Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMALARI-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yasemin OKAN ER
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Yasemin OKAN ER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, bir grupla psikolojik danışma grubunun nasıl oluşturulduğu, alıştırmaların nasıl uygulandığı, sürecin nasıl yürütüldüğü, süreçteki aşamalarda ne gibi yaşantıların gerçekleştiği, nasıl sonlandırıldığı ve etik konularla ilgili uygulamaların yapılması ile ilgilidir.
Dersin İçeriğiBu ders; -Ders içeriğinin tanıtılması
-Tanışma, isimlerin öğrenilmesi
-Geçen tatilin değerlendirilmesi, gelecek dönemle ilgili beklentilerin konuşulması, mezuniyet sonrası endişelerin paylaşılması
-Yapılandırma bilgilerinin tartışılması,-Yapılandırma bilgilerinin tartışılması,-Oturumların başlaması: 1. oturum,2. oturum,3. oturum,4. oturum,5. oturum,ARASINAV HAFTASI
(24.11-02.12.2018)
(Oturum yapılamayabilir.),6. oturum,7. oturum,8. oturum,9. oturum,10. oturum,-Genel değerlendirme.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
4.1.Liderin sonlandırmayı nasıl başlatıp, bitirdiğini gözleme10, 15, 16, 5, 6, 8, 9E, H
4.Bir grubun nasıl sonlandırıldığını öğrenme10, 15, 16, 5, 6, 8, 9E, H
3.1.Grubun eylem aşamasında neler yaşandığını gözlemlemek ve buna uygun davranışların neler olduğunu farketme10, 14, 15, 16, 20, 5, 6, 8, 9E, H
3.Eylem aşamasına geçmiş bir grupta neler yaşandığını öğrenme10, 14, 15, 16, 20, 5, 6, 8, 9E, H
2.2.Geçiş aşamasından neler yaşandığını gözlemlemek ve buna uygun davranışların neler olduğunu farketme10, 15, 16, 5, 6, 8, 9E, H
2.1.Başlangıç aşamasından neler yaşandığını gözlemlemek ve buna uygun davranışların neler olduğunu farketme10, 15, 16, 5, 6, 8, 9E, H
2.Grupta başlangıç ve geçiş aşamalarında neler yaşandığını öğrenme10, 14, 15, 16, 20, 5, 6, 8, 9E, H
1.2.Yapılandırmada açıklanan bilgilere uygun davranma10, 14, 15, 16, 20, 5, 6, 8, 9E, H
1.1.Yapılandırma ile ilgili gözlem yapma10, 14, 15, 16, 5, 6, 8, 9E, H
1.Grupta yapılandırmanın nasıl olacağını öğrenme10, 14, 15, 16, 20, 5, 6, 8, 9E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1-Ders içeriğinin tanıtılması
-Tanışma, isimlerin öğrenilmesi
-Geçen tatilin değerlendirilmesi, gelecek dönemle ilgili beklentilerin konuşulması, mezuniyet sonrası endişelerin paylaşılması
-Yapılandırma bilgilerinin tartışılması
2-Yapılandırma bilgilerinin tartışılması
3-Oturumların başlaması: 1. oturum-Üyelerin gruba getirmek istedikleri konu hakkında konuşarak, giriş yapılması.
42. oturum-Bir sonraki oturumdan önce, lidere teslim etmek üzere, önceki oturumun sizdeki yansımalarını anlatan bir yazı yazılması. Aynı zamanda kendinizdeki gelişmeleri anlatan bir günlük de tutabilirsiniz. (Yansımalar ve günlükler bilgisayarda yazılmamalıdır.) 1-Tamamlanmamış tümceler ödevinin lidere teslim edilmesi.
53. oturum1-Yansımalarla ilgili yazılanlar, tutulan günlük ya da ev ödevleri hakkında oturum başında konuşulması ve lidere teslim edilmesi.
64. oturum2-Yansımalarla ilgili yazılanlar, tutulan günlük ya da ev ödevleri hakkında oturum başında konuşulması ve lidere teslim edilmesi.
75. oturum3-Yansımalarla ilgili yazılanlar, tutulan günlük ya da ev ödevleri hakkında oturum başında konuşulması ve lidere teslim edilmesi.
8ARASINAV HAFTASI
(24.11-02.12.2018)
(Oturum yapılamayabilir.)
96. oturum4-Yansımalarla ilgili yazılanlar, tutulan günlük ya da ev ödevleri hakkında oturum başında konuşulması ve lidere teslim edilmesi.
