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar hakkında bilgileri edinir.
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk Psikolojisinin Konusu, Tarihçesi ve Yöntemi
Gelişimin İncelenmesi
,Doğum öncesi dönemde gelişim, doğum sonrası dönemde gelişim
Bebeklik dönemindeki gelişim
,İlk Çocuklukta Gelişim,Son Çocuklukta Gelişim,Benlik, Cinsiyet ve Cinsiyet Rolleri, Çocukta Cinsel Gelişim ve Eğitim,Toplumsal İlişkilerin Gelişimi-Aile,Toplumsal İlişkilerin Gelişimi-Okul,Toplumsal İlişkilerin Gelişimi-Daha geniş kültürün etkileri,Atipik gelişim,Aşırı duyarlı çocuklar,İçe kapanık çocuklar,Asi-isyankar çocuk,Dikkatsiz çocuk,Aktif-agresif çocuk; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemlerini kavrar. 10, 16, 9A
Doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özelliklerini kavrar. 10, 16, 9A
İlk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özelliklerini kavrar. 10, 16, 9A
Son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özelliklerini kavrar. 10, 16, 9A
Aile yapısı, okul sistemi ve eğlence medyasının çocuk gelişimine etkilerini kavrar 10, 16, 9A
Çocukluk dönemi uyum ve davranış problemleri, nedenleri ve temel müdahale yöntemlerini kavrar.10, 16, 9A
Normaldışı gelişim özellikleri ve bu özellikleri gösteren çocuklarla ailelerinin ihtiyaçlarını bilir.10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk Psikolojisinin Konusu, Tarihçesi ve Yöntemi
Gelişimin İncelenmesi
Bee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005).
2Doğum öncesi dönemde gelişim, doğum sonrası dönemde gelişim
Bebeklik dönemindeki gelişim
Bee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005).
3İlk Çocuklukta GelişimBee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005).
4Son Çocuklukta GelişimBee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005).
5Benlik, Cinsiyet ve Cinsiyet Rolleri, Çocukta Cinsel Gelişim ve EğitimBee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005).
6Toplumsal İlişkilerin Gelişimi-AileBee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005).
7Toplumsal İlişkilerin Gelişimi-OkulBee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005).
8Toplumsal İlişkilerin Gelişimi-Daha geniş kültürün etkileriBee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005).
9Atipik gelişimBee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005).
10Aşırı duyarlı çocuklarBee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005).
11İçe kapanık çocuklarBee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005).
12Asi-isyankar çocukBee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005).
13Dikkatsiz çocukBee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005).
14Aktif-agresif çocukBee, H., Boyd, D. (2009). Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Yavuzer, H. (2005).
Kaynak
1. Bee, H., Boyd, D. (2009). Çocuk Gelişim Psikolojisi. Kaknüs Psikoloji, İstanbul. 2. Gander, M. J., Gardiner, H. W. (2015). Çocuk ve Ergen Gelişimi. İmge Kitabevi, Ankara. 3. Yavuzer, H. (2005). Çocuk Psikolojisi. Remzi Kitabevi, İstanbul.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04