107. oturum5-Yansımalarla ilgili yazılanlar, tutulan günlük ya da ev ödevleri hakkında oturum başında konuşulması ve lidere teslim edilmesi. 2-Tamamlanmamış tümceler ödevinin lidere teslim edilmesi.
118. oturum6-Yansımalarla ilgili yazılanlar, tutulan günlük ya da ev ödevleri hakkında oturum başında konuşulması ve lidere teslim edilmesi.
129. oturum
1310. oturum8-Yansımalarla ilgili yazılanlar, tutulan günlük ya da ev ödevleri hakkında oturum başında konuşulması ve lidere teslim edilmesi.
14-Genel değerlendirme.9-Yansımalarla ilgili yazılanlar, tutulan günlük ya da ev ödevleri hakkında oturum başında konuşulması ve lidere teslim edilmesi.
Kaynak
Corey, M. S., Corey, G., & Corey, C. (2016). Psikolojik danışmada gruplar. Süreç ve Uygulama. (F. Aysan, S. Balcı Çelik, & A. Uz Baş, Çev.) Ankara: Nobel. Masson, R. L., Jacobs, E. E., Harvil, R. L., & Schimmel, C. J. (2014). Grup danışmanlığı. Stratejiler ve beceriler. (P. Nedim Bal, Çev.) Ankara: Pegem Akademi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı21530
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)68
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(68/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMALARI-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeç. Alan Eğitimi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yasemin OKAN ER
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Yasemin OKAN ER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, bir grupla psikolojik danışma grubunun nasıl oluşturulduğu, alıştırmaların nasıl uygulandığı, sürecin nasıl yürütüldüğü, süreçteki aşamalarda ne gibi yaşantıların gerçekleştiği, nasıl sonlandırıldığı ve etik konularla ilgili uygulamaların yapılması ile ilgilidir.
Dersin İçeriğiBu ders; -Ders içeriğinin tanıtılması
-Tanışma, isimlerin öğrenilmesi
-Geçen tatilin değerlendirilmesi, gelecek dönemle ilgili beklentilerin konuşulması, mezuniyet sonrası endişelerin paylaşılması
-Yapılandırma bilgilerinin tartışılması,-Yapılandırma bilgilerinin tartışılması,-Oturumların başlaması: 1. oturum,2. oturum,3. oturum,4. oturum,5. oturum,ARASINAV HAFTASI
(24.11-02.12.2018)
(Oturum yapılamayabilir.),6. oturum,7. oturum,8. oturum,9. oturum,10. oturum,-Genel değerlendirme.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
4.1.Liderin sonlandırmayı nasıl başlatıp, bitirdiğini gözleme10, 15, 16, 5, 6, 8, 9E, H
4.Bir grubun nasıl sonlandırıldığını öğrenme10, 15, 16, 5, 6, 8, 9E, H
3.1.Grubun eylem aşamasında neler yaşandığını gözlemlemek ve buna uygun davranışların neler olduğunu farketme10, 14, 15, 16, 20, 5, 6, 8, 9E, H
3.Eylem aşamasına geçmiş bir grupta neler yaşandığını öğrenme10, 14, 15, 16, 20, 5, 6, 8, 9E, H
2.2.Geçiş aşamasından neler yaşandığını gözlemlemek ve buna uygun davranışların neler olduğunu farketme10, 15, 16, 5, 6, 8, 9E, H
2.1.Başlangıç aşamasından neler yaşandığını gözlemlemek ve buna uygun davranışların neler olduğunu farketme10, 15, 16, 5, 6, 8, 9E, H
2.Grupta başlangıç ve geçiş aşamalarında neler yaşandığını öğrenme10, 14, 15, 16, 20, 5, 6, 8, 9E, H
1.2.Yapılandırmada açıklanan bilgilere uygun davranma10, 14, 15, 16, 20, 5, 6, 8, 9E, H
1.1.Yapılandırma ile ilgili gözlem yapma10, 14, 15, 16, 5, 6, 8, 9E, H
1.Grupta yapılandırmanın nasıl olacağını öğrenme10, 14, 15, 16, 20, 5, 6, 8, 9E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1-Ders içeriğinin tanıtılması
-Tanışma, isimlerin öğrenilmesi
-Geçen tatilin değerlendirilmesi, gelecek dönemle ilgili beklentilerin konuşulması, mezuniyet sonrası endişelerin paylaşılması
-Yapılandırma bilgilerinin tartışılması
2-Yapılandırma bilgilerinin tartışılması
3-Oturumların başlaması: 1. oturum-Üyelerin gruba getirmek istedikleri konu hakkında konuşarak, giriş yapılması.
42. oturum-Bir sonraki oturumdan önce, lidere teslim etmek üzere, önceki oturumun sizdeki yansımalarını anlatan bir yazı yazılması. Aynı zamanda kendinizdeki gelişmeleri anlatan bir günlük de tutabilirsiniz. (Yansımalar ve günlükler bilgisayarda yazılmamalıdır.) 1-Tamamlanmamış tümceler ödevinin lidere teslim edilmesi.
53. oturum1-Yansımalarla ilgili yazılanlar, tutulan günlük ya da ev ödevleri hakkında oturum başında konuşulması ve lidere teslim edilmesi.
64. oturum2-Yansımalarla ilgili yazılanlar, tutulan günlük ya da ev ödevleri hakkında oturum başında konuşulması ve lidere teslim edilmesi.
75. oturum3-Yansımalarla ilgili yazılanlar, tutulan günlük ya da ev ödevleri hakkında oturum başında konuşulması ve lidere teslim edilmesi.
8ARASINAV HAFTASI
(24.11-02.12.2018)
(Oturum yapılamayabilir.)
96. oturum4-Yansımalarla ilgili yazılanlar, tutulan günlük ya da ev ödevleri hakkında oturum başında konuşulması ve lidere teslim edilmesi.
107. oturum5-Yansımalarla ilgili yazılanlar, tutulan günlük ya da ev ödevleri hakkında oturum başında konuşulması ve lidere teslim edilmesi. 2-Tamamlanmamış tümceler ödevinin lidere teslim edilmesi.
118. oturum6-Yansımalarla ilgili yazılanlar, tutulan günlük ya da ev ödevleri hakkında oturum başında konuşulması ve lidere teslim edilmesi.
129. oturum
1310. oturum8-Yansımalarla ilgili yazılanlar, tutulan günlük ya da ev ödevleri hakkında oturum başında konuşulması ve lidere teslim edilmesi.
14-Genel değerlendirme.9-Yansımalarla ilgili yazılanlar, tutulan günlük ya da ev ödevleri hakkında oturum başında konuşulması ve lidere teslim edilmesi.
Kaynak
Corey, M. S., Corey, G., & Corey, C. (2016). Psikolojik danışmada gruplar. Süreç ve Uygulama. (F. Aysan, S. Balcı Çelik, & A. Uz Baş, Çev.) Ankara: Nobel. Masson, R. L., Jacobs, E. E., Harvil, R. L., & Schimmel, C. J. (2014). Grup danışmanlığı. Stratejiler ve beceriler. (P. Nedim Bal, Çev.) Ankara: Pegem Akademi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı kapsamındaki mesleki terim ve kavramların anlamlarını sözel olarak ifade eder.
X
2
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki kuramların temel kavram, ilke ve tekniklerini sözel olarak ifade eder.
X
3
Alanındaki kuramları karşılaştırıp, her bir kuramın güçlü ve zayıf yönlerini sözel olarak listeler.
X
4
PDR alanında mesleki olarak karşılaştığı durum ya da sorunlara ilişkin aldığı eğitimle bağlantılı olarak gerekli müdahaleyi uygular.
X
5
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi bilimsel yöntemlere dayalı olarak analiz edip, çözümler.
X
6
Mesleki açıdan karşılaştığı bir problemi tek başına çözer.
X
7
Mesleki açıdan kendi görev ve sorumlulukları kapsamında olan durumlar ile olmayan durumları birbirinden ayırt ederek, gerekli müdahalede bulunur.
X
8
Mesleki açıdan hayat boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda mesleği ile ilgili yeni gelişmeleri takip eder.
X
9
Mesleki açıdan bir sorunun çözüme kavuşturulması sürecinde gerektiğinde meslektaşlarıyla konsültasyonuna başvurur.
X
10
Karşılaştığı bir problemi, yazılı ya da sözlü olarak formüle eder.
X
11
Mesleki kazanımlarını, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup yakın ve uzak çevresindeki sorunların çözümünde kullanır.
X
12
Uluslararası mesleki gelişmeleri izlemek için en az B1 düzeyinde İngilizce bilir.
13
Mesleğiyle ilgili temel kavramları bilir.
X
14
Mesleğiyle ilgili temel becerileri uygular.
X
15
Psikolojik ölçme araçlarını amacına uygun olarak ve etik ilkeler doğrultusunda uygular.
X
16
Mesleki bir konuda, uygun araştırma yöntemini seçerek araştırma yapar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:02Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 14:04